Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 20-02-2025 om 10:36:

[..]

Klopt, je hebt gelijk. Ik keek te snel en zag daardoor alleen "Amsterdamsevaart" en nam automatisch aan dat het in Amsterdam was.

Snap ik, had ik in eerste instantie ook.

Maar je hebt gelijk dat het qua prijs voor Amsterdamse (en Haarlemse) begrippen een lage prijs is.

Wel echt heel klein hoor. Heb een tijdje een studio gehad van 23m2 en dat was echt behelpen. En zoveel spullen heb ik niet. Was best een ruime keuken dus had kleding in een van de keuken lades want anders kon ik het niet kwijt. Voordeel was wel dat het zo weer netjes is en alles was heeeel overzichtelijk. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-02-2025 om 22:36:

[..]

Wat een suffe indeling van de "badkamer". Ze hadden de deur moeten maken waar nu de zijkant van de douchebak is en beginnen met de wastafel. Douche op de plek van de plee en plee op de plek van de wastafel. Dan was er veel meer werkbare ruimte geweest waar nu de keuken is en had de keuken naast de voordeur in de nis gekund. En zelfs nog een stukje de hoek om kunnen gaan onder het raam door.

442_2160.jpg

Dan moet je jezelf iedere keer langs de wc persen, en moet je als er iemand op de wc zit, daarlangs naar de badkamer. Meer ruimte in de keuken kan je ook anders creëren, door de keuken in een andere hoek te plaatsen bijvoorbeeld.

Het is wel extreem klein. 18 m2.

Waar laat je je kleren, koelkast, wasmachine? Om nog te zwijgen van boeken, studiespullen, en van die eethoek kun je dan beter een werkplek maken.
Ik vind het meer een veredelde studentenkamer, of een pied-a-terre voor als je elders woont maar daar vaak moet werken of zo.

En ik gruw van dat soort tegelvloeren. Alsof je in de keuken woont. Nou ja, dat is het feitelijk ook.

Zeespiegel schreef op 20-02-2025 om 13:25:

[..]

Dan moet je jezelf iedere keer langs de wc persen, en moet je als er iemand op de wc zit, daarlangs naar de badkamer. Meer ruimte in de keuken kan je ook anders creëren, door de keuken in een andere hoek te plaatsen bijvoorbeeld.

Nee, ik bedoel binnen de aangewezen badkamer. De deur zit nu niet handig. Als die meer naar echt zit kun je beginnen met een wastafel, of fontein in dit geval, daarna tegen dezelfde wand het toilet en achterin de douche. Het is wat krap om naar de douche te lopen, maar dat doe je per dag minder vaak dan naar de wc gaan. 

Een kubuswoning: https://www.funda.nl/detail/koop/rotterdam/appartement-overblaak-106/43817513/

Ik vind het van binnen erg mooi gestyled qua kleuren en met al die ingebouwde kasten. 

662_1440.jpg

661_1440.jpg

688_1440.jpg

663_1440.jpg

664_1440.jpg

Heel mooi gedaan inderdaad! Ben laatst in zo’n kubus geweest en vind ze heel knus aanvoelen. Fijne sfeer hangt er in die woningen als ik met z’n tweeën zou zijn, zou ik er best willen wonen. Midden in de stad, uitzicht, toffe locatie, weinig herrie van de buren ook denk ik. Heerlijk lijkt het me!

Die kubuswoning is grappig maar door die scheve wanden en ramen lever je wel in op woongenot denk ik. Ik zou er zelf van uit mn evenwicht raken

Zeespiegel schreef op 20-02-2025 om 13:25:

[..]

250_1440.jpg

Mijns inziens is er geen sprake van persen om naar het toilet te kunnen.

416_1440.jpg

Madamecannibale schreef op 22-02-2025 om 08:59:

Een kubuswoning: https://www.funda.nl/detail/koop/rotterdam/appartement-overblaak-106/43817513/

Ik vind het van binnen erg mooi gestyled qua kleuren en met al die ingebouwde kasten.

662_1440.jpg

661_1440.jpg

688_1440.jpg

663_1440.jpg

664_1440.jpg

Ontzettend goed gedaan inderdaad (die vloerkleden met dezelfde maffe hoeken als het huis ook) maar het blijft wel vreselijk onrustig ogen allemaal vind ik. Door al die schuine lijnen. Maar ik ben wel benieuwd hoe het zou voelen als je er echt bent. 

662_1440.jpg

Mede gesponsord door Verstegen kruiden 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-02-2025 om 10:44

MidasWolf schreef op 22-02-2025 om 10:43:

662_1440.jpg

Mede gesponsord door Verstegen kruiden

haha  dat dacht ik ook. Een dienblad vol

Moosey schreef op 22-02-2025 om 10:10:

[..]

Ontzettend goed gedaan inderdaad (die vloerkleden met dezelfde maffe hoeken als het huis ook) maar het blijft wel vreselijk onrustig ogen allemaal vind ik. Door al die schuine lijnen. Maar ik ben wel benieuwd hoe het zou voelen als je er echt bent.

Precies dit. Mooi en fleurig ingericht maar vreselijk onrustig. Ik snap niet dat iemand hier wil wonen. Of ramen kan wassen.

661_720x480.jpg

686_2160.jpg

Ik vind dat trapgat langs die smalle doorgang zo eng. En ik zie nergens iets van raambekleding, ook niet in de slaapkamers. 

Schemerlampje schreef op 22-02-2025 om 12:00:

686_2160.jpg

Ik vind dat trapgat langs die smalle doorgang zo eng. En ik zie nergens iets van raambekleding, ook niet in de slaapkamers.

Ik zou er zo naar beneden kieperen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.