Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

mut schreef op 30-08-2026 om 15:49:

Ze hebben geen witte kat, dat had ook nog gekund

Hahaha het viel mij ook al op dat die kat zo uit de toon viel! Overigens past mijn ene kat mooi bij de bank en moet je oppassen niet op hem te gaan zitten. De andere kat kleurt bij het kleed in de slaapkamer, die heeft wel donkere pootjes/oortjes/snoet maar dan ligt-ie opgerold en zie je hem niet, crème op wit. Ligt precies daar waar je er over kunt struikelen als je in het donker loopt. Wat in een slaapkamer nog wel eens gebeurt.

In dat huis krijg ik zin om een emmer roze verf rond te sprenkelen. 

ToetieToover schreef op 30-08-2026 om 15:56:

[..]

Hahaha het viel mij ook al op dat die kat zo uit de toon viel! Overigens past mijn ene kat mooi bij de bank en moet je oppassen niet op hem te gaan zitten. De andere kat kleurt bij het kleed in de slaapkamer, die heeft wel donkere pootjes/oortjes/snoet maar dan ligt-ie opgerold en zie je hem niet, crème op wit. Ligt precies daar waar je er over kunt struikelen als je in het donker loopt. Wat in een slaapkamer nog wel eens gebeurt.

In dat huis krijg ik zin om een emmer roze verf rond te sprenkelen.

Wij hebben hier in huis afgesproken om nooit een beige vloerbedekking op de trap te nemen. Levensgevaarlijk!

https://www.funda.nl/detail/koop/vaassen/huis-ganzenebbeweg-3/43240754

Deze heeft misschien iets teveel ziel,  maar ik zou er graag eens rondkijken 🙂. Mooie plek ook, jammer van de saaie badkamer

Heel veel ziel inderdaad. En een beetje weinig isolatie en erg weinig CV En veel brandgevaar (die rieten matten tegen het plafond, brr) Maar inderdaad een solide basis voor wie er nog 5 ton tegenaan wil smijten om er iets toekomstbestendigs van de maken. Dan heb je wel wat. 

Ik gok trouwens dat de ‘gedeeltelijk vloerverwarming’ die badkamer betreft Maar misschien is dat lelijk van me en hebben ze onder dat stuk in de woonkamer vloerverwarming liggen. Maar ik denk eigenlijk van niet (ook wegens afwezigheid CVketel of warmtepomp)

Wieder schreef op 31-08-2026 om 06:50:

Deze heeft misschien iets teveel ziel, maar ik zou er graag eens rondkijken 🙂. Mooie plek ook, jammer van de saaie badkamer

Woonboerderij “De Ganzenebbe” met een knipoog naar het verleden.

Een knipoog, het lijkt wel een museum. 

Hier moet je zoveel aan doen, ik zou het platgooien. Overigens staat het ding binnen no time in de fik met die rieten matten tegen muren en plafonds. 

Oh ik zou het zeker niet platgooien, de basis lijkt me echt goed. Zelfs het rieten dak is in behoorlijke staat, dan hebben die mensen het toch echt niet verwaarloosd. Het moet alleen nog wel deze eeuw in getrokken worden..

En trouwens, niks moet. Ik zat laatst een aflevering van Shetland te kijken en daar stond een oud besje in een oud huisje met een keuken van een halve eeuw oud en behang uit 1890, gok ik. Kan natuurlijk ook best. Wij zijn hier alleen een beetje verwend met glanzende badkamers en tochtvrije huiskamers en overal verwarming etc etc. Ook niks mis mee maar het hoeft niet perse de standaard te zijn. 

Wieder schreef op 31-08-2026 om 06:50:

Deze heeft misschien iets teveel ziel, maar ik zou er graag eens rondkijken 🙂. Mooie plek ook, jammer van de saaie badkamer

mooie plek? op 120 meter van de snelweg... mij niet gezien, altijd dat achtergrondgeluid

Moosey schreef op 31-08-2026 om 11:22:

En trouwens, niks moet. Ik zat laatst een aflevering van Shetland te kijken en daar stond een oud besje in een oud huisje met een keuken van een halve eeuw oud en behang uit 1890, gok ik. Kan natuurlijk ook best. Wij zijn hier alleen een beetje verwend met glanzende badkamers en tochtvrije huiskamers en overal verwarming etc etc. Ook niks mis mee maar het hoeft niet perse de standaard te zijn.

Klopt wel. Toen ik jong was hadden mijn ouders ook nog overal enkel glas en hadden we boven ook de ijsbloemen wel eens op de ramen. En vrienden van mij die gingen studeren hadden ook nog zo’n moederhaard en geen centrale verwarming. Het kon allemaal prima maar ik heb toch liever moderner comfort, ook al zullen zat mensen ook tevreden zijn met wat minder.

Wat zielig voor van der Most. En wat een prachtig landgoed.

mut

mut

31-08-2026 om 18:21

In elk 1 dochter van mij zat bij 1 van zijn dochters in de klas. Toen woonden ze ergens anders, ook al een groot luxe domein (met bewaking)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.