Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Madamecannibale schreef op 15-02-2025 om 21:04:

[..]

Dan koop je dus eigenlijk twee zeecontainers die rechtop zijn gezet.

Ja 2 veredelde zeecontainers 

Madamecannibale schreef op 15-02-2025 om 21:04:

[..]

Dan koop je dus eigenlijk twee zeecontainers die rechtop zijn gezet.

Nee joh, onder architectuur gebouwd 😆. Daar hebben ze opleidingen voor! En ja, je krijgt maar liefst twee van die hokken in prachtige sfeervolle kleuren. It's a steal! 

GroenTuintje schreef op 15-02-2025 om 20:49:

https://www.funda.nl/detail/koop/almere/huis-nimfenplein-17-a/89133167/

incl bajes toilet, voor 10k per m2

Jee, wat een afschuwelijke plek om te wonen. Een studentenhuis is gezelliger dan dit...

Regendrup. schreef op 14-04-2022 om 12:38:

[..]

Ik kon er behoorlijk chagrijnig van worden, een godsvermogen uitgegeven aan het stucen en binnen korte tijd al een hoop beschadigingen.

Oei. De stucador is vandaag voor het laatst geweest. Hopelijk valt het mee. 

Deci schreef op 15-02-2025 om 22:24:

[..]

Jee, wat een afschuwelijke plek om te wonen. Een studentenhuis is gezelliger dan dit...

Nou echt hè?!

GroenTuintje schreef op 15-02-2025 om 21:24:

[..]

Ja 2 veredelde zeecontainers

Niet dat ik er wil wonen, als eenpersoons huishouden met weinig wensen. Wellicht mensen die in/na hun studietijd gekraakt gewoond hebben.

koop je twee van die containers. Het zijn twee kleine woonplekken. En een verkoop je direct door. De helft is misschien optimistisch. € 100.000 zou je in deze krappe woning markt best kunnen krijgen.

Dan heb je bijna de helft al afgelost. Dan ga ik er vanuit dat op dit project/huis niet zwaar overboden wordt. Omdat het een specifieke groep mensen aanspreekt. 

Eerlijk toegeven voor mij is het ook niet wat, Tiny house op zich prima. Dan wel zelf gebouwd zodat je de inrichting zelf kan bepalen.
Zoals ik eerder zei, (ik vind) dat het meest interessante nog is, dat het dus twee containers zijn.

MidasWolf schreef op 16-02-2025 om 09:07:

Eerlijk toegeven voor mij is het ook niet wat, Tiny house op zich prima. Dan wel zelf gebouwd zodat je de inrichting zelf kan bepalen.
Zoals ik eerder zei, (ik vind) dat het meest interessante nog is, dat het dus twee containers zijn.

Door ze rechtop te zetten wordt het inrichten heel lastig. Het vloeroppervlakte is zo klein dat er niets eens een fatsoenlijke bank in kan. Hier in de stad worden ook containers gebruikt als tijdelijke woningen, maar die zijn veel praktischer ingericht omdat ze "normaal" staan. En ze zijn gestapeld zodat er een soort appartement complex(je) ontstaat.

https://www.funda.nl/en/detail/koop/loosdrecht/huis-nieuw-loosdrechtsedijk-306/43890495/?

De “luxe” versie van het eerder genoemde Herenhuis. Al is niet niet officieel z’n plek geweest. Bepaalde elementen doen mij er wel iets aan denken. 

787_1440.jpg

779_1440.jpg

773_1440.jpg

MidasWolf schreef op 16-02-2025 om 11:12:

https://www.funda.nl/en/detail/koop/loosdrecht/huis-nieuw-loosdrechtsedijk-306/43890495/?

De “luxe” versie van het eerder genoemde Herenhuis. Al is niet niet officieel z’n plek geweest. Bepaalde elementen doen mij er wel iets aan denken.

787_1440.jpg

779_1440.jpg

773_1440.jpg

Een hoerenkeet?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2025 om 10:44:

[..]

Door ze rechtop te zetten wordt het inrichten heel lastig. Het vloeroppervlakte is zo klein dat er niets eens een fatsoenlijke bank in kan. Hier in de stad worden ook containers gebruikt als tijdelijke woningen, maar die zijn veel praktischer ingericht omdat ze "normaal" staan. En ze zijn gestapeld zodat er een soort appartement complex(je) ontstaat.

Ja precies, die woningen ken ik ook. Lijken ook veel ruimtelijker dan deze dure dingen 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-02-2025 om 15:40:

[..]

Wat is er mis mee? Het is wel duidelijk dat dit huis niet turn-key is toch? Toiletpot verwijderen, wandtegels afbikken, vloer renoveren en nieuwe wandtegels.

Dat vond ik nou van die schuifpui waarover jij schreef:

De schuifpui is heel lelijk. Ik zou een stuk van de aanbouw verwijderen en alleen het stuk in het verlengde van de keuken laten staan.

Die schuifpui vond ik de minste zorg.

GroenTuintje schreef op 15-02-2025 om 20:49:

https://www.funda.nl/detail/koop/almere/huis-nimfenplein-17-a/89133167/

incl bajes toilet, voor 10k per m2

Beschrijving:

.......staan de twee HomeBoxen met een berging. Ze zijn duidelijk herkenbaar: de HomeBox 2 is rood, de HomeBox 1 is blauw. Ze staan samen op de kavel maar hebben een eigen adres en zijn in principe apart bewoonbaar (maar niet apart te koop). Het is dus 2 voor de prijs van 1.

De HomeBoxen maken deel uit van het experimentele wijkje Tiny House Expo in Almere Poort.

265_1440.jpg

Wel een oplossing voor mensen die niet veel huisraad hebben, samen willen wonen, maar wel apart. Kost alleen 235.000 KK

298_1440.jpg

GroenTuintje schreef op 16-02-2025 om 11:42:

[..]

Een hoerenkeet?

Geen hoerenkeet zo te zien. Wel een gevalletje “meer geld dan smaak”. 

Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 12:49:

[..]

Dat vond ik nou van die schuifpui waarover jij schreef:

De schuifpui is heel lelijk. Ik zou een stuk van de aanbouw verwijderen en alleen het stuk in het verlengde van de keuken laten staan.

Die schuifpui vond ik de minste zorg.

Ik ben nogal van de oude elementen bewaren. Dus als die vloer in de plee gerenoveerd kan worden, dan zou daar eerder voor kiezen dan overheen betegelen. Wat betreft de schuifpui, het is iets "nieuws" aan iets ouds wat al heel groot is. De ruimte is te missen. Ik zou dus proberen om de originele blauwdruk van het huis terug te brengen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.