Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Yumi schreef op 11-11-2025 om 22:31:

[..]

Ik zie geen verschil tussen de foto's en streetview 🤔

Mooi huis, ziet er netjes uit en afhankelijk van je smaak instap klaar. Leuke prijs ook, gezien ligging, grote tuin, terras en grote vh huis.

Rode klinkers, zwarte schuine stoepbanden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-11-2025 om 21:41:

[..]

264.jpg?options=width=2160

Ik moest gelijk denken aan Schiphol, het Panoramaterras waar je vliegtuigen kunt spotten. Met die pukkel als verkeerstoren.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-11-2025 om 21:45:

[..]

Begrijp niet zo goed dat ze oude foto's van de voorkant gebruiken. Op streetview ziet het er heel anders uit.

Het huis ziet toch precies het zelfde uit? Alleen de bestrating van de weg is vernieuwd. Vindt het vooral knap dat ze het huis in zn geheel op de foto hebben gekregen, gezien hoe smal het straatje is

Madamecannibale schreef op 08-11-2025 om 21:19:

Ik vind dit wel een mooi huis. Vooral het uitzicht en de tuin.

Lijkt me heerlijk om hier in de ochtend mijn eerste kop koffie te drinken. Of op een warme zomeravond nog een drankje na de werkdag.

.................

En overdag in de tuin vertoeven en de paarden aaien die in de uiterwaarden achter het huis lopen.

..............

https://www.funda.nl/detail/koop/lobith/huis-dorpsdijk-10/89538783/

Van binnen een heel mooi zonnig huis. Maar ook erg groot.

En inderdaad een lekker terras met mooi uitzicht vanuit de keuken.

089.jpg?options=width=1440

Van achter gezien is dat terras wel erg hoog.

120.jpg?options=width=1440

098.jpg?options=width=1440

En deze vaas, het heeft niets met het huis te maken, maar voor mij de eerste keer dat ik zo'n vaas nu wel mooi vind.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-11-2025 om 22:47:

[..]

Rode klinkers, zwarte schuine stoepbanden.

Haha ik dacht dat je oude foto's van het huis bedoelde 

Misschien hoort dit niet helemaal in dit topic, maar ik las vanmorgen dat het dorp Moerdijk waarschijnlijk moet verdwijnen. Er is al een regel voor de bewoners, de gemeente kocht de afgelopen jaren al woningen voor 95% vd taxatiewaarde. Op Funda staan 13 woningen, ik vraag me af of die kopers e.a. bescherming krijgen? Je zal maar een flink bod uitbrengen, en het binnen een paar jaar aan de Gemeente moeten verkopen. Hoe werkt zoiets?
Koopwoningen Moerdijk - huizen te koop in Moerdijk | Funda

Inwoners Moerdijk krijgen te horen dat hun dorp mogelijk verdwijnt

Yumi schreef op 12-11-2025 om 09:03:

Misschien hoort dit niet helemaal in dit topic, maar ik las vanmorgen dat het dorp Moerdijk waarschijnlijk moet verdwijnen. Er is al een regel voor de bewoners, de gemeente kocht de afgelopen jaren al woningen voor 95% vd taxatiewaarde. Op Funda staan 13 woningen, ik vraag me af of die kopers e.a. bescherming krijgen? Je zal maar een flink bod uitbrengen, en het binnen een paar jaar aan de Gemeente moeten verkopen. Hoe werkt zoiets?

Die mensen die hun huis te koop hebben staan zijn nu dus de sigaar, want die verkopen hun huis niet meer. En de mensen die hun huis net voor veel geld hun droomhuis hebben gemaakt, hebben dat geld eigenlijk weggegooid.  En mensen die hun oude badkamer of keuken moeten vervangen,  wonen nu nog 10 jaar in de oude zooi want je maakt geen kosten op sterfhuis. En waar alles en iedereen hun huis voor veel teveel geld kan verkopen, moeten zij nu genoegen nemen met 95 procent van de taxatiewaarde, en ze moeten een nieuw huis naar hun zin en portemonnee zien te vinden om plaats te maken voor nog meer chemische industrie.  Er zullen best allerhande redenen zijn waarom het de beste optie is,  maar ik ken er veel mensen,  heb altijd in het dorp ernaast gewoond,  en voor hen is het zuur. Maar dit hoort inderdaad vast niet in dit topic 🙃

Yumi schreef op 12-11-2025 om 09:03:

Lijkt mij een regelrechte ramp, om je huis uit te moeten en je geliefde dorp. 

Wieder schreef op 12-11-2025 om 12:35:

[..]

