Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Fleurtje_5
15-07-2022 om 13:02

Links op de foto is de berging. In het midden staat de porsche of porsche-achtige, het tinyhouse vind ik prima voor één persoon, maar veeeel te klein voor een gezinnetje.

De berging met het kattenluikje.
Rondstruiner
15-07-2022 om 21:50
GroenTuintje schreef op 15-07-2022 om 12:33:
ze kunnen dat bedrag vragen, omdat er gehuurde grond bij zit. Normaal is zo’n Tiny house helaas niet heel veel waard. Al waren de bouwkosten best prijzig. Dit weet ik omdat ik meerdere mensen ken die een Tiny house bezitten.
Ik ook. Sterker nog, ik wil er zelf heel graag een, ik heb ook met bouwers gesproken. Dat is ook de reden dat ik een paar jaar geleden in Den Helder ben gaan kijken toen dit project startte.
Ik weet niet hoe dit huisje is gebouwd natuurlijk, of het maatwerk is en er echt goed over na is gedacht, of dat het gewoon zo'n fabrieksding is, maar ik vind het niet gek dat ze dit vragen. Het is natuurlijk een koopje in deze woningmarkt, een vrijstaand huisje op een vaste plek. Of ze het ook krijgen is de vraag natuurlijk.
Als ik zo'n stukje grond zou vinden, maar dan op een plek waar ik wel wil wonen en permanent mag blijven, dan ga ik er voor en laat ik er een bouwen.
GroenTuintje
15-07-2022 om 22:05
Rondstruiner schreef op 15-07-2022 om 21:50:
[..]
Ik ook. Sterker nog, ik wil er zelf heel graag een, ik heb ook met bouwers gesproken. Dat is ook de reden dat ik een paar jaar geleden in Den Helder ben gaan kijken toen dit project startte.
Ik weet niet hoe dit huisje is gebouwd natuurlijk, of het maatwerk is en er echt goed over na is gedacht, of dat het gewoon zo'n fabrieksding is, maar ik vind het niet gek dat ze dit vragen. Het is natuurlijk een koopje in deze woningmarkt, een vrijstaand huisje op een vaste plek. Of ze het ook krijgen is de vraag natuurlijk.
Als ik zo'n stukje grond zou vinden, maar dan op een plek waar ik wel wil wonen en permanent mag blijven, dan ga ik er voor en laat ik er een bouwen.
De grond is het lastigst bij een Tiny House helaas 
Fleurtje_5
17-07-2022 om 00:11
GroenTuintje schreef op 15-07-2022 om 22:05:
[..]
De grond is het lastigst bij een Tiny House helaas
En de grond bij dit tiny house is niet tiny.
OmaVan2
17-07-2022 om 09:12
Friezinnetje schreef op 15-07-2022 om 07:55:
Voor de liefhebbers van een tiny-house
https://www.funda.nl/koop/den-helder/huis-42791166-leijloop-2/
Ik heb ooit gelezen over deze tiny houses dat het dak te klein is om er genoeg zonnepanelen op te leggen om aan de elektriciteitsbehoefte te voldoen, dus is het onmogelijk om een warmtepomp te plaatsen of een wasmachine te hebben. Er staat in de tekst niet hoe het huisje verwarmt wordt.
Schemerlampje
17-07-2022 om 09:21
OmaVan2 schreef op 17-07-2022 om 09:12:
[..]
Ik heb ooit gelezen over deze tiny houses dat het dak te klein is om er genoeg zonnepanelen op te leggen om aan de elektriciteitsbehoefte te voldoen, dus is het onmogelijk om een warmtepomp te plaatsen of een wasmachine te hebben. Er staat in de tekst niet hoe het huisje verwarmt wordt.
Ik heb ook wel eens een tiny house gezien met de zonnepanelen op de grond. Daar is hier ook ruimte genoeg voor.
Rondstruiner
17-07-2022 om 09:38
OmaVan2 schreef op 17-07-2022 om 09:12:
[..]
Dat hangt helemaal van de energiebehoefte af natuurlijk. Maar er is een wasmachine in een soort gemeenschappelijke ruimte las ik.
Mensen in zulke huisjes willen juist een andere manier van leven. Dat zijn dingen waar je van te voren goed over na moet denken, of zo'n manier van leven bij je past. Het is niet voor iedereen. Mijn energieverbruik is ongeveer de helft van wat een gemiddelde alleenstaande in een vergelijkbare woning verbruikt, dus ik zou me wel redden denk ik.
Fleurtje_5
17-07-2022 om 22:15
https://www.funda.nl/koop/verkocht/montfort/huis-42455798-zandstraat-15/

Dit huis is wel heel vlug verkocht. Ik zou er meteen voor gaan als ik met mijn ouders of kinderen samen zou willen wonen. Samen en toch apart, en dat voor deze prijs.

Leuke verzameling aan de muur.
Zusterclivia
18-07-2022 om 08:35
Bij mij in de buurt zijn ook Tiny Houses gebouwd. Het plan zag er best oké uit, best leuke woningen. Wat er nu is neergezet...
Het plan:

De werkelijkheid:

Ze kostte ongeveer 110k. En de grond is in eigendom van de gemeente...
stokstaart
18-07-2022 om 08:54
Ik zou zo in een tiny house trekken. Dat project in Den Helder lijkt me ook super leuk. Maar Den Helder. Geen idee wat ik daar zou moeten.
GroenTuintje
18-07-2022 om 09:13
nadeel van die Tiny houses is dat je echt airco nodig hebt. Uit ervaring van vrienden wordt het er bloedheet ( geen zolder/extra verdieping en niet al te dikke muren is een slechte combi)
Moosey
18-07-2022 om 10:10
Dat hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf wat voor huisje het is. Het idee van Tiny Houses is (oorspronkelijk in elk geval) dat ze zo klimaatneutraal mogelijk zijn. Dan is hele goede isolatie het eerste waaraan je zou moeten denken als je er één bouwt.
GroenTuintje
18-07-2022 om 10:20
Moosey schreef op 18-07-2022 om 10:10:
Dat hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf wat voor huisje het is. Het idee van Tiny Houses is (oorspronkelijk in elk geval) dat ze zo klimaatneutraal mogelijk zijn. Dan is hele goede isolatie het eerste waaraan je zou moeten denken als je er één bouwt.
Helaas is dat alleen fijn in de winter. In de zomer wordt het er bloedheet mede door de goede isolatie ( de warmte gaat er niet uit). Het koelste is momenteel een grotwoning
Ysenda
18-07-2022 om 10:31
GroenTuintje schreef op 18-07-2022 om 10:20:
[..]
Helaas is dat alleen fijn in de winter. In de zomer wordt het er bloedheet mede door de goede isolatie ( de warmte gaat er niet uit). Het koelste is momenteel een grotwoning
![]()
Als je goed isoleert, komt de warmte er ook niet in. Maar dat betekend wel dat je idd die grote ramen moet afschermen en niet even een raampje openzetten voor ventilatie.
Ik snap ook niet waarom mensen op dagen als deze de ramen overdag wagenwijd openzetten. Bij mij zit alles nu juist potdicht en gaat het vannacht allemaal open om rond een uur of 6 (het koudste moment van de dag) weer dicht te gaan. In mijn woonkamer is het nu 22 graden, zal ook niet veel warmer worden denk ik.