Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat doen jullie in het weekend?

Denk dat de titel wel duidelijk is.
Hoe ziet jullie weekend er uit  wat doe je en is het elke week weer hetzelfde?

Mama-Inge

Mama-Inge

25-09-2021 om 14:26 Topicstarter

Om af te trappen.
Ik slaap meestal uit in het weekend en we beginnen de dag heel rustig 
Op zaterdag is man meestal wat in of om huis aan het klussen 
Ik rommel wat in huis of ga wat boodschappen doen.

Vanmorgen ben ik met een flinke omweg naar de winkel gefietst en ook terug was met een omweg door het bos.
Denk dat ik ongeveer 30 km gefietst heb.

Vanmiddag verder geen plannen.
Lekker lui op de bank met een boek en tablet 

Op zondag gaan we wel eens op visite bij onze ouders of vrienden.
Of we gaan ergens een eind lopen in een bos.
Maar ook regelmatig dat het een luie zondag is dat we eigenlijk niets doen

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-09-2021 om 15:01

Vaste taakjes in het weekend zijn de wasjes draaien en de planten water geven, meestal werken we ook wat extra in de tuin. 
Ik zit meestal ergens te lezen en partner bezoekt een vriendin en spendeert meer tijd aan haar tekenwerk. 
De weekenden met kind maken we op één van beide dagen een uitstap met hem (kinderboerderij, speeltuin etc.) of komt er iemand spelen, gaan we met hem een toertje fietsen/wandelen; maar vaak zitten we ook thuis wat te lummelen. 
Eigenlijk dienen de weekends hier vooral om te rusten. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 15:40

Vandaag? Mijn email bijgewerkt en daarna de keuken schoongemaakt. En verder ben ik lui. Beetje lezen, beetje hangen, lekker bijkomen.

Morgen een flink stuk hardlopen en de zolder uitmesten. Dat doe ik zo eens per jaar, en wordt wel weer tijd.

Het is niet elke week helemaal hetzelfde, sommige dingen doe ik altijd en andere dingen wisselen elkaar af.

Sowieso lees ik kranten en boeken, kijk ik series op Netflix etc en fiets of wandel ik een stuk. 

En wat ook regelmatig voorkomt: boodschappen doen, uit lunchen/eten, naar een museum, naar de bios en op kleindochter passen.

Wandelen, boodschappen, zwemmen, wasje draaien, bankhangen en tv kijken, forummen 

Ik werk onregelmatig.
Daardoor is mijn weekend niet verschillend van mijn doordeweekse dagen. Ik heb geen vaste structuur. Als ik moet werken dan werk ik. Anders sport ik graag. Tussendoor de klusjes die moeten gebeuren.  Afentoe zoek ik vriendinnen op of plan ik een dagje weg. En een enkele keer doe ik een dagje uitslapen/bijslapen en niet veel anders dan bankhangen. 

Voetbal kind, daarna meestal een uitje met kind. Op zondag lekker aanrommelen, wat opruimen, stukje fietsen, F1 kijken, wasje draaien, forummen, koken (ook al voor 1 of 2 dagen voor de rest van de week) etc

ik heb 3 dagen weekend! Op vrijdag vaak het huishouden en sporten. De andere 2 dagen heel verschillend. Ene keer thuis, in de tuin werken, de stad in, een feestje, op bezoek bij familie of vrienden. 

Wassen (voordelig tarief elektriciteit in het weekend), op zondagochtend altijd de weekboodschappen en verder zoveel als het weer het toestaat lekker naar buiten. Fietsen, wandelen. 
Als het slecht weer is lekker op de bank: lezen, forummen, serie kijken.

Ik ben aan het trainen voor een marathon die binnenkort is dus mijn zaterdag bestaat uit hardlopen en de rest van de dag hang ik op de bank. Op zondag gaan we of lekker naar buiten ergens lunchen en beetje klussen aan het huis. 
Normaal zij we wat socialer met vrienden maar daar heb ik nu geen energie meer voor, komt wel weer. 

AcidicShark11

AcidicShark11

25-09-2021 om 19:00

Zware metalen om te luisteren en F1 om te kijken.

Dat verschilt per weekend maar de was doen wij altijd in het weekend. Lekker in de tuin bezig of een (huishoudelijk) klusje in huis / rondom huis. Of soms bij familie helpen in en rondom het huis.
Maar vooral lekker rustig aan. Uitslapen, rustig opstarten, alles op een rustig tempo. Totaal niet op de klok letten dus structuur gaat de deur uit in het weekend, heerlijk! Tv kijken, serie, samen van muziek genieten. 

Zaterdag ochtend begin ik in de sportschool. Daarna even wat in het huishouden doen. Vervolgens naar de voetbalclub om voetbal te kijken/winkelen/niks doen. In de avond soms afspreken met vrienden. Zondag stukje wandelen en soms familiebezoek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.