Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627


Valdemar schreef op 18-08-2022 om 12:51:

[..]

Ben ik hartstikke blind aan het worden of hebben ze gewoon een nieuwe foto geplaatst?

Ze hebben de foto er idd uitgehaald

Valdemar schreef op 18-08-2022 om 12:51:

[..]

Ben ik hartstikke blind aan het worden of hebben ze gewoon een nieuwe foto geplaatst?

Klopt ja, is een andere foto!

Misschien meer commentaar gehad

50 shades

Netherfield schreef op 18-08-2022 om 14:59:

https://www.funda.nl/koop/mijnsheerenland/huis-42814326-maasdijk-46/

Grijs. Zelfs de tuin grindbak is grijs.

796-EB9-C4-726-A-4-A25-877-F-B0-CFEA1411-E7.jpg

D3-FD8-E6-A-0142-429-F-9510-E45-BAB62968-D.jpg

BBFF3-AA6-6951-4-D0-C-A74-E-E057-F15-DFA53.jpg

96-B34-E68-2530-4-A16-86-B1-A7619-E812-F42.jpg

Ze hadden net zo goed zwart wit foto’s kunnen plaatsen 🙈

Coreopsis schreef op 12-08-2022 om 16:46:

Oooh, Fleurtje, daar woonde ik vroeger in de buurt. In een iets bescheidener stulpje (zeg maar simpele eengezinswoning)

Nooit geweten dat daar bij de vijver zo'n bijna-kasteel stond..

Dan moeten wij elkaar dus bijna wel kennen....ik heb daar ook gewoond. Niet in dat huis, ook een eengezinswoning. Ik was ook verbaasd dat dit huis daar staat. Ligt op een heel mooi plekje.

Ik realiseer me nu dat ik dat huis wel ken. De groepsfoto in het jaar dat ik de communie deed, is in de tuin van die villa gemaakt. Ik heb net even gekeken en op de achtergrond zie je inderdaad het bordes van de villa. 

Sherlock schreef op 18-08-2022 om 08:37:

[..]

Huh, dit is toch gewoon een woonboot? Wat grappig, voor mij echt een onderdeel van het straatbeeld haha!😀 De bak is tegenwoordig vaak van beton en daarop worden de muren gebouwd. Vroeger was dit bijvoorbeeld van hout en moesten er duikers komen om een gat in de bodem te dichten. Er zijn nu nog steeds duikbedrijven die onderhoud plegen aan woonboten. De boot vaart niet op zichzelf maar kan wel weggesleept worden als dat nodig is. De riolering zit onder de boot en loopt naar het vasteland toe.


Maar dan komen die betonnen muren niet tot op de bodem van dat meer, of zweeft/dobbert de woonboot in het water?

Coreopsis schreef op 12-08-2022 om 16:46:

Oooh, Fleurtje, daar woonde ik vroeger in de buurt. In een iets bescheidener stulpje (zeg maar simpele eengezinswoning)

Nooit geweten dat daar bij de vijver zo'n bijna-kasteel stond..


Dan wel leuk dat je het nu kan zien.

Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 08:26:

[..]

ik verkoop het huis niet he, zou je de makelaar moeten bellen


Die ga ik niet bellen voor dit. Ik zie de meerwaarde niet om een woonboot te kopen voor € 650.000 k.k.
Dat is veel duurder dan een degelijk mooi huis met tuin. Heb dan toch een beetje camping-woonwagen-gevoel bij deze houten woning aan een kale plas water zonder bomen of struiken.

duet schreef op 21-08-2022 om 22:09:

Ik realiseer me nu dat ik dat huis wel ken. De groepsfoto in het jaar dat ik de communie deed, is in de tuin van die villa gemaakt. Ik heb net even gekeken en op de achtergrond zie je inderdaad het bordes van de villa.


Grappig dat er memories uit die tijd naar boven komen.

Fleurtje_5 schreef op 22-08-2022 om 13:40:

[..]


Maar dan komen die betonnen muren niet tot op de bodem van dat meer, of zweeft/dobbert de woonboot in het water?

Een woonboot dobbert idd. Maar zit vast aan de wal. En het is daar nieuwbouw, verwacht dat er meer aankleding komt.

Verbaasd me wel dat je geen idee van een woonboot hebt, maar wel er enorm op afgeeft.  

Fleurtje_5 schreef op 22-08-2022 om 13:40:

[..]


Maar dan komen die betonnen muren niet tot op de bodem van dat meer, of zweeft/dobbert de woonboot in het water?

Het is een betonnenbak en als je die goed maakt, dan blijft het drijven, net als met een gewoon schip. Want een spijker zinkt, maar als je er een kommetje van maakt, blijft hij wel drijven.

https://www.funda.nl/koop/dronryp/huis-42827550-headyk-51/

Alleen bereikbaar over water, geen nutsvoorzieningen. hmm, met een verbouwing zal dan ook al het bouwmateriaal over het water moeten incl bouwvakkers ed. 

513_2160.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.