Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
buufie
09-08-2026 om 20:37
https://www.funda.nl/detail/koop/minnertsga/huis-vikarijbuorren-47/80807113/media/fotos
Deze is ong even groot denk ik, maar nog goedkoper
Dorestad
09-08-2026 om 20:44
buufie schreef op 09-08-2026 om 20:37:
https://www.funda.nl/detail/koop/minnertsga/huis-vikarijbuorren-47/80807113/media/fotos
Deze is ong even groot denk ik, maar nog goedkoper
Deze is stuk kleiner. Tuin ook. En energielabel C. Maar wel een hele aantrekkelijke prijs. Het dorp waar ik woon, daar krijg je heel wat minder huis voor je geld.
buufie
09-08-2026 om 20:45
Dorestad schreef op 09-08-2026 om 20:44:
[..]
Deze is stuk kleiner. Tuin ook. En energielabel C. Maar wel een hele aantrekkelijke prijs. Het dorp waar ik woon, daar krijg je heel wat minder huis voor je geld.
ja in mijn dorp ook. Echt forensendorp, onder de 3,5 ton sowieso niets te vinden. Meestal nog een stuk duurder
Dorestad
09-08-2026 om 20:49
buufie schreef op 09-08-2026 om 20:45:
[..]
ja in mijn dorp ook. Echt forensendorp, onder de 3,5 ton sowieso niets te vinden. Meestal nog een stuk duurder
Herkenbaar. Mijn vorige woonplaatsen kijk ik ook nog altijd graag naar de te koop staande woningen. Terwijl ik hier helemaal niet weg wil hoor
Neweve
09-08-2026 om 23:01
Dorestad schreef op 09-08-2026 om 20:33:
https://www.funda.nl/detail/koop/mussel/huis-molenstraat-57/44557542/media/fotos
Hier in het noorden zijn er nog betaalbare woningen voor starters en/of voor iemand alleen. De buitenkant van het huis en de tuin beloven niet veel goeds. De binnenkant daarentegen was voor mij een verrassing. Erg groot voor een hoekwoning. Die bijkeuken is echt ook groot.
Ik dacht eerst dat het een heel smal huis was (doordat bij de rijtjes huizen hier de regenpijp op de erfgrens is). Dat maakte me extra verbaasd over de ruimte in de woonkamer (en het grote raam). Toen de plattegrond maar eens bekeken, bleek het huis een stuk verder door te lopen.
De voortuin met alleen gras en een paadje voelt overigens best Amerikaans aan.
mut
10-08-2026 om 10:41
Ik had graag een foto gezien van de binnenkant van de schuur/ garage en hoe je daar met een auto in kan Indien mogelijk) Verder vraag ik mij af wat op de zolder day driehoekige ding is met een vierkant gat in het midden. Kast? Bedstee? Maar inderdaad Leuk huis. Mogelijkheid om iets groeners met de tuin te gaan doen
Yumi
10-08-2026 om 10:58
mut schreef op 10-08-2026 om 10:41:
Ik had graag een foto gezien van de binnenkant van de schuur/ garage en hoe je daar met een auto in kan Indien mogelijk) Verder vraag ik mij af wat op de zolder day driehoekige ding is met een vierkant gat in het midden. Kast? Bedstee? Maar inderdaad Leuk huis. Mogelijkheid om iets groeners met de tuin te gaan doen
Op google maps zie je de zijkant van de woning en de deur van schuur. De situatie van 'n jaar geleden laat zien dat er voor de schuurdeur 'n stoep ligt en daarna een groenstrook. Mogelijk is de situatie veranderd en is er een op/afrit gemaakt, maar anders denk ik dat het niet de bedoeling zal zijn? Mede omdat achter de woning een basisschool en sportcomplex ligt en naast de woning een kerk.
mut
10-08-2026 om 11:24
gras is wel plat/ weggereden. Dus mogelijk wel gedaan ook al is het niet de bedoeling.
Yumi
10-08-2026 om 12:40
mut schreef op 10-08-2026 om 11:24:
gras is wel plat/ weggereden. Dus mogelijk wel gedaan ook al is het niet de bedoeling.
Dat zag ik, maar er zijn meerdere kale plekken ter grote van een auto. Mogelijk gebruikt als parkeerplaats, want zal best druk zijn op dat stuk. Kan me voorstellen dat je geen toestemming krijgt, met zoveel drukte in die buurt. Maar telefoontje naar de makelaar is zo gemaakt
mut
10-08-2026 om 13:06
Dat zal dan zijn voor iemand die geïnteresseerd is in dat huis om te kopen en dat ben ik niet. Beetje ver van werk en gezin.
Yumi
10-08-2026 om 19:10
mut schreef op 10-08-2026 om 13:06:
Dat zal dan zijn voor iemand die geïnteresseerd is in dat huis om te kopen en dat ben ik niet. Beetje ver van werk en gezin.
Jammer ik dacht binnenkort uitgenodigd te worden voor een house warming party
Dorestad
10-08-2026 om 20:05
Yumi schreef op 10-08-2026 om 19:10:
[..]
Jammer ik dacht binnenkort uitgenodigd te worden voor een house warming party
![]()
Helaas. Ik was graag gekomen. Kon ik even in die garage kijken. Die trouwens volgens mij heel groot is. Je kunt je nog bedenken.
mut
10-08-2026 om 20:52
Zoals ik al zei, te ver weg voor mijn werk (en van mijn man, kinderen en kleinkinderen) maar altijd welkom hier .
Schemerlampje
16-08-2026 om 17:32

https://www.funda.nl/detail/koop/harderwijk/huis-schippersmeen-87/44551512/
Ik vind in principe de tegeltjes in de keuken wel heel mooi, maar in dit huis vind ik het, op één of andere manier, niet zo passen.
Die kast met koelkast, vind ik ook wat bijzonder.

En de droger en wasmachine in een slaapkamer, zou ook mijn keus niet zijn.
Verder wel een leuk huis op een mooie plek.
mut
16-08-2026 om 21:35
Zonder kast zie de achterkant van de koelkast en zo'n metalen rooster is lelijker dan een witte eromheen. Zouden die wasmachine en droger eerst in de badkamer hebben gestaan? op de plattegrond lijkt het of er daar plek voor is. Vroeger kleinere douche en nu geen plek meer? Kinderen uit huis en een slaapkamer zonder echte functie, nu waskamer functie? Dus nat/ droog/ opvouwen/ strijken. Ik kende vroeger iemand die daar een uitbouw voor aan huis had laten bouwen. Lelijk tapijt op de tweede trap. Leuk huis, zeker iets van te maken