Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Ginevra
02-10-2025 om 10:46
Wieder 
Als er al iemand woonde is er duidelijk van alles weggehaald. De bank kijkt uit op een lege muur naast het keukenblok, ik denk dat daar een kast/televisiekast heeft gestaan.
Of het was gewoon leeg en een stylist heeft er wat spullen in gezet. Kijk eens, er mag geleefd worden! Er staat een snijplank op het aanrecht en er slingert zomaar quasi-nonchalant een boek rond!
Ginevra
02-10-2025 om 11:07

Pal naast een benzinepomp en een betegelde achterplaats vol onkruid. Maar de makelaar vindt het een "charmant woonhuis". Ik heb toch andere ideeën over charmante huizen.
https://www.funda.nl/detail/koop/hilversum/huis-loosdrechtseweg-32/43947366/
GroenTuintje
02-10-2025 om 11:54
Ginevra schreef op 02-10-2025 om 11:07:
Pal naast een benzinepomp en een betegelde achterplaats vol onkruid. Maar de makelaar vindt het een "charmant woonhuis". Ik heb toch andere ideeën over charmante huizen.
https://www.funda.nl/detail/koop/hilversum/huis-loosdrechtseweg-32/43947366/
idd! Die plek is allesbehalve charmant te noemen
Fleurtje_5
02-10-2025 om 12:44
Moosey schreef op 01-10-2025 om 23:26:
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/appartement-schoutenstraat-8-a/89547115/
Met douche annex thuiskantoorVerder wel echt héél leuk.

Ik word wel somber van zoveel 'weilanden' (die er NIET zijn) Je ziet dat boeren hoognodig uitgekocht moeten worden (maar niet heus)

Dat uitzicht ook.

Fleurtje_5
02-10-2025 om 12:51

Lekkage geweest? Van wasmachine of douche?
Achter toiletpot ziet het er niet fris uit. Lekkage?

