Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regendrup. schreef op 03-01-2022 om 16:08:

https://www.funda.nl/koop/dronten/huis-42661696-de-grutto-56/

Wat een vreselijk kil, onpersoonlijk huis.

Ik vind dit juist heel erg mooi! Ik zou wel wat meer kleur aanbrengen door bloemen en planten, kandelaars enz. 

https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42663163-van-der-mastenstraat-6/

Een parel voor de klusser en de flipper want na opknappen is dit goud geld waard.

Eheh, volgens de plattegronden bestaat het huis uit een berging en 2 slaapkamers.. Poeh, daar moet wel echt een enorme klats geld tegenaan om het bewoonbaar te maken. En het blijft piepklein. En er zit geen flinter eigen grond bij. Deze klusser laat m fijn aan zich voorbij gaan

Moosey schreef op 13-01-2022 om 10:24:

Eheh, volgens de plattegronden bestaat het huis uit een berging en 2 slaapkamers.. Poeh, daar moet wel echt een enorme klats geld tegenaan om het bewoonbaar te maken. En het blijft piepklein. En er zit geen flinter eigen grond bij. Deze klusser laat m fijn aan zich voorbij gaan

Je laat je leiden door de advertentie, want NU is het woonoppervlak 73, maar die hele beneden verdieping is nog niet aangemerkt als woonruimte. 

En 73m3 is echt wel meer dan voldoende voor 2-4 personen al. In de binnenstad van Delft is een tuin goud waard, letterlijk, die is er bijna niet. 

Het hele huis staat op eigen grond, Delft kent geen erfpacht, maar je bedoelt een tuin, nee die is er niet, en ook buiten het centrum zijn die maar heel klein. Althans in de gewilde wijken, verder uit het centrum zijn ze wat groter. Met een tuin zou de prijs hier al gelijk een ton hoger zijn ben ik bang.

Moosey schreef op 13-01-2022 om 10:24:

Eheh, volgens de plattegronden bestaat het huis uit een berging en 2 slaapkamers.. Poeh, daar moet wel echt een enorme klats geld tegenaan om het bewoonbaar te maken. En het blijft piepklein. En er zit geen flinter eigen grond bij. Deze klusser laat m fijn aan zich voorbij gaan

Ik vind het ook heel veel geld voor een bouwval. Ook geen bijzonder aansprekend huis. 

Misschien is de buurt echt geweldig, ik ken Delft verder niet. 

Ysenda schreef op 13-01-2022 om 07:13:

https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42663163-van-der-mastenstraat-6/

Een parel voor de klusser en de flipper want na opknappen is dit goud geld waard.

Bij Homes under the hammer zeggen ze dan: this is not for the fainthearted 
Zelfde bedrag ertegenaan om het op peil te brengen? Geen nutsvoorzieningen op 1 groep elektra na. Bizar, geen water zelfs. 
Er staat bij dat het een pakhuis is geweest. Er heeft in ieder geval toch 1 iemand een kamer gehad. Illegaal written all over. 
Maar een schattig straatje, mooie locatie. 

watertoren schreef op 04-01-2022 om 09:29:

[..]

Ik vind dit juist heel erg mooi! Ik zou wel wat meer kleur aanbrengen door bloemen en planten, kandelaars enz.

Ja op zich een goed afgewerkt huis, echt nieuwbouw uiteraard, maar mooie plafonds, en sanitair en keuken vind ik ook mooi. Ik vind het alleen jammer dat de gehele woning tegelvloeren heeft, dat vind ik zo kil en ook wel weer prijzig om te verwijderen, want ik zou dat echt niet willen houden. Maar met een mooie houten vloer in de woonkamer, groot perzisch tapijt en veel planten wordt het denk ik al een stuk beter. En voor je huis zo'n groot grasveld vind ik ook wel wat.

JackieBrown schreef op 13-01-2022 om 10:39:

[..]

