Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

buufie schreef op 20-08-2026 om 07:11:

[..]

ik dacht eerst, ok valt me mee. Pilaren en vloer. Maar toen kwam ik deze badkamer tegen:

000.jpg?options=width=1440

in je slaapkamer, en hoe groot wil je het hebben zeg? Hier kan iemand qua grootte gewoon in wonen

Met een randje rondom het bed, leuk als je nog niet helemaal wakker uit bed gaat en mis stapt. Over met het verkeerde been uit bed stappen gesproken.

Lijkt me inderdaad nog genoeg ruimte hebben voor een kleine zithoek of een eettafel ertussenin.

wauw. Véél 😅 Die vloeren zijn echt hysterisch maar volgens mij wel helemaal opgetrokken uit oude bouwmaterialen (net als (ook weer volgens mij, lastig om zeker te weten) veel andere dingen in het huis) dat maakt het wel ook leuk. Die pilaren vind ik wel vrij afschuwelijk en de slaap/badkamer ook, dat randje zag ik ook meteen, brrr. 
Wat ik echt mooi gedaan vind is het vooraanzicht van het huis, ik vind nieuw gebouwde huizen die historisch moeten lijken altijd lelijk, maar deze is overtuigend. Een extra punten voor de daken met die rondingen in de spanten, echt heel mooi. 
Maar over prijs gesproken, ik vind deze dus wel een stuk beter geprijsd dan die in St Michielsgestel, terwijl het afwerkingsniveau minstens zo hoog is (en energielabel A ipv D) en de tuin minstens zo indrukwekkend. T is alleen wat uitgesprokener hier en daar qua stijl

Wat is trouwens dat ingebouwde mausoleum onder de trap? 

Netherfield schreef op 20-08-2026 om 08:20:

Wat is trouwens dat ingebouwde mausoleum onder de trap?

Als ik zo de plattegrond bekijk, is dat gewoon de deur naar de woonkamer.

April2021 schreef op 20-08-2026 om 04:16:

[..]

Het is zó specifiek. Dit moeten ze zelf heel mooi hebben gevonden. Ben wel benieuwd naar de eigenaren.

Die vloeren waren vast heel duur, toch zonde bijna om het eruit te slopen, maar zo lelijk!

Pilaren heb je er zo uit denk ik, lijkt me echt deco spul.

Van buiten vind ik het wel mooi.

De hele symmetrie gaat uit de vloer zodra je er iets op zet. Maar leven zonder meubels op een interessante vloer is ook zowat.

https://www.funda.nl/detail/koop/westerbroek/huis-oudeweg-117/44569983/

Heeft er iemand zin in een pand waar alles uit de jaren 70 komt, behalve het modem wat ergens los op de vloer ligt? Met vochtproblemen, rare indeling en een avocado-kleurig bad? Het is trouwens een garage geweest, dus vervuilde grond krijg je er waarschijnlijk gratis bij. En dat alles voor maar bijna 7 ton! Er zit wel veel grond bij. Dat wel. 

Netherfield schreef op 21-08-2026 om 09:51:

Heeft er iemand zin in een pand waar alles uit de jaren 70 komt, behalve het modem wat ergens los op de vloer ligt? Met vochtproblemen, rare indeling en een avocado-kleurig bad? Het is trouwens een garage geweest, dus vervuilde grond krijg je er waarschijnlijk gratis bij. En dat alles voor maar bijna 7 ton! Er zit wel veel grond bij. Dat wel.

veel grond, die vervuild is dan. Dus nog meer kosten. Nee dank je

Plus het verkeer op de A7 binnen gehoorsafstand

’Centraal gelegen in Westerbroek’ wat zouden ze daarmee bedoelen? Het huis ligt niet centraal in het dorp maar aan de rand. Om Westerbroek zélf als centraal gelegen te typeren vind ik ook wat benevens de waarheid (al is het natuurlijk centraler dan Lauwersoog, om maar iets te noemen) Lief suggereerde nog dat het huis misschien centraal op het perceel gelegen was, maar dat is ook al niet zo. Raadselachtig

224.jpg?options=width=2160

Ik ruik gewoon de bedompte sigarettenrook.

MiniJCW schreef op 21-08-2026 om 11:27:

[..]

224.jpg?options=width=2160

Ik ruik gewoon de bedompte sigarettenrook.

Hier moest ik hardop van lachen, dankjewel!

Moosey schreef op 21-08-2026 om 11:20:

’Centraal gelegen in Westerbroek’ wat zouden ze daarmee bedoelen? Het huis ligt niet centraal in het dorp maar aan de rand. Om Westerbroek zélf als centraal gelegen te typeren vind ik ook wat benevens de waarheid (al is het natuurlijk centraler dan Lauwersoog, om maar iets te noemen) Lief suggereerde nog dat het huis misschien centraal op het perceel gelegen was, maar dat is ook al niet zo. Raadselachtig

Misschien dat het heel centraal, dus precies in het midden tussen Hoogezand en Groningen ligt? En je dus altijd met de auto naar de supermarkt moet, de dichtstbijzijnde middelbare school op 8 kilometer afstand is en de bushalte op 1,5 kilometer? Hardstikke centraal... O ja, en als je kinderen kleiner zijn, er is ook geen basisschool meer in Westerbroek.

Netherfield schreef op 21-08-2026 om 11:52:

[..]

Misschien dat het heel centraal, dus precies in het midden tussen Hoogezand en Groningen ligt? En je dus altijd met de auto naar de supermarkt moet, de dichtstbijzijnde middelbare school op 8 kilometer afstand is en de bushalte op 1,5 kilometer? Hardstikke centraal... O ja, en als je kinderen kleiner zijn, er is ook geen basisschool meer in Westerbroek.

Haha ja precies dat! Er staan wel wat gave meubels in het pand, maar daar houdt het wel mee op vrees ik. En best aan de prijs voor onze regio...

Die prijs zal wel door de lap grond komen denk ik. 

Ik vind dit echt een gestoorde prijs, maar verkocht onder voorbehoud...

Bovenwoning €829.0000
https://www.funda.nl/detail/koop/haarlem/appartement-tetterodestraat-19-ard/44450319/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.