Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Madamecannibale
04-07-2025 om 06:48
Netherfield schreef op 30-06-2025 om 19:06:
https://www.funda.nl/detail/koop/haren-gr/huis-scharlakenlaan-20/43065595/
Iemand zin in een bungalow uit 1968 waar sindsdien echt niks meer aan gedaan is? Muren á la oude centerparcs huisjes, rode tegeltjes op de vloer, bruine deuren, schrootjes. Het is er allemaal. Ik mis alleen een groen bad.
Van mij zou die keuken mogen blijven, inclusief terracotta vloer. Ik vind die kleurencombinatie prachtig. Ik zou het verder wel een stuk moderner maken met nieuwe apparatuur, een geschilderd en strak plafond en witten muren en een mooi natuursteen aanrechtblad.
Wij laten onze badkamer verbouwen in deze kleuren. Inspiratie komt een beetje uit de mediteraanse hoek.

Fleurtje_5
04-07-2025 om 07:44
Madamecannibale schreef op 04-07-2025 om 06:48:
[..]
Van mij zou die keuken mogen blijven, inclusief terracotta vloer. Ik vind die kleurencombinatie prachtig. Ik zou het verder wel een stuk moderner maken met nieuwe apparatuur, een geschilderd en strak plafond en witten muren en een mooi natuursteen aanrechtblad.
Wij laten onze badkamer verbouwen in deze kleuren. Inspiratie komt een beetje uit de mediteraanse hoek.
Mooi plaatje.
Ik zou die vloeren dus ook zo laten. Schoonmaken, boenen, mooi kleed er over en klaar.
Maar witte muren? Is dat straks nog wel in? Kunnen deze muren niet gewoon gereinigd worden (afspuiten) en origineel grijs blijven? Met de sfeer van een centerparcs-huisje.
Ik zou meer aandacht besteden aan het houtwerk. Vooral en bijvoorbeeld die zwarte kozijnen bij de voordeur.
Het roestvrijstalen aanrechtblad is oud, maar kan misschien ook mooi opgeschuurd worden.Want het past goed bij de handgrepen van de kastjes.

Best uniek zo'n lang aanrechtblad.

Fleurtje_5
04-07-2025 om 07:51
Oude boerderijtjes worden opgeknapt zoals ze ooit in die tijd waren.
Dit huis van 1968 zou m.i. ook opgeknapt mogen worden in de sfeer van een huis van 1968 maar dan in 2025.
GroenTuintje
04-07-2025 om 08:50
[..]
Eens, prachtige keuken, ondanks de leeftijd. Goed Tijdloos design uit de jaren 60/70
oudmaarnognietkoud
04-07-2025 om 13:27
[..]
Die kleuren zijn idd prachtig! Ik was in de hoofdstad van La Palma, Santa Crux de La Palma. Daar zijn de huisjes ook in van die mooie kleuren.
Dat wordt vast en zeker een prachtige badkamer.
Ademes
04-07-2025 om 13:41
[..]
Wij hadden in ons vorige huis een badkamer in deze kleuren en stijl, ik mis dat nog steeds... Heel mooi!
Madamecannibale
04-07-2025 om 19:09
Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik kreeg het idee dat wat er uit hadden gezocht niet zo in de smaak viel bij de badkamerwinkel. Maar het is gelukkig wel wat wij zelf mooi vinden.
Romir
10-07-2025 om 10:40
https://www.funda.nl/detail/koop/amersfoort/huis-johannes-bosboomstraat-23/43062480/
Bij dit huis staat in de tekst: "TUIN: De diepe zonnige achtertuin is aangelegd met een terras en veel groen. Omdat u geen achterburen heeft, geniet u hier van veel privacy."
Geen huis met bewoners achter je woning inderdaad, alleen maar een hoog schoolgebouw...

Wieder
10-07-2025 om 13:02
En vanaf het balkon van de buren kijken ze gelukkig ook niet recht je tuin in. Maar bijzondere tekst inderdaad, geen achterburen maar wel veel passanten langs je achtertuin! Wel een mooi huis in een sfeervolle buurt!
Fleurtje_5
10-07-2025 om 13:06
Romir schreef op 10-07-2025 om 10:40:
https://www.funda.nl/detail/koop/amersfoort/huis-johannes-bosboomstraat-23/43062480/
Bij dit huis staat in de tekst: "TUIN: De diepe zonnige achtertuin is aangelegd met een terras en veel groen. Omdat u geen achterburen heeft, geniet u hier van veel privacy."
Geen huis met bewoners achter je woning inderdaad, alleen maar een hoog schoolgebouw...![]()
Veel privacy? Een heel klaslokaal kan je onderbroek zien hangen als je die buiten te drogen hangt. En de hele bovenbouw kan je op het balkon zien staan.
En het balkon van de naaste buren loopt een eind met jou privacytuin mee.

Wel grappige badkamertegeltjes

Madamecannibale
11-07-2025 om 20:39
Voor als je graag je hoofd 90 graden draait als je televisie kijkt.

https://www.funda.nl/detail/koop/ede/appartement-doelenstraat-31/43090379/
Madamecannibale
11-07-2025 om 20:43
Een opvallende nieuwbouwwoning in Gouda: https://www.funda.nl/detail/koop/gouda/huis-vlierpad-2/89368106/
Zou de gemeente dat nu gewoon op zo’n stukje snippergroen plaatsen?

Uit de tekst: De woning beschikt over een ruime tuin en een gemeenschappelijke berging.
Verderop in de tekst staat dat de tuin 8 meter lang is en 2 meter breed. Oké toegegeven in verhouding tot het huis is het inderdaad best een stuk tuin.
Widajo
11-07-2025 om 20:58
Madamecannibale schreef op 11-07-2025 om 20:43:
Een opvallende nieuwbouwwoning in Gouda: https://www.funda.nl/detail/koop/ede/appartement-doelenstraat-31/43090379/
Zou de gemeente dat nu gewoon op zo’n stukje snippergroen plaatsen?
Uit de tekst: De woning beschikt over een ruime tuin en een gemeenschappelijke berging.
Verderop in de tekst staat dat de tuin 8 meter lang is en 2 meter breed. Oké toegegeven in verhouding tot het huis is het inderdaad best een stuk tuin.
Ik denk dat je een verkeerde link hebt gedeeld?
Madamecannibale
11-07-2025 om 21:02
Widajo schreef op 11-07-2025 om 20:58:
[..]
Widajo schreef op 11-07-2025 om 20:58:
[..]
Dankje ik heb het aangepast
Widajo
11-07-2025 om 21:29
het zijn dus containers die ergens "lukraak" worden neergezet? 24m2....? Volgens mij is onze woonkamer groter.
En die mensen die er al wonen (zoals in de advertentie) kijken ineens op een container uit. Daar zou ik echt niet blij van worden (ben heel blij met het parkje achter ons huis!)