Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat leuks maken van een nieuwbouw-woonkamer

Wie heeft er leuke kijk tips voor mij (internet/instagram/blogs) over het inrichten van je nieuwbouw woonkamer? Mijn huis heeft al charme van zichzelf (leuke ramen, gekke hoekjes)  Maar het huis van mijn vriend (nieuwbouw) vind ik lastig in te richten, we willen wel maar weten het niet goed. Het is zo'n typische nieuwbouw indeling, dus je komt binnen bij de voordeur, daar is een gang met wc deur, deur meterkast en trap naar boven. Tegenover de trap de deur naar het woongedeelte. Woonkamer met keuken voor en zit gedeelte achter en een deur naar de tuin. Gewoon helemaal doorsnee (niets mis mee natuurlijk), maar het lukt ons niet hier iets leuks van te maken, ik ben op zoek naar inspiratie. Alleen de sites die ik vind (én ik gluur op funda) die hebben niet de stijl/look die we leuk vinden. Het is vaak heel strak en modern, helemaal de stijl van nu, veel zwart en goud en sierpluimen in een vaas, wat je ook op tv ziet in de woonprogramma's, maar eigenlijk willen we een iets andere stijl dan dat.
Wie kent een site of instagram van iemand die wél een nieuwbouw woonkamer heeft, maar een leuke feed met styling heeft? Want als ik al wat vind wat ik leuk vind, komt dat vooral door het huis zelf, weet niet goed hoe toe te passen in onze woonkamer.


Ik bewoon zo'n huis als je beschrijft en heb het een landelijke sfeer meegegeven. Moet je van houden natuurlijk.
De kleuren zijn ivoor, vergrijsde beige-tinten, donkerbruin, teakhouten kasten (en ook een crème kast), laminaat in landelijke houtlook, veel planten, vergrijsd rieten manden, stoere vierkante landelijke bloempotten, stompkaarsen in windlichten, veel zachte fluweel-achtige sierkussens, kransen van dikke takken, gebroken-witte vouwgordijnen, gebroken-witte overgordijnen tot de vloer. 
In de keuken rekken met landelijke voorraadpotten, oude snijplanken tegen een kast, glazen stolpen met sierfruit.
Een site heb ik niet voor je maar dat ligt ook aan de stijl die je zoekt.

Oja en een vloerkleed van hennep.

Voor kussens, kaarsen en plaid heb ik gekozen voor olijfgroen, roestrood en gebroken-wit/crème.

Als je weet welke stijl je wilt, kun je daar dan niet op zoeken? Ik heb een huis met dezelfde indeling en ik ga voor een soort retro/vintage/modern. Dus wel cleane lijnen, maar dat met de warmte van retro meubels, planten en wat ouderwetse schilderijtjes en zo. Het is nog lang niet klaar, maar denk wel dat het heel mooi wordt.

mijn huis uit de jaren 70 heeft ook exact zo’n indeling. Je kunt daar bijna alles mee.
Wat voor stijl vind je mooi? Welke kleuren? Materialen? 
wij houden van strak en klassiek, dus hebben we de muren voor de helft wit (bovenkant) helft grijs. Houten vloer, strakke witte kast en stoelen en een stoffen gekleurde bank. 

Nomade schreef op 17-09-2021 om 13:42:

mijn huis uit de jaren 70 heeft ook exact zo’n indeling. Je kunt daar bijna alles mee.
Wat voor stijl vind je mooi? Welke kleuren? Materialen?
wij houden van strak en klassiek, dus hebben we de muren voor de helft wit (bovenkant) helft grijs. Houten vloer, strakke witte kast en stoelen en een stoffen gekleurde bank.

Ons huis is inderdaad ook uit de jaren zeventig. Een heel gewoon rijtjeshuis.

Kijk je weleens VTwonen? Ze gaan dan ook altijd naar die stijlstudios. Welke vind je dan het mooiste?

_Anoniem_

_Anoniem_

17-09-2021 om 14:03 Topicstarter

Ik zou graag plaatjes willen bekijken van dit soort type woonkamers. Als ik iets zie wat ik mooi vind, is het in een totaal andere ruimte, en dan denk ik dus dat het voornamelijk door de ruimte/dat type huis komt dat ik die stijl leuk vindt. Die stijlstudio's uit de woonprogramma's vind ik zelden mooi.
Ik volg dus wel wat instagram pagina's van mensen maar zoek nu een leuke instagram pagina van iemand met een nieuwbouwhuis indeling (en hopelijk een andere smaak dan de standaard dingen die ik tot nu toe zie)

c8ef1df98e7dc2e2ed419fbb538959be.jpg

aHR0cCUzQSUyRiUyRnN0eWxlLWZpbGVzLmNvbSUyRndwLWNvbnRlbnQlMkZ1cGxvYWRzJTJGMjAxNCUyRjAyJTJGcGFzY2FsLTEuanBn?checksum=3f0e0b454ced73b09bae2870646bfdc54d01e132&format=j

