Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij moet het toegankelijk zijn dmv een vaste trap, daglicht en hoger dan 1.5m zijn om als woon m2 aangewezen te worden.

Rondstruiner schreef op 03-01-2022 om 07:25:

Chateau Meiland staat te koop:
https://www.funda.nl/koop/la-cote/huis-88023219-chateau-marillaux-meiland/

386_360x240.jpg

Of stond die al eerder te koop?

350_1440.jpg

Prachtig. Elke kant is anders.

347_1440.jpg

349_1440.jpg

370_1440.jpg

Maar dat ze dan met z'n allen gaan proosten op het licht grijze dak, en met drone erbij?  Eng.

383_1440.jpg

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-01-2022 om 18:25

Moosey schreef op 13-01-2022 om 10:24:

Eheh, volgens de plattegronden bestaat het huis uit een berging en 2 slaapkamers.. Poeh, daar moet wel echt een enorme klats geld tegenaan om het bewoonbaar te maken. En het blijft piepklein. En er zit geen flinter eigen grond bij. Deze klusser laat m fijn aan zich voorbij gaan

Ben ook niet vies van een renovatie, maar deze laat ik met plezier passeren. In de beschrijving zeggen ze wel mogelijkheid tot drie slaapkamers, maar mij lijkt het vrij idioot om hier drie slaapkamers in te proppen (waar blijven die bewoners dan buiten de tijd dat ze in bed spenderen). 
Compleet strippen en er dan een 1 slaapkamer appartement van maken lijkt me logischer. 

398_1440.jpg

411_1440.jpg


Kasteel (1870) van 950 m2 met gite voor 6 personen, zwembad (2019) en kapschuur, op een terrein van ruim 6,5 hectare. 18 slaapkamers. Inclusief meubilair etc. en dat voor 795.000 KK. Daar heb je in Amsterdam nog niet eens een afgeleefd-huis-zonder-tuin voor.

Verder nog:
- aanleg van twee microstations t.b.v. afvoer gebruikt water voor
kasteel en gite. De septic tank van het chateau heeft voldoende
capaciteit voor volledige hotelbezetting.

Deze prijs is
inclusief meubelen, zwembad/terras meubilair, zitmaaier en zaken om de
B&B te runnen zoals boekingssite, linnengoed, servies, wasmachines

e.d.


Ysenda schreef op 13-01-2022 om 07:13:

https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42663163-van-der-mastenstraat-6/

Een parel voor de klusser en de flipper want na opknappen is dit goud geld waard.

661_1440.jpg

663_1440.jpg

666_1440.jpg



Dit pand word omschreven als:
In een leuk straatje van Delft gelegen karakteristieke woning met mogelijk 3 toekomstige slaapkamers.


Op een perceel van 'maar' 30 m². Voor € 250.000 KK

Helemaal niks karakteristiek aan.

Fleurtje_5 schreef op 13-01-2022 om 18:33:

[..]

661_1440.jpg

663_1440.jpg

666_1440.jpg



Dit pand word omschreven als:
In een leuk straatje van Delft gelegen karakteristieke woning met mogelijk 3 toekomstige slaapkamers.


Op een perceel van 'maar' 30 m². Voor € 250.000 KK

Helemaal niks karakteristiek aan.

Dat keuringsrapport van de bouwkundige keuring is ook wel mooi om door te bladeren, er zit dus ook nog houtworm in.

Wat mij opvalt, ik heb bij dezelfde organisatie een bouwkundige keuring uit laten voeren een paar jaar terug, ik vond het wel echt een aanrader trouwens. Maar voor mijn huis toen, dat pas een paar jaar oud was, waren de directe kosten ook al iets van 4000 euro. Ze zijn voor dit pand 26.500 euro. Dat valt me dan heel erg mee en is denk Ik heel rooskleurig ingeschat. Aangezien er helemaal niets in zit qua (nuts)voorzieningen en dat wat er wel is eigenlijk direct aangepakt moet worden.

SuperCow schreef op 13-01-2022 om 12:27:

Even een blonde vraag: hoe wordt dat woonoppervlak berekend? Da's toch alle ruimte vanaf een bepaalde hoogte?

Ik zag dat de woning van de buren volgens het WOZ loket 12m2 groter is. Enige verschil is dat zij op zolder een kamer hebben gemaakt (met dakraam, geen dakkapel) maar qua oppervlak zijn de woningen gelijk. (De WOZ valt daardoor voor mij ook iets lager uit, dus ik klaag niet. )

Dit staat allemaal in de NEN2580 meetinstructie. Ik gebruikte altijd dit document als spiekbriefje (en bij discussie met collega's ):

https://www.nrvt.nl/wp-content/uploads/2019/06/Meetinstructie-gebruiksoppervlakte-woningen-juli-2019.pdf

Madamecannibale schreef op 13-01-2022 om 18:58:

[..]

Dat keuringsrapport van de bouwkundige keuring is ook wel mooi om door te bladeren, er zit dus ook nog houtworm in.

