Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-10-2025 om 16:50:

[..]

Ik vraag me af hoe ze al die meubels in huis hebben gekregen. De gang is maar 1 meter breed en de deur zit voorbij de trap.

Kan ook geen verklaring vinden waarom de keuken breder is dan de huiskamer, op de plattegrond. Je zou denken dat men een muur deelt met de buren.

Als je kijkt op het kadaster dan lijkt de keuken deels op buurman's grond te liggen, want daar staat gewoon een rechte lijn. 

Daglichtlamp schreef op 20-10-2025 om 17:32:

[..]

Als je kijkt op het kadaster dan lijkt de keuken deels op buurman's grond te liggen, want daar staat gewoon een rechte lijn.

Ja, en op dezelfde kaart staat op nr 32 en 36 wel een hap naar rechts, maar 34 weer niet. Vraag me af of die kaart dan wel klopt. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-10-2025 om 16:50:

[..]

Ik vraag me af hoe ze al die meubels in huis hebben gekregen. De gang is maar 1 meter breed en de deur zit voorbij de trap.

Kan ook geen verklaring vinden waarom de keuken breder is dan de huiskamer, op de plattegrond. Je zou denken dat men een muur deelt met de buren.

Ik denk dat het een losse trap is die je weg kan halen, dat geeft meer ruimte.

Yumi schreef op 20-10-2025 om 15:04:

Ik heb mijn droomhuis gevonden Een probleem ik vind het prachtig maar in de avond alleen in dat bos, dat durf ik niet Maar verder omringd door natuur, met privézwembad, sauna, jacuzzi en buiten douche, stijlvol poolhouse en dubbele carport.

Huis te koop: Bracamonteweg 14 6585 KP Mook | Funda

Oh ja, super en geweldige locatie! De indeling, de vloer, de hele basis vind ik mooi! 

Als ik dit huis zou kunnen betalen, dan zou ik ook m’n andere droom waarmaken: rescue honden opvangen. Zoveel mogelijk, dus dan zou ik me wel veilig voelen 😁.

Loulou39 schreef op 20-10-2025 om 22:23:

[..]

Oh ja, super en geweldige locatie! De indeling, de vloer, de hele basis vind ik mooi!

Als ik dit huis zou kunnen betalen, dan zou ik ook m’n andere droom waarmaken: rescue honden opvangen. Zoveel mogelijk, dus dan zou ik me wel veilig voelen 😁.

Echt hé, wat zou ik hier tot rust komen alleen al door het kijken naar de foto's word ik Zen 

https://www.funda.nl/detail/koop/gendt/huis-burchtgraafstraat-25/89573921/

Op zich een leuk huis, maar ik zou migraine krijgen van die drukke patronen en glimmende tegels. 

295.jpg?options=width=2160

310.jpg?options=width=2160

319.jpg?options=width=2160

Ginevra schreef op 21-10-2025 om 10:06:

https://www.funda.nl/detail/koop/gendt/huis-burchtgraafstraat-25/89573921/

Op zich een leuk huis, maar ik zou migraine krijgen van die drukke patronen en glimmende tegels.

295.jpg?options=width=2160

310.jpg?options=width=2160

319.jpg?options=width=2160

Ik heb zoveel vragen bij dit huis…

Maar vooral: Waarom die kano in de tuin???

Denk dat de kano decoratie is bij die grote bak met vissen (koi karpers?) Kwam wrs beter over toen ze nog geen kinderen hadden en dus nog niet zo'n lelijk raster over die bak.

Dees! schreef op 21-10-2025 om 12:20:

[..]

Ik heb zoveel vragen bij dit huis…

Maar vooral: Waarom die kano in de tuin???

341.jpg?options=width=1440

Die kano vind ik wel leuk als decoratie.
Daar zitten echte vissen in he.

369.jpg?options=width=1440

Maar waarom die Boedha in de kano?

363.jpg?options=width=1440

Fleurtje_5 schreef op 21-10-2025 om 12:46:

[..]

341.jpg?options=width=1440

Die kano vind ik wel leuk als decoratie.
Daar zitten echte vissen in he.

369.jpg?options=width=1440

Maar waarom die Boedha in de kano?

363.jpg?options=width=1440

Ik vind het allemaal net niet, en mis groen in de tuin. Het doet mij denken aan decoratie uit een pretpark oid

Dat raster is denk ik eerder tegen reigers, zo’n bak kindveilig maken kan wel eleganter. Wat lelijk allemaal zeg..

het is niet op Funda, maar de verhuurder van mijn studio.
Mijn studio staat per 1 dec weer te huur.
De omschrijving die ze bij de advertentie hebben geplaatst klopt van geen kant.
2 slaapkamers, zijn er niet( wel een slaapvide)
Een balkon, ook niet. Het is op de begane grond.
Geen enkele foto van mijn studio, wel van de rest van het pand.
Oppervlakte klopt ook niet.
9ja en de huurprijs met €130, verhoogd.
De eerste persoon die kwam kijken was erg verbaast.
Had verhuurder de juiste info gemaild, nog steeds niet aangepast op de site.
Volgende geïnteresseerde neemt waarschijnlijk morgen contact met mij op voor een bezichtiging, die zal ik ook vertellen dat de tekst niet klopt.
Kan hij zelf kiezen of hij nog langs wil komen. 
Ach nog even en dan zoeken ze het maar uit.

https://www.funda.nl/detail/koop/stevensweert/huis-eiland-29-a/43117417/

€ 269.000 k.k. voor dit huis op een perceel van 480 m² Maar, tjonge, wat een opknapwerk, ik zou niet weten waar ik het eerste aan moet beginnen. Maar als het mooi is opgeknapt, dan heb je wel wat.

070.jpg?options=width=1440

Wat een grote vloer ook.

072.jpg?options=width=1440

En lange aanrechtblad zou ik houden.

Fleurtje_5 schreef op 08-11-2025 om 11:49:

https://www.funda.nl/detail/koop/stevensweert/huis-eiland-29-a/43117417/

€ 269.000 k.k. voor dit huis op een perceel van 480 m² Maar, tjonge, wat een opknapwerk, ik zou niet weten waar ik het eerste aan moet beginnen. Maar als het mooi is opgeknapt, dan heb je wel wat.

070.jpg?options=width=1440

Wat een grote vloer ook.

072.jpg?options=width=1440

En lange aanrechtblad zou ik houden.

Je kan er wel heel wat moois van maken. Die tuin ook. Maar je mag er eerst wel twee weken met de Kangoo door om al die intens lelijke tegels eruit te knallen. En wat moet je met twee serres?

https://www.funda.nl/detail/koop/eindhoven/huis-sommelaan-5/43145797/
Het is best een smak geld en ook wel een bijzonder huis.
Ik weet niet of ik hier aan zou kunnen wennen. Als ik het geld er al voor over zou hebben. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.