Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Moosey
12-09-2026 om 19:36
April2021 schreef op 12-09-2026 om 18:29:
[..]
Gestoord! 2 ton voor dat. Niet eens een toplocatie volgens mij. En op de plattegrond is er een aparte slaapkamer maar in het echt gewoon een bed in je woonkamer met een kast ervoor.
Ja precies, dat vond ik ook heel misleidend op die plattegrond. Wat een naar hok zeg. En we 53x bewaard in krap 10 dagen, dus dat gaat denk ik ook nog wel overboden worden..
Kampeerder
12-09-2026 om 20:14
April2021 schreef op 12-09-2026 om 18:29:
[..]
Gestoord! 2 ton voor dat. Niet eens een toplocatie volgens mij. En op de plattegrond is er een aparte slaapkamer maar in het echt gewoon een bed in je woonkamer met een kast ervoor.
Nee hoor, er is alleen een andere kleur gebruikt, er is geen muur getekend op de plattegrond. Is gewoon duidelijk dat het een ruimte is
Meesje
12-09-2026 om 20:48
Kampeerder schreef op 12-09-2026 om 20:14:
[..]
Nee hoor, er is alleen een andere kleur gebruikt, er is geen muur getekend op de plattegrond. Is gewoon duidelijk dat het een ruimte is
Mwa, ik vind die verschillende kleuren met 'hal', 'slaapkamer' en 'woonkamer en keuken' wel wat misleidend. En er zijn geen muren getekent, maar wel zwarte lijntjes rond de 'kamers'. Het lijkt alsof je daadwerkelijk verschillende ruimtes/kamers hebt. Maar je hebt gewoon één leefruimte.
Moosey
12-09-2026 om 20:52
[..]
Nee er staan ook zwarte lijntjes die echt nergens op slaan. Vind ik echt misleidend.
April2021
12-09-2026 om 21:10
[..]
Waarom dan een hal en slaapkamer benoemen? Die zijn er beide niet. En die lijntjes op de plattegrond zijn er ook niet.
Kampeerder
12-09-2026 om 21:15
Meesje schreef op 12-09-2026 om 20:48:
[..]
Mwa, ik vind die verschillende kleuren met 'hal', 'slaapkamer' en 'woonkamer en keuken' wel wat misleidend. En er zijn geen muren getekent, maar wel zwarte lijntjes rond de 'kamers'. Het lijkt alsof je daadwerkelijk verschillende ruimtes/kamers hebt. Maar je hebt gewoon één leefruimte.
Als je vaker plattegronden bekijkt zie je dat ook van bij de open keuken die dan een andere kleur heeft.
Muren zijn altijd met brede lijnen ingetekend en nog bredere lijnen voor draagmuren. Maar misschien zie ik dat dus wel omdat ik vroeger (in eerdere baan en ook via partner die thuiswerkt) veel bouwtekeningen zag en zie.
Yumi
12-09-2026 om 21:26
Aparte slaapkamer is er niet, maar ook al was die er wel, ik zou me rot schamen om €200.000,- te vragen voor dat hok.
BlairW
12-09-2026 om 23:01
Kampeerder schreef op 12-09-2026 om 21:15:
[..]
Als je vaker plattegronden bekijkt zie je dat ook van bij de open keuken die dan een andere kleur heeft.
Muren zijn altijd met brede lijnen ingetekend en nog bredere lijnen voor draagmuren. Maar misschien zie ik dat dus wel omdat ik vroeger (in eerdere baan en ook via partner die thuiswerkt) veel bouwtekeningen zag en zie.
Het is mij ook vrij duidelijk hoor. Er staan sowieso ook geen deuren ingetekend, dus als het een muur was kwam je heel lastig binnen 😁 vind het niet misleidend, eerder handig zodat je een beetje kan zien hoe groot de plek is waar een bed kan staan enz.
ToetieToover
12-09-2026 om 23:10
Yumi schreef op 31-08-2026 om 09:53:
[..]
Woonboerderij “De Ganzenebbe” met een knipoog naar het verleden.
Een knipoog, het lijkt wel een museum.Hier moet je zoveel aan doen, ik zou het platgooien. Overigens staat het ding binnen no time in de fik met die rieten matten tegen muren en plafonds.
Misschien als je met twee ogen tegelijk heel langzaam knipoogt? Iemand houdt van groen en van quilts. En riet, dus.