Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Madamecannibale
24-09-2022 om 09:36
Geen funda link maar ik zat mij gisteren best te verbazen over deze woningen:
https://www.nieuwbouw-world-food-center.nl/de-gelderse-stadstuin/woningen/tussenwoning-woningtype-a077R00002RbEJtQAN/bouwnummer-023
Je kan via die link ook de plattegrond zien. Ik snap dat woningwensen verschillen en sommige mensen dit wel erg mooie huizen zullen vinden. Waar ik me over verbaasde is de indeling. Je komt dus binnen in de keuken, er is geen hal voor je jas of schoenen of zoiets. En je hebt dan geen tuin maar een buitenkeuken. Ook je parkeerplaats en berging zitten er niet bij inbegrepen. En dat voor 4,5 ton. Met je hypotheek 10 jaar vast zit je dan al op meer dan 2100 euro bruto per maand.
Moosey
24-09-2022 om 09:43
Er is wel een gezamenlijke tuin (maar dat moet je maar willen) en het huis is energieneutraal, dat scheelt wel in je maandlasten. En de ligging is wel gaaf, zo in de bossen. Maar dan nog het wel een klap geld voor weinig oppervlakte inderdaad.
Ginevra
24-09-2022 om 12:00
ik vind het vooral zo BLOEDirritant dat ze niet omschrijven hoe de woning eruitziet, maar een verhaaltje gaan vertellen. “Het is zomer en je verheugt je al helemaal op je bbq met je super hippe coole vrienden op je super hippe buitenterras bla bla bla”.
Als ik een half miljoen ga uitgeven dan wil ik weten wat ik krijg, geen fantasie over hoe mijn leven eruitziet. Zo’n schrijver wil ik gewoon slaan.
Madamecannibale
24-09-2022 om 13:55
Ginevra schreef op 24-09-2022 om 12:00:
ik vind het vooral zo BLOEDirritant dat ze niet omschrijven hoe de woning eruitziet, maar een verhaaltje gaan vertellen. “Het is zomer en je verheugt je al helemaal op je bbq met je super hippe coole vrienden op je super hippe buitenterras bla bla bla”.
Als ik een half miljoen ga uitgeven dan wil ik weten wat ik krijg, geen fantasie over hoe mijn leven eruitziet. Zo’n schrijver wil ik gewoon slaan.
Ja ik kan daar ook niets mee. Ik wil maten zien bij de plattegrond en feiten lezen, geen halve roman.
OmaVan2
24-09-2022 om 15:40
Ik verbaas me over de prijsverschillen met Duitsland.
Nederland:
https://www.funda.nl/koop/nieuw-schoonebeek/huis-42808812-europaweg-218-a/
Duitsland:
https://www.funda.nl/koop/49846-hoogstede/huis-42874632-bree-6/
Beetje hetzelfde soort huis, veel grond.
Verder kan je over smaak twisten, maar ik vind het prijsverschil wel erg groot.
Fleurtje_5
24-09-2022 om 19:20
Madamecannibale schreef op 24-09-2022 om 09:36:
Geen funda link maar ik zat mij gisteren best te verbazen over deze woningen:
https://www.nieuwbouw-world-food-center.nl/de-gelderse-stadstuin/woningen/tussenwoning-woningtype-a077R00002RbEJtQAN/bouwnummer-023
Je kan via die link ook de plattegrond zien. Ik snap dat woningwensen verschillen en sommige mensen dit wel erg mooie huizen zullen vinden. Waar ik me over verbaasde is de indeling. Je komt dus binnen in de keuken, er is geen hal voor je jas of schoenen of zoiets. En je hebt dan geen tuin maar een buitenkeuken. Ook je parkeerplaats en berging zitten er niet bij inbegrepen. En dat voor 4,5 ton. Met je hypotheek 10 jaar vast zit je dan al op meer dan 2100 euro bruto per maand.

Maar vanuit de woonkamer kijkt men zo naar de achterburen en terug.
Rockstar
24-09-2022 om 21:12
Ik vind dat nieuwbouwhuis maar een stomme layout hebben voor die 450.000 ton. Hoe moeilijk is het om een klein halletje in te bouwen? Er staan ook geen maten bij, ik denk dat het een heel smal huis is.
Rockstar
24-09-2022 om 21:15
Ginevra schreef op 24-09-2022 om 12:00:
Ja echt mijn anus vervalt in contractie van die tekst.
Irregular_Choice
24-09-2022 om 22:13
Fleurtje_5 schreef op 24-09-2022 om 19:20:
[..]
Maar vanuit de woonkamer kijkt men zo naar de achterburen en terug.
Dat hebben zoveel mensen in Nederland toch? Als je je woonkamer aan de voorkant hebt en je woont in een normale straat, dan kijken de overburen toch ook zo naar binnen? Daar hebben ze gordijnen voor uitgevonden 
OmaVan2
25-09-2022 om 11:55
Rockstar schreef op 24-09-2022 om 21:12:
Ik vind dat nieuwbouwhuis maar een stomme layout hebben voor die 450.000 ton. Hoe moeilijk is het om een klein halletje in te bouwen? Er staan ook geen maten bij, ik denk dat het een heel smal huis is.
Ik schat beneden 4 bij 10 en de twee bovenverdiepingen 4 bij 8. Dan kom je ongeveer op die 102 meter uit.
Vreselijk klein voor een huis van vier en een half ton. En ik vraag me af hoe ze die WC midden in de woonkamer hebben opgelost. Zit daar een klein halletje, of komt je wc uit op de woonkamer. Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om zo'n huis nooit te kopen.
En dan ook nog eens die flats die naast je huis staan.
Ysenda
25-09-2022 om 12:00
OmaVan2 schreef op 25-09-2022 om 11:55:
[..]
Vreselijk klein voor een huis van vier en een half ton. En ik vraag me af hoe ze die WC midden in de woonkamer hebben opgelost. Zit daar een klein halletje, of komt je wc uit op de woonkamer. Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om zo'n huis nooit te kopen.
Dat moet een afgesloten halletje zijn want volgens het vigerende bouwbesluit mag een toiletruimte niet direct in een woonkamer openen.
Fleurtje_5
25-09-2022 om 12:38
Irregular_Choice schreef op 24-09-2022 om 22:13:
[..]
Dat hebben zoveel mensen in Nederland toch? Als je je woonkamer aan de voorkant hebt en je woont in een normale straat, dan kijken de overburen toch ook zo naar binnen? Daar hebben ze gordijnen voor uitgevonden
Dat klopt, maar dan is er meestal wel een heg of op z'n minst een struik.
Madamecannibale
25-09-2022 om 15:37
Ysenda schreef op 25-09-2022 om 12:00:
[..]
Dat moet een afgesloten halletje zijn want volgens het vigerende bouwbesluit mag een toiletruimte niet direct in een woonkamer openen.
Kennelijk is die regel een paar jaar geleden vervallen. Tegenwoordig mag het toilet dus wel in de woonkamer uitkomen.
Irregular_Choice
25-09-2022 om 17:12
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2022 om 12:38:
[..]
Dat klopt, maar dan is er meestal wel een heg of op z'n minst een struik.
Bij huizen/straten zonder voortuin is dat ook niet. En die zijn er toch echt heel veel in Nederland.