Die mensen die hun huis te koop hebben staan zijn nu dus de sigaar, want die verkopen hun huis niet meer. En de mensen die hun huis net voor veel geld hun droomhuis hebben gemaakt, hebben dat geld eigenlijk weggegooid. En mensen die hun oude badkamer of keuken moeten vervangen, wonen nu nog 10 jaar in de oude zooi want je maakt geen kosten op sterfhuis. En waar alles en iedereen hun huis voor veel teveel geld kan verkopen, moeten zij nu genoegen nemen met 95 procent van de taxatiewaarde, en ze moeten een nieuw huis naar hun zin en portemonnee zien te vinden om plaats te maken voor nog meer chemische industrie. Er zullen best allerhande redenen zijn waarom het de beste optie is, maar ik ken er veel mensen, heb altijd in het dorp ernaast gewoond, en voor hen is het zuur. Maar dit hoort inderdaad vast niet in dit topic 🙃

Je zou er maar net een huis hebben gekocht. Ik vind 95 procent van de taxatiewaarde wel een hele sneue compensatie. Doe in ieder geval een bedrag boven die taxatiewaarde. Het kost sowieso al bakken met geld om dat terrein te ontwikkelen. 

Madamecannibale schreef op 12-11-2025 om 14:14:

[..]

Je zou er maar net een huis hebben gekocht. Ik vind 95 procent van de taxatiewaarde wel een hele sneue compensatie. Doe in ieder geval een bedrag boven die taxatiewaarde. Het kost sowieso al bakken met geld om dat terrein te ontwikkelen.

Nee, de regeling is veel beter dan dat. Ze hebben de woningen getaxeerd in 2015 en daarop komt dan de indexatie, die gebaseerd wordt op de prijsstijging van vergelijkbare woningtypen in Noord-Brabant. Je krijgt dus geen 95 procent van de actuele waarde, maar meer dan dat. (Want aangezien Moerdijk al heel lang onzeker is, heeft dat natuurlijk invloed gehad op de prijsontwikkeling daar, daarom is er ook al sinds 2015 een opkoopregeling).

Daglichtlamp schreef op 12-11-2025 om 14:34:

[..]

Nee, de regeling is veel beter dan dat. Ze hebben de woningen getaxeerd in 2015 en daarop komt dan de indexatie, die gebaseerd wordt op de prijsstijging van vergelijkbare woningtypen in Noord-Brabant. Je krijgt dus geen 95 procent van de actuele waarde, maar meer dan dat. (Want aangezien Moerdijk al heel lang onzeker is, heeft dat natuurlijk invloed gehad op de prijsontwikkeling daar, daarom is er ook al sinds 2015 een opkoopregeling).

Heb je een linkje Daglichtlamp? Ik hoef geen gelijk hoor, liever niet deze mensen hebben het al zwaar genoeg..... maar ik lees graag waar ik die betere regeling kan vinden.

Volgens het artikel;

Er is nu al een regeling voor mensen met een koophuis in Moerdijk. De gemeente kocht de afgelopen jaren maximaal enkele tientallen huizen op voor 95 procent van de taxatiewaarde. Of en hoe die 'Moerdijkregeling' wordt uitgebreid, is onduidelijk.

In een later artikel geeft de burgemeester aan, een goed compensatieregeling te willen.

Er zijn al jaren vragen over het voortbestaan van Moerdijk. Het Rijk en de provincie Noord-Brabant maakten eerder dit jaar bekend dat het gebied rond Moerdijk een belangrijk knooppunt in de energietransitie wordt. Volgens de burgemeester moet het rijk wel met een goede compensatieregeling komen.
Henny woont in dorp Moerdijk, maar de vraag is voor hoelang nog

Wieder schreef op 13-11-2025 om 19:35:

https://www.funda.nl/detail/koop/paterswolde/huis-hortensiaweg-35/43135002/

Gossiepietje, het lijkt wel of Knofje hier woont!

Ik ken Knofje niet, maar het is vast een figuurtje uit een kinderboek, het zusje van Pippi of zoiets 

Een vrolijk huis, maar het lijkt wel een kinderdagverblijf. De bewoners zijn hun kindertijd nog niet volledig ontgroeid, maar wel echt leuk om te zien.

633.jpg?options=width=1080

718.jpg?options=width=2160

Deze badkamer is simpel maar heeft een prachtige spiegel.

708.jpg?options=width=2160

Yumi schreef op 13-11-2025 om 19:52:

[..]

Ik ken Knofje niet, maar het is vast een figuurtje uit een kinderboek, het zusje van Pippi of zoiets

Een vrolijk huis, maar het lijkt wel een kinderdagverblijf. De bewoners zijn hun kindertijd nog niet volledig ontgroeid, maar wel echt leuk om te zien.

633.jpg?options=width=1080

718.jpg?options=width=2160

Deze badkamer is simpel maar heeft een prachtige spiegel.

708.jpg?options=width=2160

Leuk interieur 

https://www.destudio.com/nl/project/knofje

Speciaal voor jou Yumi, Knofje 🙃

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.