Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

BlairW schreef op 10-10-2025 om 07:30:

[..]

Maar de plattegrond laat toch maar 1 helft zien? Of ben ik nou kippig?

Er is maar 1 helft te koop inderdaad. Maar daar hebben ze nog een compleet tweede huis achter gebouwd. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-10-2025 om 21:56:

Dit pand biedt veel mogelijkheden, is wel iets bijzonders van te maken. Oud gemaal
https://www.funda.nl/detail/koop/bovenkarspel/huis-zuiderdijk-7/89040349/

516.jpg

Dat perceel Wat heb je daar nou aan, aan 500 m2 eigen water?

Huis kan wel schitterend worden inderdaad, maar wat een geld moet daar nog in zeg

Moosey schreef op 10-10-2025 om 08:18:

[..]

Er is maar 1 helft te koop inderdaad. Maar daar hebben ze nog een compleet tweede huis achter gebouwd.

Ah, dat verklaart. De tekst is vrij verwarrend omdat er indeling linkerzijde en indeling rechterzijde. Dan klinkt het alsof het gaat om die beide huizen, omdat je die op de eerste foto ziet.

Nee hoor, tis één huis.    Lezen is ook een kunst....  (Enschede)

"Deze verrassende woning, oorspronkelijk bestaande uit twee kleinere
woningen, is samengevoegd tot één ruim woonhuis en biedt een unieke
indeling met maar liefst twee woonkamers, twee keukens, twee badkamers,  vier slaapkamers én drie toiletten." 

Beterlaat2021! schreef op 10-10-2025 om 10:51:

Nee hoor, tis één huis. Lezen is ook een kunst.... (Enschede)

indeling met maar liefst twee woonkamers, twee keukens, twee badkamers, vier slaapkamers én drie toiletten."

Het zijn 2 huizen achter elkaar die samen zijn gevoegd. In de folder van de makelaar is het duidelijker te zien.

Overigens is het een spuuglelijk huis en ik vind het een compliment waard dat iemand zoveel lelijkheid tot een geheel heeft kunnen brengen Past niet helemaal in de toog, maar ach wat past hier wel?

739.jpg?options=width=2160

indeling met maar liefst twee woonkamers, twee keukens, twee badkamers, vier slaapkamers én drie toiletten."

Maar volgens mij niet de 2 huizen naast elkaar die samen zijn gevoegd. Een huis erachter. Zo zie ik het in ieder geval op de plattegrond. Anders had het veel breder moeten zijn dan de plattegrond nu aangeeft, als het huis ernaast er bij zat.

Wat Yumi zegt dus

Joszy schreef op 10-10-2025 om 06:31:

[..]

Als ik het goed begrijp is het als geheel te koop toch? Dan is het helemaal gek

Het wordt beschreven als 2 aparte woningen. 

Indeling – linkerzijde (gezien vanuit de linker voordeur):
• Entree/Hal met trapopgang.
• Eenvoudige keuken met CV-opstelling (Remeha Avanta, 2009, eigendom) en toegang tot een kelder met watermeter.
• Aansluitend een lichte woonkamer met airconditioning en meterkast.
• Badkamer voorzien van douche, toilet en wastafel.

1e verdieping:
• Overloop.
• Twee slaapkamers, deels voorzien van rolluiken.
• De grote slaapkamer beschikt over een vaste kastenwand.

Indeling – rechterzijde (gezien vanuit de rechter voordeur):
• Ruime woonkamer voorzien van kunststof kozijnen met rolluiken en een gezellige eethoek.
• Open keuken in hoekopstelling, uitgerust met keramische kookplaat, oven, afzuigschouw en inbouwkoelkast.
• Aansluitend een praktische bijkeuken met toilet, CV-opstelling (Remeha Quinta 2009, eigendom), aansluiting voor wasmachine en droger.
• Badkamer met wastafelmeubel en douchecabine.

1e verdieping:
• Overloop.
• Twee slaapkamers met vaste kasten, waarvan de grootste is voorzien van airconditioning.
• Vanuit de grote slaapkamer is via een trapje een extra ruimte te bereiken met het derde toilet, een wastafel en een extra kamer, ideaal als slaap- of werkkamer.

Moosey schreef op 10-10-2025 om 08:23:

[..]

Dat perceel Wat heb je daar nou aan, aan 500 m2 eigen water?

Huis kan wel schitterend worden inderdaad, maar wat een geld moet daar nog in zeg

Kan makkelijk een vlonder over het water gebouwd worden, of je legt wat pontons neer als terras. 

Indeling – linkerzijde (gezien vanuit de linker voordeur):
• Eenvoudige keuken met CV-opstelling (Remeha Avanta, 2009, eigendom) en toegang tot een kelder met watermeter.
• Aansluitend een lichte woonkamer met airconditioning en meterkast.
• Badkamer voorzien van douche, toilet en wastafel.

1e verdieping:
• Overloop.
• Twee slaapkamers, deels voorzien van rolluiken.
• De grote slaapkamer beschikt over een vaste kastenwand.

