Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat staat er in jullie slaapkamer?

In navolging op mijn vraag over hoe jullie slapen nu deze vraag.

In woonprogramma’s wordt er bijna altijd gesproken over de ‘mastersuite’ en dan zie je beelden van een redelijk kleine ouderslaapkamer waarin naast het bed en nachtkastjes nauwelijks nog plek is voor iets anders.
Dat is niet mijn idee van een mastersuite… in Nederland zijn ouderslaapkamers gewoon slaapkamers want vaak gewoon te klein om ‘suite’ genoemd te worden.

Hoe ziet dat er bij jullie uit en hoe ervaren jullie dat?

To trapt af natuurlijk:

Slaapkamer: 4x4,5meter
Bed: 2x2.20 meter
Twee nachtkastjes
Toilettafel met krukje
Twee smalle boekenkasten
Dressoir van 1.60 meter
Vijfdeurs kledingkast

We kunnen aan drie kanten rond het bed lopen en ook voor de rest is er genoeg plek. We gaan wel de boekenkasten verhuizen naar een andere slaapkamer want daar is nu ruimte omdat de kinderen niet meer thuis wonen.


Bed, grote staande antieke spiegel, boekenkast met schoenen, wasmand, rekje voor sieraden. Inbouwkast met spiegel en verlichting. Bed van ik meen 200 bij 220, kan ook iets groter zijn. Aan drie kanten vrij. Bed heeft een brede rand, hierop kan een boek of een mobiel liggen. Een leuk nachtkastje heb ik helaas nog nooit kunnen vinden.

Ik vind het juist fijn dat er niet te veel in staat. In ons geval:



  • Een bed
  • Twee nachtkastjes
  • Twee krukjes 
  • Een sidetable
  • Een spiegel

Kleding en schoenen hebben we in een andere kamer.

De kamer is niet zo groot: 3,80 x 2,75. We kunnen wel aan 3 zijden om het bed heen.

In mijn huidige slaapkamer van 3 meter bij 3 meter:
Bed van 180*220
Paxkast van 2 meter bij 60 centimeter
Wasmand

Mijn bed staat tegen de muur aan 2 kanten, dus ik kan er niet omheen lopen. Ik had eerst ook 1 nachtkastje staan (die stond naast het bed, tegen de voorkant van de Paxkast aan want zo smal is de loopruimte), maar die doet nu dienst als vaatwasserkastje in de keuken, dus nu staat mijn wekker in de Paxkast en die zet ik dan open als ik ga slapen zodat ik de tijd kan zien (en de lichtwekker 's ochtends zijn lichtwekkerding kan doen). Ik kan hem vanuit bed nog steeds uitmeppen dus dat werkt prima eigenlijk.

Bed
Plankje boven bed met daarop planten, wat boeken en bodylotion
Tafeltje naast m’n bed
Grotere plant op de grond
Meditatie kussen. 
Onze kledingkast staat op de overloop. 
lekker rustig. 

Zo min mogelijk. Ik hou van lege ruimtes. Er staat een bed, twee nachtkastjes en een grote kledingkast. Verder een tv en airco die beide aan de muur hangen.
De kamer is niet zo groot, 4,5 mt bij 2,80. Wij slapen op de voormalige kinderkamer. Dochter heeft namelijk wel behoefte aan spullen om haar heen, dus die slaapt in onze oude kamer.

Op mijn slaapkamer van ongeveer 3 bij 2,6 staat een 2 persoons bed en 2 nachtkastjes. Ik hou van een rustige slaspkamer zonder kapstok/kledingkast etc.. 

Dit is de kleinste slaapkamer waar een 2 persoons bed in past.. als ik ga slapen op een van de grotere kamers gaat het voor mijn gevoel ten koste van ruimte.. of had ik wel kasten op de slaspkamer gehad.

Ik gok op iets van een 4 x 3 à 3.5 qua ruimte

1 bed van 1.40 x 2
2 nachtkastjes met 2 lampjes
2 radio-wekkers
1 C-PAP-masker voor man
2 grote houten kisten (1 voor tijdschriften, 1 voor lakens - de radio-wekkers en C-PAP staan er bovenop)
1 geërfd zeteltje
1 lelijk laag dressoir dat ik al 10 jaar buiten wil, maar waar man aan gehecht is
1 prachtige Spaanse houten kast
Een onbestemd aantal boeken

De obligatoire kat-op-het-bed


De kledingkasten staan in de dressing  .

Bed
2 nachtkastjes
Ladekast met TV er bovenop
Fauteuil

Het is niet een heel grote kamer, maar zitten wel 2 inbouwkasten in (1 met planken en 1 hangkast) dus dat scheelt wat ruimte. 

Kamer van 3 x 3,5 met kleine inbouwkast (1 deur). 
- bed 1,40 x 2m
- twee nachtkastjes en nachtlampje (alles aan de muur) 
- ladekast met 6 lades (Ikea Malm) van 1,60m breed en ongeveer 80cm hoog, voor kleding
- antieke ladekast van 1m breed en 1,40m hoog voor het kleine spul (sokken, ondergoed, beddengoed, etc). 
- in de inbouwkast heb ik een kledingroede gemaakt zodat het een hangkast is. 

AcidicShark11

AcidicShark11

22-09-2021 om 18:32

Bed + 2 nachtkastjes
Kledingkast

En dat was het. Lekker rustig.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 18:32

  • Bed (1.80x2.00)
  • 2 nachtkastjes
  • 4 deurs PAX kledingkast
  • smalle ladenkast
  • oude dekenkist (erfstuk, niets waard, onhandig, maar van mijn grootouders dus )

De kamer is niet erg groot, ongeveer 3x4.50. Meer wil ik er dus eigenlijk niet in. Maar meestal staat er ook een volle wasmand omdat ik te lui ben om de schone was meteen op te bergen.


Bed
Kasten
Bureau
Nachtkastje

Bed
Kast (3-deurs)
2 nachtkastjes 
Dekenkist 
Oude stoel

Bed
Nachtkastjes
Kledingkast
Boekenkast
T.v. op een tafel.

Bed 180x210 met soort klein nachtkastje eraan vast. Trilplaatmachine 
klein dressoir
aan de muur spiegel groot
stoel

Verder een deur naast het bed waarachter de inloopkast zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.