Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
GroenTuintje
18-02-2025 om 19:41
Koettie schreef op 18-02-2025 om 19:01:
https://www.funda.nl/detail/koop/haarlem/appartement-amsterdamsevaart-120-a/43801690/
Lekker ruim! Ben benieuwd waar de kookplaat moet.
Gezellig in je kooklucht slapen
beetje kamperen op stand
ToetieToover
18-02-2025 om 20:16
GroenTuintje schreef op 18-02-2025 om 19:41:
[..]
Gezellig in je kooklucht slapen
beetje kamperen op stand
Soort van Tiny House zonder de voordelen daarvan. Lekker minimalistisch. Dat trekt me wel aan. Maar dat bed elke dag op maken, nou nee, dat hoef ik zelfs niet tijdens het kamperen! En die prijs. Wat een geld.
Ik keek een documentaire terug van Zembla (van zondag, ‘campingterreur’ over investeerders die hun oog tegenwoordig laten vallen op vakantieparken. Daar wonen -onder gedoogdbeleid van de gemeente- mensen permanent. Die worden geïntimideerd om te verdwijnen vanwege de nieuwe bouwplannen en kunnen nergens heen. Alles is te duur en er zijn geen sociale huurwoningen. Heel triest. Een dak boven je hoofd zou niet iets moeten zijn om winst mee te maken. Dat is water en elektriciteit toch ook niet?
Deci
18-02-2025 om 20:43
https://www.funda.nl/detail/koop/haarlem/appartement-amsterdamsevaart-120-a/43801690/
Heel klein, maar een stuk gezelliger dan die rechtop gezette zeecontainer/ veredelde bouwkeet in Almere 😉
GroenTuintje
18-02-2025 om 21:35
ToetieToover schreef op 18-02-2025 om 20:16:
[..]
Soort van Tiny House zonder de voordelen daarvan. Lekker minimalistisch. Dat trekt me wel aan. Maar dat bed elke dag op maken, nou nee, dat hoef ik zelfs niet tijdens het kamperen! En die prijs. Wat een geld.
Ik keek een documentaire terug van Zembla (van zondag, ‘campingterreur’ over investeerders die hun oog tegenwoordig laten vallen op vakantieparken. Daar wonen -onder gedoogdbeleid van de gemeente- mensen permanent. Die worden geïntimideerd om te verdwijnen vanwege de nieuwe bouwplannen en kunnen nergens heen. Alles is te duur en er zijn geen sociale huurwoningen. Heel triest. Een dak boven je hoofd zou niet iets moeten zijn om winst mee te maken. Dat is water en elektriciteit toch ook niet?
Ja vind ik ook hoor. Wonen is een recht, en niet om andere mensen mee uit te buiten…
GroenTuintje
18-02-2025 om 21:36
Deci schreef op 18-02-2025 om 20:43:
[..]
Heel klein, maar een stuk gezelliger dan die rechtop gezette zeecontainer/ veredelde bouwkeet in Almere 😉
Dat dan wel weer
Gebruikersnaaminvullen
18-02-2025 om 22:36
Wat een suffe indeling van de "badkamer". Ze hadden de deur moeten maken waar nu de zijkant van de douchebak is en beginnen met de wastafel. Douche op de plek van de plee en plee op de plek van de wastafel. Dan was er veel meer werkbare ruimte geweest waar nu de keuken is en had de keuken naast de voordeur in de nis gekund. En zelfs nog een stukje de hoek om kunnen gaan onder het raam door.

Madamecannibale
19-02-2025 om 06:13
ToetieToover schreef op 18-02-2025 om 20:16:
[..]
Erg offtopic maar familie van mij had ooit een stacaravan op een park. Mooi ding en mooi aangelegde tuin er omheen. Ze gebruikten hem zelf voor vakanties en familie mocht hem gebruiken. Maar toen kwam ik er wel achter hoe oneerlijk veel van die parken te werk gaan. Veel intimidatie en halve bedreigingen. Een plek vinden die je kan kopen is bijna niet te doen. En aan een plek huren hangen allerlei ongeschreven regels. Toen zij de caravan uiteindelijk wilden verkopen mocht dat ook eigenlijk alleen aan een vriendje van de camping. Als ze dat niet deden werd de huur van de plek opgezegd.
Madamecannibale
19-02-2025 om 06:13
Wat een hok. Door die ramen kan je ook amper naar buiten kijken.
Fleurtje_5
19-02-2025 om 20:02
GroenTuintje schreef op 18-02-2025 om 18:29:
welke BN’ers zal hier wonen/ hebben gewoond? Die villa van 8 miljoen
Dat vroeg ik me ook af. Daar ben ik ook benieuwd naar.
Fleurtje_5
19-02-2025 om 20:05
Madamecannibale schreef op 19-02-2025 om 06:13:
[..]
Wat een hok. Door die ramen kan je ook amper naar buiten kijken.
De woonkamer is tevens slaapkamer. Het is klein, maar wel schoon. Voor Amsterdam een lage prijs. € 175.000 k.k.
Loulou39
19-02-2025 om 22:04
Fleurtje_5 schreef op 19-02-2025 om 20:05:
[..]
De woonkamer is tevens slaapkamer. Het is klein, maar wel schoon. Voor Amsterdam een lage prijs. € 175.000 k.k.
Het is Haarlem, niet Amsterdam. Het appartement is aan de Amsterdamsevaart
oudmaarnognietkoud
19-02-2025 om 22:49
Fleurtje_5 schreef op 19-02-2025 om 20:05:
[..]
Ik vind het ook zo beroerd nog niet. Haarlem is ook echt niet goedkoop. Je eigen keuken en badkamer is wel heel fijn hoor. Alleen mis ik kastruimte en ik zou ook niet goed weten waar je nog een kast kwijt zou kunnen. Iets in de hoogte? Boven de bank/het bed?
Fleurtje_5
20-02-2025 om 10:36
Loulou39 schreef op 19-02-2025 om 22:04:
[..]
Het is Haarlem, niet Amsterdam. Het appartement is aan de Amsterdamsevaart
Klopt, je hebt gelijk. Ik keek te snel en zag daardoor alleen "Amsterdamsevaart" en nam automatisch aan dat het in Amsterdam was.
Fleurtje_5
20-02-2025 om 10:39
oudmaarnognietkoud schreef op 19-02-2025 om 22:49:
[..]
Ik vind het ook zo beroerd nog niet. Haarlem is ook echt niet goedkoop. Je eigen keuken en badkamer is wel heel fijn hoor. Alleen mis ik kastruimte en ik zou ook niet goed weten waar je nog een kast kwijt zou kunnen. Iets in de hoogte? Boven de bank/het bed?
Eigenlijk is het een soort Tiny-House in een appartementencomplex.
De prijzen voor een Tiny House zijn niet klein is mijn mening. Dan zou ik eerder voor dit kijken, dan zo'n opgestapelde zeecontainer.
Wieder
20-02-2025 om 10:43
Fleurtje_5 schreef op 20-02-2025 om 10:39:
[..]
Eigenlijk is het een soort Tiny-House in een appartementencomplex.
De prijzen voor een Tiny House zijn niet klein is mijn mening. Dan zou ik eerder voor dit kijken, dan zo'n opgestapelde zeecontainer.
Die zeecontainers waren echt afschuwelijk. Liefdeloos en niks van te maken. Dit is een schattig, tja, wat moet je het noemen... appartement is er een te groot woord voor. Maar als ik moest kiezen, ging ik absoluut voor deze ruimte!