Wat mij opvalt, ik heb bij dezelfde organisatie een bouwkundige keuring uit laten voeren een paar jaar terug, ik vond het wel echt een aanrader trouwens. Maar voor mijn huis toen, dat pas een paar jaar oud was, waren de directe kosten ook al iets van 4000 euro. Ze zijn voor dit pand 26.500 euro. Dat valt me dan heel erg mee en is denk Ik heel rooskleurig ingeschat. Aangezien er helemaal niets in zit qua (nuts)voorzieningen en dat wat er wel is eigenlijk direct aangepakt moet worden.

Je hebt dus 26000 nodig om het bouwkundig in orde te krijgen, dat betekend niet dat er al een badkamer, keuken of andere voorzieningen zijn natuurlijk. 

En een 4 kamer flat past ook op 65 m2, dus dan heb je hier nog 10m2 meer. Kijk maar eens naar flats aan de Persijnlaan ook in Delft, die werden toen ze gebouwd werden aangeprezen als 'Ruime gezins flats' ! De normen zijn ook hier weer veranderd naar groot, groter, grootst.

Valdemar schreef op 13-01-2022 om 18:25:

[..]

Ben ook niet vies van een renovatie, maar deze laat ik met plezier passeren. In de beschrijving zeggen ze wel mogelijkheid tot drie slaapkamers, maar mij lijkt het vrij idioot om hier drie slaapkamers in te proppen (waar blijven die bewoners dan buiten de tijd dat ze in bed spenderen).
Compleet strippen en er dan een 1 slaapkamer appartement van maken lijkt me logischer.

Onze vorige eengezinswoning was 56 m2. En had 2,5 slaapkamer. Wel nog een zolder met vlizotrap, dus die telde niet mee bij het aantal m2. Daar hebben we met z’n vieren in gewoond. Jongste was toen nog een baby dus de halve kamer was de babykamer.

Overigens hadden we buren die er met 4 kinderen woonden.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-01-2022 om 19:46

Schemerlampje schreef op 13-01-2022 om 19:34:

[..]

Onze vorige eengezinswoning was 56 m2. En had 2,5 slaapkamer. Wel nog een zolder met vlizotrap, dus die telde niet mee bijnier aantal m2. Daar hebben we met z’n vieren in gewoond. Jongste was toen nog een baby dus de halve kamer was de babykamer.

Overigens hadden we buren die er met 4 kinderen woonden.

En hoe was je wooncomfort?
Natuurlijk kun je er drie slaapkamers in proppen met het minimum aan andere ruimte en dit verkopen als het nieuwe normaal; maar moet je dit wel willen? Als je dit normaliseert, eindig je dan niet met toestanden als in Hong Kong? 

Valdemar schreef op 13-01-2022 om 18:25:

[..]

Ben ook niet vies van een renovatie, maar deze laat ik met plezier passeren. In de beschrijving zeggen ze wel mogelijkheid tot drie slaapkamers, maar mij lijkt het vrij idioot om hier drie slaapkamers in te proppen (waar blijven die bewoners dan buiten de tijd dat ze in bed spenderen).
Compleet strippen en er dan een 1 slaapkamer appartement van maken lijkt me logischer.

Toch zie ik hier Bob al handenwrijvend doorheen lopen.

Hier is ook echt wel iets van te maken (met het juiste budget).

Valdemar schreef op 13-01-2022 om 19:46:

[..]

En hoe was je wooncomfort?
Natuurlijk kun je er drie slaapkamers in proppen met het minimum aan andere ruimte en dit verkopen als het nieuwe normaal; maar moet je dit wel willen? Als je dit normaliseert, eindig je dan niet met toestanden als in Hong Kong?

Dit was het normaal in de jaren 80 en daarvoor

Valdemar schreef op 13-01-2022 om 19:46:

[..]

En hoe was je wooncomfort?
Natuurlijk kun je er drie slaapkamers in proppen met het minimum aan andere ruimte en dit verkopen als het nieuwe normaal; maar moet je dit wel willen? Als je dit normaliseert, eindig je dan niet met toestanden als in Hong Kong?

Prima, tot we met z’n vieren waren, toen begon het wel wat krap te worden voor ons. Maar zeker met 3 was het prima wonen daar. Er woonden trouwens genoeg gezinnen met 2 kinderen bij ons in de straat. 

Het vervolg: 

”Henk van Erp, buurticoon van de Eindhovense wijk Bennekel-Oost, moet na 32 jaar afscheid nemen van zijn bijzondere Italiaans ingerichte huis. De oud-interieurstylist kreeg vorig jaar een hersenbloeding. Thuis blijven wonen gaat niet meer. Dat hij zijn geliefde huis en buurt achter moet laten doet hem en de buren pijn.” 

En mede dankzij ons: 
“Het huis stond in oktober te koop op Funda en trok in drie maanden tijd 90.000 kijkers op die website.”


Het is overigens niet verkocht maar gaat verhuurd worden.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4024213/henk-neemt-na-32-jaar-afscheid-van-zijn-paleis-en-de-buren-gaan-hem-missen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.