Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Irregular_Choice schreef op 25-09-2022 om 17:12:

[..]

Bij huizen/straten zonder voortuin is dat ook niet. En die zijn er toch echt heel veel in Nederland.

Stukje tekst over dit huis-zonder-privacy, maar met een tuinkeuken:

En dat voor 4,5 ton. Met je hypotheek 10 jaar vast zit je dan al op meer dan 2100 euro bruto per maand.

Ik vind een buitenkeuken in zo'n minituin echt overkill.

Maar je komt inderdaad binnen in de keuken, dan moet je je jas/schoenen/zooi of in dat halletje bij de trap kwijt of in de meter(?) kast er tegenover. Juist een hal is handig, geen koude windvlagen in huis of de koelte die makkelijk ontsnapt.

Voor de berging en parkeerplaats betaal je maandelijks nog 33 euro. Dus er is een VVE?

Het huis is 4,2 meter breed lees ik. Dat is echt heel smal.

Zusterclivia schreef op 28-09-2022 om 15:40:

Ik vind een buitenkeuken in zo'n minituin echt overkill.

Maar je komt inderdaad binnen in de keuken, dan moet je je jas/schoenen/zooi of in dat halletje bij de trap kwijt of in de meter(?) kast er tegenover. Juist een hal is handig, geen koude windvlagen in huis of de koelte die makkelijk ontsnapt.

Voor de berging en parkeerplaats betaal je maandelijks nog 33 euro. Dus er is een VVE?

Het huis is 4,2 meter breed lees ik. Dat is echt heel smal.

4,2 breed valt echt mee hoor, dat is mijn huis ook. En dat vind ik ook een ruim huis.

Maar ik vind veel huizen tegenwoordig ook belachelijk groot, dat moet ook allemaal verwarmd worden en zo. Dan zijn die kleinere oudere huizen zo gek nog niet.

Ik vind die keuken voorin ook wel handig. Ik kom binnen in de hal, knal met mijn voet de deur dicht, loop door naar de keuken. Zet de boodschappen en mijn werk tas neer en loop dan weer terug naar de hal. Met de keuken vooraan zou ik minder heen en weer lopen. De deur naar de hal staat hier altijd open, anders kunnen de katten niet naar boven.

Het gaat mij er meer om, dat je niet echt een plek hebt om de jassen en zo op te bergen.

Tegenover de trap is toch gewoon plek voor een kapstok? Dat is een hal (alleen zonder voordeur) en zelfs onder de trap zou je een kapstok kwijt kunnen en schoenen enz. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-09-2022 om 06:47

Ook qua isolatie is het niet zo handig. In de winter waait de koude lucht zo je keuken en woonkamer binnen, iedere keer als je de voordeur opendoet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-09-2022 om 06:52

Coreopsis schreef op 29-09-2022 om 06:47:

Ook qua isolatie is het niet zo handig. In de winter waait de koude lucht zo je keuken en woonkamer binnen, iedere keer als je de voordeur opendoet.

ja idd. In Engeland, tenminste als je veel woonprogramma's daar ziet, dan hebben ze heel vaak ook geen hal

Friezinnetje schreef op 29-09-2022 om 06:52:

[..]

ja idd. In Engeland, tenminste als je veel woonprogramma's daar ziet, dan hebben ze heel vaak ook geen hal

Het lijkt mij super irritant. Maar ik doe dan ook altijd gelijk mijn schoenen uit als ik binnen kom. Jas aan de kapstok. Sleutels aan het sleutelrekje. Ik heb echt een plekje nodig om dat even te doen zodat ik later alles weer terug vind 😁 En het lijk me zo onhygiënisch om dan steeds door de keuken te moeten lopen, met mijn natte modderige schoenen als ik net uit het bos kom (want dat is wel leuk aan dit huis, het ligt vlak bij het bos). Dat het toilet geen tussenhalletje heeft zou ook een dealbreaker zijn. Toilet in de woonkamer lijkt me niets.

Friezinnetje schreef op 29-09-2022 om 06:52:

[..]

Bij de programma's in de VS ook, je staat gelijk in de huiskamer. Soms hebben ze nog een mudroom aan de achterkant, dus ik zou die altijd gebruiken. Nu zie ik daar wel meer aparte dingen als een formele woonkamer voor bezoek en een gezellige woonkamer voor het gezin. Die laatste vaak in de kelder of zo.

Ik kom zelf vaak door de achterdeur, omdat ik mijn fiets in de schuur moet zetten. Sta ik gelijk in de huiskamer. Als het normaal weer is, is dat nog niet zo erg. Ik doe dan op een kleedje mijn schoenen uit en loop dan pas naar de kapstok in de hal. Maar als het nat/heel koud/heel heet is, dan loop ik om naar de voordeur.

Bij ons is de voordeur alleen voor collectes enzo. Bij de achterdeur sta je meteen in de keuken. Een toilet in de woonkamer zeg maar vind ik ook niks, ook vanwege de geluiden die mensen produceren op het toilet. In Engeland is het toilet vaak alleen boven, dat lijkt me heel onhandig. 

ADCA7-DA7-30-F6-4-B8-C-8962-33-D04033-AE15.jpg

https://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-42976413-van-randwijcklaan-111-e/

Tegeltuin met stukje kunstgras. En zo te zien de tegels samen met de buren gekocht. 

Netherfield schreef op 29-09-2022 om 09:20:

ADCA7-DA7-30-F6-4-B8-C-8962-33-D04033-AE15.jpg

https://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-42976413-van-randwijcklaan-111-e/

Tegeltuin met stukje kunstgras. En zo te zien de tegels samen met de buren gekocht.

Volgens mij is het een dakterras op de eerste verdieping.

Dat is idd op de eerste verdieping.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.