Bij Homes under the hammer zeggen ze dan: this is not for the fainthearted
Zelfde bedrag ertegenaan om het op peil te brengen? Geen nutsvoorzieningen op 1 groep elektra na. Bizar, geen water zelfs.
Er staat bij dat het een pakhuis is geweest. Er heeft in ieder geval toch 1 iemand een kamer gehad. Illegaal written all over.
Maar een schattig straatje, mooie locatie.

Een garage in die wijk doet al 30.000 en dan nog 165 per maand service kosten, bovenwoning met 1 slaapkamer 325, een ruim 3 kamer appartement iets verder ruim 5,5 ton. 

Wat ik al zei, na opknappen goud geld waard.

Ysenda schreef op 13-01-2022 om 10:55:

[..]

Een garage in die wijk doet al 30.000 en dan nog 165 per maand service kosten, bovenwoning met 1 slaapkamer 325, een ruim 3 kamer appartement iets verder ruim 5,5 ton.

Wat ik al zei, na opknappen goud geld waard.

Ik heb nu niet zoveel tijd om een voorbeeld te zoeken, maar toen ik vanmorgen bij verkochte huizen in die wijk keek, kreeg ik toch keurige huizen voor 350.000/400.000 in die buurt?

Rondstruiner schreef op 13-01-2022 om 10:58:

[..]

Ik heb nu niet zoveel tijd om een voorbeeld te zoeken, maar toen ik vanmorgen bij verkochte huizen in die wijk keek, kreeg ik toch keurige huizen voor 350.000/400.000 in die buurt?

Zijn wel bieden vanaf prijzen, daar komt nog een smak boven op.

Ysenda schreef op 13-01-2022 om 10:33:

[..]

Je laat je leiden door de advertentie, want NU is het woonoppervlak 73, maar die hele beneden verdieping is nog niet aangemerkt als woonruimte.

Ik dacht van wel, aangezien er verder geen gebouwgebonden bergruimte in de advertenties staat. Maar het is wel grijs op de plattegronden inderdaad. 
En ik bedoelde geen grond buiten het stuk waar je huis op staat. Plattelandsbewoner hier, grond is iets waar je op kunt lopen


Edit: het is wel degelijk 73 m2 in totaal. De voetafdruk van het huisje is 27 vierkante meter ongeveer (kan ook niet anders op een perceel van 30 vierkante meter) x 3 verdiepingen. Minus stukken van de zolder waar je niet kunt staan en trappen. 

Even een blonde vraag: hoe wordt dat woonoppervlak berekend? Da's toch alle ruimte vanaf een bepaalde hoogte?

Ik zag dat de woning van de buren volgens het WOZ loket 12m2 groter is. Enige verschil is dat zij op zolder een kamer hebben gemaakt (met dakraam, geen dakkapel) maar qua oppervlak zijn de woningen gelijk. (De WOZ valt daardoor voor mij ook iets lager uit, dus ik klaag niet. )

Volgens mij zijn er nog een paar eisen, zo telt een zolder waar je niet met een vaste trap kunt komen ook niet mee. En ik weet ook niet precies wat je wel en niet meerekent aan halletjes, wc’s etc.
12 m2 winnen met alleen een dakkapel lijkt me riant. 

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 13:26 Topicstarter

Moosey schreef op 13-01-2022 om 13:23:

Volgens mij zijn er nog een paar eisen, zo telt een zolder waar je niet met een vaste trap kunt komen ook niet mee. En ik weet ook niet precies wat je wel en niet meerekent aan halletjes, wc’s etc.
12 m2 winnen met alleen een dakkapel lijkt me riant.

Bij ons werd de zolder ook niet meegerekend als m2 want geen dakraam (wel een klein raampje aan de zijkant van het huis, maar dat telde blijkbaar niet). Het huis is dus wel zo'n 20m2 groter dan dat er in de advertenties stond. 

Ja precies, daglicht is ook een eis, las ik. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.