Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

stokstaart schreef op 10-12-2022 om 20:11:

[..]

Ik zou geloof ik van de keuken dan een slaapkamer maken en de keuken in de woonkamer maken (als dat bouwtechnisch kan). Heb je iig een echte slaapkamer. Maar wel een mooie studio.

Dat lijkt mij ook beter. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-12-2022 om 22:33

Friezinnetje schreef op 10-12-2022 om 20:20:

[..]

Wauw, dan zit jij in een duur huis van 1 miljoen

Ja, maar dat is geheel buiten mijn schuld. En ik heb het er ook niet aan uitgegeven 🙂 De woz waarde is zo vreselijk veel omhoog gegaan afgelopen jaren. Het gaat ook nergens over, want ik vind het ook helemaal het geld niet waard. En iedere nieuwe aanslag maak ik bezwaar tegen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-12-2022 om 22:34

GroenTuintje schreef op 10-12-2022 om 20:44:

[..]

Dat lijkt mij ook beter.

Kan niet

stokstaart schreef op 10-12-2022 om 20:11:

[..]

Ik zou geloof ik van de keuken dan een slaapkamer maken en de keuken in de woonkamer maken (als dat bouwtechnisch kan). Heb je iig een echte slaapkamer. Maar wel een mooie studio.

Ik zou in die enorm hoge woonkamer een vide maken waarop je slaapt,  dat kost je bijna geen vloeroppervlak en ook geen licht, maak je die op 2m hoog, heb je op je vide ook nog ruim 1,50, daar kun je prima slapen en rechtop in bed zitten.

Tinyhouse slaapvides zijn meestal veel lager.

Ysenda schreef op 10-12-2022 om 22:49:

[..]

Ik zou in die enorm hoge woonkamer een vide maken waarop je slaapt, dat kost je bijna geen vloeroppervlak en ook geen licht, maak je die op 2m hoog, heb je op je vide ook nog ruim 1,50, daar kun je prima slapen en rechtop in bed zitten.

Tinyhouse slaapvides zijn meestal veel lager.

Ja, dat was mijn idee ook. Ik vermoed echter dat je geen gaatje mag boren in de monumentale muren. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-12-2022 om 23:03

OmaVan2 schreef op 10-12-2022 om 23:00:

[..]

Ja, dat was mijn idee ook. Ik vermoed echter dat je geen gaatje mag boren in de monumentale muren.

Jawel hoor. Buitenkant mag je niet wijzigen, en grote structuren binnen ook niet. Maar een hoogslaper of boekenkast mag je best aan de muur vastmaken.

je kan ook zonder gaten maken een vide creëren. Toevallig ken ik iemand in een Tiny house die dat heeft gedaan. De constructie zit vast aan de muren ipv plafond. En steunpalen voor extra stevigheid. Eronder zitten gaat prima. Hoogte vide zal 1 meter zijn. Eronder 2 meter. 

Poezie schreef op 10-12-2022 om 16:42:

Ik ken iemand die in de goede tijd een bovenwoning in Amsterdam heeft gekocht en deze onlangs voor dacht 560.000 euro heeft verkocht. Die heeft het dubbele bedrag daarvoor ontvangen dan wat hij zelf heeft moeten betalen.

Ik vind het dubbele niet eens zo schrikbarend. Dat is hier in mijn huis ook. Heb het in 2016 gekocht en nu is het ook zowat het dubbele waard. Ik woon in de randstad. Zou het zelf echt nooit uitgeven aan ons huis, maar goed. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-12-2022 om 10:03

https://www.funda.nl/koop/haringhuizen/huis-42981937-dorpsstraat-36/

Huis op zich prima, maar je zit in een één of ander gehucht en dan 850 duizend vragen? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-12-2022 om 10:24

Friezinnetje schreef op 11-12-2022 om 10:03:

Huis op zich prima, maar je zit in een één of ander gehucht en dan 850 duizend vragen?

Wel gek, woz-waardeloket geeft aan dat het 290m² wonen is. Op zich wel een mooi huis, neutraal, op het behang na dan. En een vrij groot perceel.

Tickel schreef op 10-12-2022 om 20:22:

[..]

Dat gaat niet, die is 1,85 x 2. Daar krijg je niet fatsoenlijk een bed in. Die deur in de hoek is een kast. Ik zou gewoon een wandje laten plaatsen. Iets van glas wat je ondoorzichtig kunt maken met een schakelaar.

Of een bedstede

Als je naast de voordeur een muurtje plaatst richting de cv ketelkast, de cv ketel daar weg haalt en de rest uitbreekt, kan dat bed staan op dat 2 meter muurtje en heb je best wel ruimte over voor een kledingkast e.d.

Een vide kan natuurlijk ook en moest ik ook aan denken maar ik hou niet van warm slapen en de warmte stijgt op, dus voor mij geen optie.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-12-2022 om 10:34

stokstaart schreef op 11-12-2022 om 10:24:

[..]

Als je naast de voordeur een muurtje plaatst richting de cv ketelkast, de cv ketel daar weg haalt en de rest uitbreekt, kan dat bed staan op dat 2 meter muurtje en heb je best wel ruimte over voor een kledingkast e.d.

Een vide kan natuurlijk ook en moest ik ook aan denken maar ik hou niet van warm slapen en de warmte stijgt op, dus voor mij geen optie.

Het is een monument, daar mag je niet zomaar muren weghalen. Het kan heel goed een draagmuur zijn aangezien er verder weinig binnenmuren zijn.

Ooh ja, dat was ook zo, dat detail was ik vergeten   Maar goed, ik zou dat dus wel uitzoeken als ik het had kunnen kopen.

Friezinnetje schreef op 11-12-2022 om 10:03:

En dan heb je een gigantische overloop waar je een bank en tv meer flikkert waar je waarschijnlijk nooit zit. En dan zo’n klonterige vlizotrap naar zolder. Daar had ik al lang een vaste trap in gemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.