Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Madamecannibale
05-01-2025 om 20:35
Voor wie van 70’s printjes houd:
Wat ik wel sneu vind, dit is een voormalig huurhuis, dan geef je als verhuurder wel heel weinig om het onderhoud van je huizen en het welzijn van je huurders.
https://www.funda.nl/detail/koop/ede/huis-blijdestein-4/43852033/
Ginevra
05-01-2025 om 22:39
Madamecannibale schreef op 05-01-2025 om 20:35:dan geef je als verhuurder wel heel weinig om het onderhoud van je huizen en het welzijn van je huurders.
Het is gedateerd, maar wat zijn de grote problemen dan die het welzijn van de huurders bedreigen?
dan denk ik eerder aan schimmel, lekkages, zwarte vlekken op de muren en zo, huizen die vreselijk tochten en lekken. Dat komt veel voor maar dit huis ziet er toch redelijk netjes uit, afgezien van dat het ouderwets is?
Schemerlampje
05-01-2025 om 22:49
Ginevra schreef op 05-01-2025 om 22:39:
[..]
Het is gedateerd, maar wat zijn de grote problemen dan die het welzijn van de huurders bedreigen?
dan denk ik eerder aan schimmel, lekkages, zwarte vlekken op de muren en zo, huizen die vreselijk tochten en lekken. Dat komt veel voor maar dit huis ziet er toch redelijk netjes uit, afgezien van dat het ouderwets is?
Ja, wie weet heeft de laatste huurder er wel vanaf het begin gewoond en nooit aanpassingen gewild.
Caroline80
06-01-2025 om 06:59
Schemerlampje schreef op 05-01-2025 om 22:49:
[..]
Ja, wie weet heeft de laatste huurder er wel vanaf het begin gewoond en nooit aanpassingen gewild.
Behang is toch ook de verantwoordelijkheid van de huurder? Dus ik denk dat de huurder of wel van deze stijl houdt of het niet uitmaakt hoe het er in huis uitziet.
Schemerlampje
06-01-2025 om 07:02
Caroline80 schreef op 06-01-2025 om 06:59:
[..]
Behang is toch ook de verantwoordelijkheid van de huurder? Dus ik denk dat de huurder of wel van deze stijl houdt of het niet uitmaakt hoe het er in huis uitziet.
Behang enzo wel. Maar badkamer en keuken worden echt wel eens vernieuwd door de verhuurder in 50 jaar in een huurhuis. En hier lijken de originele keuken en badkamer nog in te zitten.
Schemerlampje
06-01-2025 om 07:07
Ik heb de advertentie nog eens bekeken, maar ik zie nergens dat het om een huurwoning gaat, of lees ik er compleet over heen?
Wieder
06-01-2025 om 08:33
oeh, dat behang van de slaapkamers wil ik wel boven de lambrisering in mijn hal 🤩
Pimpelmees67
06-01-2025 om 08:35
Schemerlampje schreef op 06-01-2025 om 07:07:
Ik heb de advertentie nog eens bekeken, maar ik zie nergens dat het om een huurwoning gaat, of lees ik er compleet over heen?
Ik zie het ook nergens staan.
Madamecannibale
06-01-2025 om 08:50
Schemerlampje schreef op 06-01-2025 om 07:07:
Nee staat er ook niet in maar ik ken de huizen in die straat toevallig.
Het kan inderdaad dat de huurder eerdere aanpassingen geweigerd heeft. Daar een keuken, toilet en badkamer van 50 jaar oud vind ik wel behoorlijk gedateerd.
Ginevra
06-01-2025 om 11:43
Madamecannibale schreef op 06-01-2025 om 08:50:
Het kan inderdaad dat de huurder eerdere aanpassingen geweigerd heeft. Daar een keuken, toilet en badkamer van 50 jaar oud vind ik wel behoorlijk gedateerd.
Dat is gedateerd inderdaad. Maar zo te zien functioneert het wel allemaal.
Ik zou zelf graag wat modernisering zien, maar niet iedereen wil dat. Ik ken genoeg mensen (vooral wat oudere mensen) die helemaal geen behoefte hebben aan modernisering zolang het allemaal nog goed werkt. En uit oogpunt van duurzaamheid is dat alleen maar toe te juichen.
Als die huurder zelf graag een nieuwe badkamer wilde, maar de verhuurder heeft niks willen doen, ja, dan vind ik het wel wat karig. Maar dat weten we helemaal niet, misschien hoefde het van die huurder niet zo.
Om dan die verhuurder te betichten dat hij niks om het welzijn van de huurders geeft, dan denk ik dat je nog nooit een echt verwaarloosde woning hebt gezien.
Gebruikersnaaminvullen
06-01-2025 om 13:34
[..]
Die keuken kan 50 jaar meegaan omdat het degelijke keukens waren. Massief hout ipv mdf/spaanplaat met folie. De badkamer is ook niet mijn smaak, maar blijkbaar geen lekkages oid. Misschien hadden de muren geverfd kunnen worden, maar verder is alles heel degelijk gemaakt.
Paar jaar geleden zag ik mijn ouderlijk huis te koop staan. In de badkamer nog steeds dezelfde badkuip en nog steeds dezelfde muurtegeltjes uit 1971. Nu waren deze tegels wel wit met een blauw grafisch-soortig printje, maar blijkbaar goed genoeg voor al die jaren sinds mijn ouders het verkochten.
Caroline80
06-01-2025 om 15:48
[..]
Het kan ook dat het oorspronkelijk een huurwoning was, maar dit huis al een tijd geleden is gekocht van de woningbouwvereniging.
Als ik op streetview kijk zien de huizen in dit rijtje er niet allemaal hetzelfde uit. Bij huurwoningen zou volgens mij het hele rijtje o.a.dezelfde kleur schilderwerk moeten hebben
oudmaarnognietkoud
06-01-2025 om 16:56
[..]
Ik heb ruim 10 jaar geleden een voormalige vrijesector huurwoning gekocht. Gebouwd halverwege jaren '70.
De badkamer is nog origineel. Bruine tegeltjes op de vloer, mosgroene tegeltjes op de wanden. Orginele badkuip. Ik heb alleen de wastafel vervangen door een wastafelmeubeltje met spiegelkast erboven.
Retro douchegordijn erbij en een mosgroene badmat. Als ik in de toekomst moeite krijg om het bad in en uit te komen dan laat ik de boel wel verbouwen. Maar voorlopig voldoet het prima.
Madamecannibale
12-01-2025 om 17:37
Als ik toch het geld had: https://www.funda.nl/detail/koop/sint-nicolaasga/huis-huisterheide-1/88756053/
Fleurtje_5
12-01-2025 om 19:09
Madamecannibale schreef op 12-01-2025 om 17:37:
Als ik toch het geld had: https://www.funda.nl/detail/koop/sint-nicolaasga/huis-huisterheide-1/88756053/
.............
568 m²wonen
51.000 m²perceel
8 slaapkamers
€ 3.000.000 v.o.n. 'Maar dan heb je ook wat'.
Huize Boschoord is de afgelopen jaren grondig gerestaureerd met een investering van ruim 1,2 miljoen euro. Plus een mooie geschiedenis.
Mooie vondst Madame Cannibale. Ik vind het een geweldig huis op een geweldig percceel.
Als in een romantische zomerse speelfilm
Ben verliefd op dit huis.
Wat leuk om binnen te kijken
Deze kast vind ik prachtig.
Dit tafellaken vind ik prachtig.
een soort hotelkeuken
Steile trap
Deze unieke pomp
Prachtig.