Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat ik me al heel lang afvraag...

... waar moet je eigenlijk een keukenmes weggooien? Ik woon al enige decennia op mezelf en heb in die tijd het een en ander aan messen versleten. Die staan in de keuken in een pot helemaal niks te doen omdat ik ze niet meer gebruik, maar ook niet weet wat ik ermee moet. Wat doen jullie met messen die je niet meer gebruikt?


Kringloop? Een mes kan geslepen worden toch?

Sophia_!

Sophia_!

22-10-2021 om 18:24

Ik gooi ze in de pmd-kliko, geen idee of dat goed is eigenlijk 🙈

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:26 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2021 om 18:17:

Kringloop? Een mes kan geslepen worden toch?

Jazeker kan een mes geslepen worden, maar vroeger had ik een voorkeur voor rechte messen, en nu gebruik ik liever koksmessen. En een mes met zo'n door de vaatwasser uitgebeten houten handvat, al hadden we hier een kringloop (hebben we dus niet) dan durfde ik um er nog niet te brengen. Soms wil je iets toch gewoon weggooien, maar een mes in de kliko, dat is ook zo wat

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:28 Topicstarter

Sophia_! schreef op 22-10-2021 om 18:24:

Ik gooi ze in de pmd-kliko, geen idee of dat goed is eigenlijk 🙈

Wat is pmd? En ben je niet bang dat een of andere tiener um eruit vist en er andere tieners aan rijgt 😬🤭

Sophia_!

Sophia_!

22-10-2021 om 18:32

Wieder schreef op 22-10-2021 om 18:28:

[..]

Wat is pmd? En ben je niet bang dat een of andere tiener um eruit vist en er andere tieners aan rijgt 😬🤭

Plastic, metaal en drinkpakken.

Tieners duiken niet in mijn kliko hoor, die kopen gewoon een mes bij de Action voor 3 euro ofzo. Dan istie tenminste  goed scherp 

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:38 Topicstarter

Sophia_! schreef op 22-10-2021 om 18:32:

[..]

Plastic, metaal en drinkpakken.

Tieners duiken niet in mijn kliko hoor, die kopen gewoon een mes bij de Action voor 3 euro ofzo. Dan istie tenminste goed scherp

Ha, een Action hebben we wel! Dat ontslaat me enigszins van de verantwoordelijkheid om geen leverancier van messen te zijn voor plaatselijke drillrappers. Hoef ik me alleen nog maar druk te maken om de gezondheid van pmd-scheiders, of gaat dat machinaal 😄.

Ik hoorde vandaag dat er tijdens de nationale inleverdag van wapens ook keukenmessen zijn ingeleverd. Meer info: www.dropjeknife.nl. Voor dit je jaar is de actie weer afgelopen maar volgens mij is het 2 keer per jaar.

Cadeau doen aan iemand die net alleen woont?

Ik gooi ze in de kliko bij het restafval.

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:44 Topicstarter

Biscuitje schreef op 22-10-2021 om 18:41:

Ik hoorde vandaag dat er tijdens de nationale inleverdag van wapens ook keukenmessen zijn ingeleverd. Meer info: www.dropjeknife.nl. Voor dit je jaar is de actie weer afgelopen maar volgens mij is het 2 keer per jaar.

Oh da's wel creatief! Zo kom je er ook vanaf! Kom ik daar met 4 keukenmessen en 3 aardappelschilmesjes 

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:47 Topicstarter

Marty1984 schreef op 22-10-2021 om 18:42:

Cadeau doen aan iemand die net alleen woont?

Nee, die botte lelijke messen, ik denk niet dat ze daar blij mee zijn. Daarbij, die hebben dan voor 3 euro dat mes bij de Action al gekocht. Lekker scherp zoals Sophia al terecht opmerkte 

Milieustraat?

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:50 Topicstarter

watertoren schreef op 22-10-2021 om 18:44:

Ik gooi ze in de kliko bij het restafval.

Ja, da's natuurlijk de handigste oplossing. Wij hebben daar van die ondergrondse containers voor, kan ook niemand in zitten graaien. En als ik het een beetje nonchalant doe, ziet niemand dat ik dan het idee heb dat men denkt dat ik me van een moordwapen aan het ontdoen ben 

Wieder

Wieder

22-10-2021 om 18:58 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2021 om 18:48:

Milieustraat?

Maar gewoon los of in een doosje ofzo? Dat kan alweer niet trouwens, want dat moet bij karton en het mes bij ijzer. Ik heb gewoon schroom om ermee over straat te gaan, ik heb bij mezelf een nieuwe fobie ontdekt! Zou daar al een een onuitspreekbaar woord voor zijn dat eindigt op -phobia? Lemmetophagoraphobia, de angst om met een mes over straat te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.