Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wanneer zet jij je kerstboom?

Ik heb de mijne vanochtend opgebouwd en de lichtjes hangen er al in. Nu de decoratie nog. 


ik heb de mijne afgelopen weekend al gezet. Zo gezellig! 

redbulletje

redbulletje

09-11-2021 om 12:19 Topicstarter

Ja, ben ook altijd blij met de gezelligheid in deze donkere periode. 

eigenlijk na sinterklaasavond pas. maar ben er wel aan toe

PriceyRook54

PriceyRook54

09-11-2021 om 12:20

Je had een polletje moeten maken.
Als de optie "doe normaal, het is nog veels te vroeg" erbij had gezeten dan had ik die optie gekozen.

redbulletje

redbulletje

09-11-2021 om 12:22 Topicstarter

Sinterklaas heeft geen specifieke decoratie, dus ik heb nooit begrepen waarom je zou wachten met de kerst/winterversiering. Het maakt het in huis zoveel sfeervoller. 

redbulletje

redbulletje

09-11-2021 om 12:22 Topicstarter

Ainne schreef op 09-11-2021 om 12:20:

Je had een polletje moeten maken.
Als de optie "doe normaal, het is nog veels te vroeg" erbij had gezeten dan had ik die optie gekozen.

poe, de kerstboom.....ik had ooit een nepper maar die heb ik weggedaan. Vorig zat ik ook midden in een verhuizing  dus geen ruimte voor bomen.  Dit jaar weet ik niet.  Ik vind het wel gezellig,  maar het is ook een sta in de weg.
Ik denk dat ik gewoon voor een mooi kerststukje ga.

Ik heb er al een gespot. De mijne (echte) komt op 6-12 het huis in.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-11-2021 om 12:23

Half december zet ik 'm meestal pas, nu vind ik het echt nog veel te vroeg 😯

Altijd pas de week na sinterklaas.
Dan blijft hij ongeveer een maand staan.
Dochter heeft hem al wel opgezet op haar kamer. Vind dat wel wat vroeg maar zij wordt er blij van.

Het eerste weekend na Sinterklaas meestal. Ik vind het ook altijd gezellig. Ik laat hem ook echt een hele maand staan, tot 6 januari. 

Bij ons in de buurt is iemand die al een maand een kerstboom heeft staan. Be-lach-e-lijk, denk ik als ik dat zie. Maar ik merk dat ik zelf ook wel wat minder principieel begin te worden dan 'vroeger'. Sinterklaas stelt hier in huis inmiddels niet meer zoveel voor en ik voel ook wel eens de kriebels om de kerstboom eerder op te zetten. Heb je meer plezier van de moeite. 

Meestal in de week na Sinterklaas. Ik heb al wel wat ornamenten gekocht. 

Een week voor kerst, of uiterlijk kerstavond. Tenzij ik de rest van het gezin het dit jaar ook niet nodig vindt. 

na Sinterklaas. En dan gaat man ook z’n kerstdorp opbouwen. Ik had altijd de regel: eerst Sint Maarten, dan Sinterklaas en dan pas kerst. Maar nu de kids groter worden merk ik datzowel Sint Maarten als Sinterklaas niet meer zo’n grote rol spelen eb komt kerst steeds vroeger. 

Na sinterklaas. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.