Yumi
02-10-2025 om 18:47
Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 12:51:
Lekkage geweest? Van wasmachine of douche?
Achter toiletpot ziet het er niet fris uit. Lekkage?
Op zich wel knap dat je in zo'n klein appartement toch nog ruimte hebt voor een lekkage 
Vergroot de foto dan zie je ook dat de schroeven niet in de pot zitten, de pot past niet op de oude aansluiting.
Dees!
02-10-2025 om 23:35
Ginevra schreef op 02-10-2025 om 10:46:
Wieder
Als er al iemand woonde is er duidelijk van alles weggehaald. De bank kijkt uit op een lege muur naast het keukenblok, ik denk dat daar een kast/televisiekast heeft gestaan.
Of het was gewoon leeg en een stylist heeft er wat spullen in gezet. Kijk eens, er mag geleefd worden! Er staat een snijplank op het aanrecht en er slingert zomaar quasi-nonchalant een boek rond!
Ja dat laatste. Volgens mij is dat een en dezelfde stylist die heel Nederland doorkruist met zijn/haar hippe boek, leuke tafeltje, bed gemaakt van dozen en vlotte schilderijtjes voor aan de muur.
BlairW
03-10-2025 om 07:48
Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 12:44:
[..]
Dat uitzicht ook.
Het uitzicht van de laatste foto is toch niks mis mee? Daar zit een gezellige straat tussen met winkelend publiek. Leuk juist om dat als uitzicht te hebben! Dit is echt typisch voor de binnenstad natuurlijk. Uitzicht vanuit de slaapkamer en keuken, tja ook dat is typisch binnenstad. Het is nou eenmaal volgebouwd overal om je heen. Maar dat vanuit de woonkamer zou ik echt heel gezellig vinden juist!
Fleurtje_5
03-10-2025 om 09:00
BlairW schreef op 03-10-2025 om 07:48:
[..]
Het uitzicht van de laatste foto is toch niks mis mee? Daar zit een gezellige straat tussen met winkelend publiek. Leuk juist om dat als uitzicht te hebben! Dit is echt typisch voor de binnenstad natuurlijk. Uitzicht vanuit de slaapkamer en keuken, tja ook dat is typisch binnenstad. Het is nou eenmaal volgebouwd overal om je heen. Maar dat vanuit de woonkamer zou ik echt heel gezellig vinden juist!
Je hebt helemaal gelijk, als men in de binnenstad wil wonen is dit het uitzicht van de binnenstad.
Gebruikersnaaminvullen
03-10-2025 om 22:27
Moosey schreef op 01-10-2025 om 23:26:
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/appartement-schoutenstraat-8-a/89547115/
Met douche annex thuiskantoorVerder wel echt héél leuk.
Ik kan alleen maar denken; wat suf dat ze er geen wastafelmeubel hebben geplaatst. De ruimte en de aansluitingen zitten er.
Zeespiegel
04-10-2025 om 07:52
Yumi schreef op 02-10-2025 om 18:47:
[..]
Op zich wel knap dat je in zo'n klein appartement toch nog ruimte hebt voor een lekkage
Vergroot de foto dan zie je ook dat de schroeven niet in de pot zitten, de pot past niet op de oude aansluiting.
Dat verklaart waarom er zeer nadrukkelijk in de tekst staat niet uitsluitend op de foto's en omschrijving te vertrouwen. Als zelfs de wc pot al staget is...
BlairW
04-10-2025 om 08:31
Ik vind dit een raar iets. Sowieso al als eerste foto AI, vind ik misleidend. Zeker icm de tekst eronder, want ik dacht dus dat er al een aanbouw aan zat zoals op die 1e foto. Maar nee, de hele aanbouw is er nog niet en wordt waarschijnlijk pas in december geplaatst. Je koopt dus een huis waarvoor de vorige bewoner al een aanbouw gaat laten plaatsen. Waarom verkoop je een huis als je een aanbouw hebt gepland? Vind het een hele bijzonder constructie. En heb je als koper nog wat in te brengen in hoe die aanbouw er uit gaat zien? Als ik de tekst zo lees niet…vreemd verhaal.
https://www.funda.nl/detail/koop/hagestein/huis-nijensteinseweg-41/43171020/
Daglichtlamp
04-10-2025 om 09:17
BlairW schreef op 04-10-2025 om 08:31:
Ik vind dit een raar iets. Sowieso al als eerste foto AI, vind ik misleidend. Zeker icm de tekst eronder, want ik dacht dus dat er al een aanbouw aan zat zoals op die 1e foto. Maar nee, de hele aanbouw is er nog niet en wordt waarschijnlijk pas in december geplaatst. Je koopt dus een huis waarvoor de vorige bewoner al een aanbouw gaat laten plaatsen. Waarom verkoop je een huis als je een aanbouw hebt gepland? Vind het een hele bijzonder constructie. En heb je als koper nog wat in te brengen in hoe die aanbouw er uit gaat zien? Als ik de tekst zo lees niet…vreemd verhaal.
https://www.funda.nl/detail/koop/hagestein/huis-nijensteinseweg-41/43171020/
De "aanbouw" wordt casco opgeleverd, dus die mag je nog helemaal zelf afwerken en indelen. Ik zou meer moeite hebben met het recht van overpad voor het huis dat ook nog op hetzelfde perceel gebouwd gaat worden. Hier zou op zijn minst een kaart bij moeten hoe dit perceel in tweeën gedeeld gaat worden, en voor welke strook het recht van overpad gaat gelden.
Ik zou geloof ik liever het tweede huis kopen dat helemaal nieuw gebouwd gaat worden (maar die staat blijkbaar niet op Funda).
BlairW
04-10-2025 om 09:28
Er staat dat hij in de zgn schuurstijl wordt gebouwd. Daaruit maak ik op dat je over de looks vanaf buiten dus niks te zeggen hebt? En er wordt schijnbaar ook nog een carport gebouwd al?
MiniJCW
04-10-2025 om 09:33
Daglichtlamp schreef op 04-10-2025 om 09:17:
[..]
De "aanbouw" wordt casco opgeleverd, dus die mag je nog helemaal zelf afwerken en indelen. Ik zou meer moeite hebben met het recht van overpad voor het huis dat ook nog op hetzelfde perceel gebouwd gaat worden. Hier zou op zijn minst een kaart bij moeten hoe dit perceel in tweeën gedeeld gaat worden, en voor welke strook het recht van overpad gaat gelden.
Ik zou geloof ik liever het tweede huis kopen dat helemaal nieuw gebouwd gaat worden (maar die staat blijkbaar niet op Funda).
Op de kadastrale kaart loopt het perceel tot een paar meter na het schuurtje met het rode dak (foto 23). Ik vind het heel veel geld voor een op te knappen/nog af te bouwen huis op een ongunstig perceel (waar is de tuin?) waarbij je een groot deel moet opofferen voor het recht van overpad.