Indeling – rechterzijde (gezien vanuit de rechter voordeur):
• Ruime woonkamer voorzien van kunststof kozijnen met rolluiken en een gezellige eethoek.
• Open keuken in hoekopstelling, uitgerust met keramische kookplaat, oven, afzuigschouw en inbouwkoelkast.
• Aansluitend een praktische bijkeuken met toilet, CV-opstelling (Remeha Quinta 2009, eigendom), aansluiting voor wasmachine en droger.
• Badkamer met wastafelmeubel en douchecabine.

1e verdieping:
• Overloop.
• Twee slaapkamers met vaste kasten, waarvan de grootste is voorzien van airconditioning.
• Vanuit de grote slaapkamer is via een trapje een extra ruimte te bereiken met het derde toilet, een wastafel en een extra kamer, ideaal als slaap- of werkkamer.

Op de kadastrale kaart, zie je dat huisnummer 41 er niet opstaat. Dat is hoogstwaarschijnlijk de woning geweest die erachter ligt. De woning die ernaast staat heeft nummer 39

Huis te koop: Bultsweg 43 7532 XA Enschede | Funda

Volgens de omschrijving een charmante tussenwoning, waar alles aanwezig is, met eindeloze mogelijkheden om het volledig naar eigen smaak te maken. Dat klopt, zeker op de eerste en tweede verdieping, daar is iemand gestart en hard weggelopen uit deze ravage Muren met vochtprobleem en veel achterstallig onderhoud en dat allemaal voor € 700.000,- 
De makelaar is optimistisch  Ik vraag me af wat hier is gebeurd, er ligt materiaal, gereedschap maar?

HET VOLLEDIGE VERHAAL: JOUW DROOMWONING IN DETAIL
Een unieke kans: deze royale tussenwoning biedt alles wat je nodig hebt voor een comfortabel en stijlvol gezinsleven, en nog veel meer.

354.jpg?options=width=1080

299.jpg?options=width=2160

296.jpg?options=width=2160

294.jpg?options=width=2160

124.jpg?options=width=2160

247.jpg?options=width=2160

Huis te koop: Dominicanenstraat 103 6521 KB Nijmegen | Funda

Yumi schreef op 16-10-2025 om 19:01:

Volgens de omschrijving een charmante tussenwoning, waar alles aanwezig is, met eindeloze mogelijkheden om het volledig naar eigen smaak te maken. Dat klopt, zeker op de eerste en tweede verdieping, daar is iemand gestart en hard weggelopen uit deze ravage Muren met vochtprobleem en veel achterstallig onderhoud en dat allemaal voor € 700.000,-
De makelaar is optimistisch Ik vraag me af wat hier is gebeurd, er ligt materiaal, gereedschap maar?

Een unieke kans: deze royale tussenwoning biedt alles wat je nodig hebt voor een comfortabel en stijlvol gezinsleven, en nog veel meer.

de verbouwing is halverwege gestopt, maar dat achterstallig onderhoud valt toch wel mee? De rest ziet er netjes uit. De tuin is bv bijgewerkt. 
het is een heel groot huis in een geliefde buurt, ik snap de prijs wel. 
iemand is de verbouwing begonnen maar er is iets gebeurd, ziekte of ongeluk of overlijden of zo. Het ziet er niet uit als zo’n hopeloze jarenlange help mijn man is klussertoestand. 

Yumi schreef op 16-10-2025 om 19:01:

De makelaar is optimistisch Ik vraag me af wat hier is gebeurd, er ligt materiaal, gereedschap maar?

Het geld was op? Relatie kon het geklus niet meer aan en wilde niet meedoen aan “Help mijn man is klusser?”

Ik vind de woonkamer helemaal niet zo ruim. Maar 3.23m breed. Maar als je dan toch het hele huis aan het verbouwen bent, zou ik de slaapkamer bij de woonkamer trekken. 
Maar daar moet nog flink wat tijd, geld en inspanning tegenaan om er wat van te maken.

Joszy schreef op 10-10-2025 om 06:31:

[..]

Als ik het goed begrijp is het als geheel te koop toch? Dan is het helemaal gek

Nee hoor, het gaat alleen om nummer 43, het tweede huis waar ze het over hebben is een achterhuis. 

Ginevra schreef op 16-10-2025 om 19:54:

[..]

de verbouwing is halverwege gestopt, maar dat achterstallig onderhoud valt toch wel mee? De rest ziet er netjes uit. De tuin is bv bijgewerkt.
het is een heel groot huis in een geliefde buurt, ik snap de prijs wel.
iemand is de verbouwing begonnen maar er is iets gebeurd, ziekte of ongeluk of overlijden of zo. Het ziet er niet uit als zo’n hopeloze jarenlange help mijn man is klussertoestand.

Nou daar denk ik echt anders over, er is niks wat goed in in de lak zit, ook niet aan de buitenkant. Alles is vergeeld,  badkamers en keuken oubollig, die serre de schimmel staat de muur. Het ziet eruit of iemand, overal en nergens is begonnen. 

Eens met Schemerlampje, daar moet nog heel veel geld tegenaan. 

Daarnaast, als je zelf geen klusser bent dan mag je hopen, iemand te vinden die dit wil afmaken met de materialen die er liggen. De meeste willen alleen eigen materiaal gebruiken.

Een ander punt is dat het inderdaad een geliefde buurt is, maar het stikt van de studentenhuizen... ik heb in die buurt gewerkt, zou er niet willen wonen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.