Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Madamecannibale schreef op 28-12-2024 om 19:33:

Gezellige groene tuin voor de konijntjes.

033_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/spierdijk/huis-oeverland-71/43859347/

Verschrikkelijke tuin. Dat ding op tafel lijkt op een soort-ananas.

031_1440.jpg

Disicpline

Ik kan begrijpen dat het kind, bij zo'n tuin, wel helemaal los gaat met stickers

017_1440.jpg

003_1440.jpg

Lelijke vetvlekken op de muur bij het kookstel.

Madamecannibale schreef op 28-12-2024 om 20:42:

Even een tegenhanger dan van de fiktuin. Wat een prachtig uitzicht heeft dit huis.

Die renders van hoe het kan zijn slaan weer helemaal nergens op.

Goh ik snap dat ik hier een ander bed neer kan zetten. Wonderlijk dat er ook ineens een raam met daglicht aan de linkerkant is gekomen waar eigenlijk de gang zit.

Die andere impressie foto’s zitten ook vol slordige AI foutjes. https://www.funda.nl/detail/koop/doornenburg/huis-sterreschans-11-a/89213234/

769_1440.jpg

Dit impressiefoto's zijn lelijker dan de huidige foto's. Bovenstaande is toch mooier dan dit:

781_1440.jpg

Deze keuken idem dito:

782_1440.jpg

Deze keuken is toch mooier dan onderstaande keuken.

784_1440.jpg

Alleen de tuin is er beter op geworden met de impressiefoto's:

800_1440.jpg

803_1440.jpg

Maar waar haalt men zo snel zo'n grote volwassen boom vandaan?

die boom idd

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2024 om 10:48:

[..]

Dit impressiefoto's zijn lelijker dan de huidige foto's. Bovenstaande is toch mooier dan dit:

Deze keuken idem dito:

Deze keuken is toch mooier dan onderstaande keuken.

Alleen de tuin is er beter op geworden met de impressiefoto's:

800_1440.jpg

803_1440.jpg

Maar waar haalt men zo snel zo'n grote volwassen boom vandaan?

Die kun je gewoon kopen, als je het geld ervoor hebt.

Ik heb het trouwens andersom, de oude tuin vind ik beter dan de nieuwe impressie (teveel grind en steen) en de andere impressiefoto's juist mooier.

Dat klopt, een grindtuin is ook niet mijn smaak. Maar op de foto ziet het er wel mooier uit. En zo'n hoge boom verplaatsen is een risico en kost erg veel geld.

Niet dat ik het bankstel van de huidige bewoners zo mooi vind maar de huiskamer op de impressiefoto vind ik heel heel heel erg saai.

Smaken verschillen. De keuken op de impressiefoto is zo donker. De kastjes en de tegelvloer van de huidige keuken vind ik veel frisser en mooier.

En de muur achter de bank, naast de erker in de huiskamer, is op de impressiefoto korter.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2024 om 19:02:

En de muur achter de bank, naast de erker in de huiskamer, is op de impressiefoto korter.

Wat een blunder idd

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2024 om 19:02:

Dat noemde ik ook al, dat er zelfs een buitenmuur verplaatst moest worden om daaraan te voldoen 

Dat is geen buitenmuur, dat is de muur tussen de kamer en de hal. En die hebben ze juist iets langer gemaakt. Daardoor is dat schuine stukje muur met de deur er in weg.

Edit: laat maar, jullie bedoelen een andere muur. Dat is inderdaad raar. Misschien hebben ze daar wel een panic room achter gemaakt. 😜

464_1440.jpg

Apart sanitair.

Duur huis met een mooi uitzicht. Het zadeldak bedekt met leisteen. Totaal ca. 350 m2 woonoppervlak op een kavel van ca. 4.513 m2, energielabel A. Twee warmtepompen en 32 zonnepanelen. En Quooker-kraan enz enz voor de vraagprijs van € 1.495.000 k.k.

693_1440.jpg

686_1440.jpg

Lekker zwembad in de wellness-verdieping met sauna, keukenblok, een sport- én een relaxruimte.

499_1440.jpg

Een 'fitniskamer'.

505_1440.jpg

Zoveel bezigheden in en rond dit huis.

Soms verwacht je iets anders bij de omschrijving. Dit huis wordt omschreven als “Een vrijstaande woning met gezellige stadstuin!”.

450_1440.jpg

471_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/huis-krijtstraat-2-a/43796404/

Madamecannibale schreef op 04-01-2025 om 20:44:

Soms verwacht je iets anders bij de omschrijving. Dit huis wordt omschreven als “Een vrijstaande woning met gezellige stadstuin!”.

450_1440.jpg

471_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/huis-krijtstraat-2-a/43796404/

490_1440.jpg

Ik vind het wel gezellig hoe de BlauweRegenstruik de lantaarnpaal omarmd.

491_1440.jpg

En hoort deze vijg ook nog bij het huis?
Ik schrik van de vraagprijs voor dit huis met zeer achterstallig onderhoud voor € 495.000 k.k.

Staat nog bij dat het een zonnige stadstuin is. Als ik op Google earth kijk, staat er een gigantische boom in de tuin van 1 van de buren. De luchtplaats van dit huis is niet eens te zien zo, dus hoe zonnig gaat die zijn?

De vraagprijs snap ik wel. Wittevrouwen is 1 van de meest geliefde wijken van Utrecht. Dat “gelegen op loopafstand van het stadscentrum” is wel erg positief bekeken. Het is 2km lopen, niet iets wat je even snel doet in 5 minuten. Je bent al snel 25-30 minuten onderweg en dat noem ik dan niet meer echt “op loopafstand”. Zo kan je alles wel op loopafstand noemen natuurlijk. 10Km is ook te lopen. 

BlairW schreef op 05-01-2025 om 00:00:

Staat nog bij dat het een zonnige stadstuin is. Als ik op Google earth kijk, staat er een gigantische boom in de tuin van 1 van de buren. De luchtplaats van dit huis is niet eens te zien zo, dus hoe zonnig gaat die zijn?

De vraagprijs snap ik wel. Wittevrouwen is 1 van de meest geliefde wijken van Utrecht. Dat “gelegen op loopafstand van het stadscentrum” is wel erg positief bekeken. Het is 2km lopen, niet iets wat je even snel doet in 5 minuten. Je bent al snel 25-30 minuten onderweg en dat noem ik dan niet meer echt “op loopafstand”. Zo kan je alles wel op loopafstand noemen natuurlijk. 10Km is ook te lopen.

Het lijkt me wel een gezellig huis. Als het klaar is. Mooie vloer in de kamer. Keuken en badkamer is redelijk oké. Het dak niet. De aangrenzende garage is een bouwval. En de openslaande tuindeuren waar de zon 'het hele jaar door' naar binnen kan komen, (zo staat in de beschrijving) zou ik misschien wel vaak dicht houden, want door de kamerraam zie ik een schoorsteen op het schuurtje dat aan de berging grenst. Die schoorsteen steekt niet boven een huis uit. Staat dus best laag. In schuurtjes word meestal hout gestookt. 

De loopafstand kan men dan beter fietsafstand noemen.

Ik vind het huis ook wel oké geprijsd. Ja het is heel erg duur maar het is Wittevrouwen, je betaald voornamelijk voor de locatie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.