339ad4492997b160fcfea614bdd2e94b.jpg

18513a3954c0b171530d5016adff53d7.jpg

In mijn optiek is het mogelijk om elk huis, ook nieuwbouw, je eigen sfeer mee te geven.
Toegegeven, een oud huis met dingen als erkertjes, kleine raampjes e.d. kun je niet vergelijken met nieuwbouw,maar wat ik hier zie op jouw foto's kun je ook realiseren in nieuwbouw. Het is een kwestie van goed kleurgebruik en vergeet vooral de raambekleding niet.

Google eens op: .......sfeer (wat je wil dus) in nieuwbouwhuis. Ik denk dat de Pinterest-pagina's je rond de oren vliegen.

_Anoniem_

_Anoniem_

17-09-2021 om 14:37 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 17-09-2021 om 14:07:

In mijn optiek is het mogelijk om elk huis, ook nieuwbouw, je eigen sfeer mee te geven.

Ja lijkt mij ook dat dat moet kunnen, maar ik ben geen styliste, dus moet het wat meer 'voorgekauwd' krijgen. Weet heel goed wat ik níet wil  ....maar ja wat dan wél.
Ik heb even gekeken op Troedoor, erg leuk, maar dan wel een mix, niet alleen maar dat (maar dat lijkt me logisch)
En dan dit voor buiten  (kwam ik ook daar tegen)

53573108_53207008_21681008_11681008_S_106.webp


_Anoniem_ schreef op 17-09-2021 om 14:37:

[..]

Ja lijkt mij ook dat dat moet kunnen, maar ik ben geen styliste, dus moet het wat meer 'voorgekauwd' krijgen. Weet heel goed wat ik níet wil ....maar ja wat dan wél.
Ik heb even gekeken op Troedoor, erg leuk, maar dan wel een mix, niet alleen maar dat (maar dat lijkt me logisch)
En dan dit voor buiten (kwam ik ook daar tegen)

53573108_53207008_21681008_11681008_S_106.webp


Ik had de link van Troedoor alweer weggehaald omdat dit voor mij inderdaad ook niet precies weergeeft wat ik bedoel. Het is lastig te beschrijven. De plaatjes die jij geplaatst hebt (voor deze al) vind ik zelf heel erg mooi. Heerlijk sfeertje.

Je zoekt kennelijk geen strakke/moderne look maar wat landelijker/robuuster. Misschien eens kijken naar keukensites of googelen op houten keuken, want het viel mij op dat je op keukensites (SieMatic, Bruynzeel, Houtmerk etc.) vaak ook op stijlen kunt zoeken en ze laten daar ook de integratie met de woonkamer zien. Omdat je keuken in je woonkamer zit (hebben wij ook) vind ik het persoonlijk fijn als dit een eenheid is (basispallet aan kleuren). 

Ik ben zelf overigens een grote fan van behang, dat leeft veel meer dan stuc- en verfwerk. Op de site van Arte (behangmerk) en Farrow&Ball (verf- en behangmerk) kun je ook veel inspiratie opdoen. Bij die laatste kun je op de site ook tips vinden voor wat de oriëntatie van je kamer doet met de kleuren Bijv. in kamers op het oosten is het licht koeler (want zit meer blauw in) dan kamers op het westen (want meer rood in het licht) en daarom vermelden ze er ook bij wat de ondertoon is van hun kleuren. Ik kwam met behulp van hun site zelf echt een heel eind! 

Kun je niet de gemeenschappelijke deler zoeken op jouw foto's. Dat is dan kennelijk wat je mooi vindt.
Ik zie op jouw foto's lichte muren (wit, crème, beige), lichte plafonds en vooral houten vloeren in een lichte kleur.  Mss is dat de basis die je mooi vindt? Verder houten en witte meubels. Weinig assecoires en geen felle kleuren.

En ja, op al je foto's ramen die uit meerdere ruiten bestaan en houten plafonds. Als dat is waar voor valt dan zal dat wat lastig worden in een nieuwbouwhuis...

_Anoniem_

_Anoniem_

17-09-2021 om 15:15 Topicstarter

Nee ik kan niet delen helaas, daar staat mijn naam bij en ik wil anoniem blijven hier. Ik heb voldoende linkjes naar mooi interieur maar mijn vraag is dus, heeft iemand linkjes naar sites, of foto's van dit soort interieur in een standaard nieuwbouw woonkamer. Gewoon díe indeling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.