Huis, tuin en keuken
KnorrendKitten
30-04-2025 om 16:07
Wanneer wordt je post bezorgd?
Dat er steeds minder papieren post is, is bekend.
Net zoals in principe de volgende dag de post bezorgd moet worden.
Heel typisch is dan wel dat we enkel op een dinsdag, donderdag en zaterdag post ontvangen.
Zelfs met kerst is dat zo.
Hoe ervaren jullie de postbezorging?
Ik kwam op deze vraag omdat er heel apart vandaag wél een brief staat in de PostNL app met verwachte bezorgdag woensdag 30 april. Niet dat er wat in de brievenbus lag….
Duufje
30-04-2025 om 16:17
Wij krijgen gelukkig niet veel post, want het is echt hopeloos bij ons. We kunnen er niets van op aan. In de app staat vaak dat er post bezorgd wordt op een bepaalde dag en in de praktijk kan dat gerust nog een dag of 3-4 duren. Kreeg gisteren toevallig een brief met dagtekening 3 april. Geen idee waar die al die tijd heeft uitgehangen. Was nog vrij belangrijk ook. Ook de laatste uitnodiging voor een inenting van kind pas ontvangen toen de datum van de enting al voorbij was.
Pakketjes die door de brievenbus kunnen, duren ook altijd langer dan een pakket dat 'gewoon' bezorgd word.
En onze postbezorger is ook nog eens een eikel
Niet veel goeds over te melden dus.
Naminokurashi
30-04-2025 om 16:23
Ik heb af en toe post. Dan geeft de app niet aan dat ik post krijg, maar ligt er wel post op de mat. De ene keer staat het wel in de app, andere keer weer niet.
Ik denk dat er ook aan ligt wie het bezorgt, steeds een andere postbode hier
ToetieToover
30-04-2025 om 16:39
Geen idee, ik doe het meeste digitaal. Pakjes ontvang ik nog wel eens, dat verloopt wisselend en is met name afhankelijk van het geduld en zorgvuldigheid van de betreffende bezorger.
Dorestad
30-04-2025 om 16:51
ook ik heb geen enkel idee. Ik let er totaal niet op. Heb ook geen app van Post.nl.
Liara
30-04-2025 om 16:54
Er valt in mijn wijk niets over te zeggen.
Het klopt sowieso nooit met hun app. Die zegt dan dat er vandaag post wordt bezorgd, maar dat kan dan net zo goed pas dagen later zijn. PostNL is echt waardeloos geworden, je kunt niet op ze rekenen.
Bolmieke
30-04-2025 om 16:58
Ik wil in principe niets per post ontvangen en pakketjes haal ik op bij een pakketpunt
madee
30-04-2025 om 17:45
Post van bedrijven wordt vaak (meestal?) gestuurd met de afspraak 72-uursbezorging. Dat is geloof ik tegenwoordig standaard en/of het goedkoopste. Dus bijvoorbeeld: een bedrijf biedt het op maandag aan bij de post, en dan moet het uiterlijk donderdag bezorgd worden.
Als ik thuis post ontvang is dat meestal op donderdag.
LastYoungRenegade
30-04-2025 om 18:05
De app is nooit 100 procent te vertrouwen. En woensdag en vrijdag zijn in delen van Nederland zo ingericht dat er voor wijken veel minder post is. Ik heb tot vorig jaar post bezorgd en ik had op woensdag en vrijdag ook stukken minder.
Ik houd niet echt bij wanneer ik zelf post ontvang eigenlijk.
Herfstappeltaart
30-04-2025 om 18:20
Ik weet het eigenlijk niet, we krijgen weinig post. En de post die ik wel moest krijgen (bon van de Postcodeloterij voor gewonnen sokken) die is dan weer niet gekomen.
Broodjebrie
30-04-2025 om 18:23
Naminokurashi schreef op 30-04-2025 om 16:23:
Ik heb af en toe post. Dan geeft de app niet aan dat ik post krijg, maar ligt er wel post op de mat. De ene keer staat het wel in de app, andere keer weer niet.
Ik denk dat er ook aan ligt wie het bezorgt, steeds een andere postbode hier
Hier hetzelfde.
Peaches
30-04-2025 om 18:25
Volgens mij alleen op donderdag. We krijgen heel weinig post, eigenlijk bijna alleen tandartsrekeningen en berichten van de belastingdienst die ik ook al digitaal had ontvangen.
Storybrooke
30-04-2025 om 21:06
ik heb jaren post bezorgd, hierbij waren dat ook de drukste werkdagen. Maandag was eigenlijk zo goed als postloos dus werkte we al bijna niet, alleen voor echt belangrijke dingen. Woensdag & vrijdag was ook altijd weinig.
Op di,do,za kon je makkelijk voor een bepaalde wijk 4 volle postzakken hebben, en op woe&vrij had je er dan bijv. maar 1 voor dezelfde route dus.
letterkoekje
30-04-2025 om 21:10
Voor zover ik weet werkt de Belgische post niet met een app voor de dagelijkse post.
De dagen van postbedeling zijn steeds minder geworden en ik denk dat het nu nog op di, do en vrijdag is. Maar ik loop ook op andere dagen wel eens naar onze brievenbus. En dan zit er onverwacht toch weer post in. Niet te snappen dus.
Tot vorig jaar werd de post bij ons in de straat tussen 11 en 12 afgeleverd. Sinds er echter op een landweg tweerichtingsverkeer is afgeschaft, liggen wij nu helemaal achteraan de postronde. Enkele dagen geleden zag ik om 6 uur 's avonds het postautootje hier nog rondsnorren!
Moet je weten dat 25 jaar geleden alle postbodes reeds 's middags klaar waren met hun ronde, dat ze dan naar huis mochten en ze allemaal nog een (zwarte) bijjob hadden zoals schilderen of behangen.
Wat in onze straat nog heel grappig is: bij ons wordt de post dus met een autootje afgeleverd omdat ik zéér landelijk woon. En die postbodes doen alle moeite om maar niet te moeten uitstappen. Dan rijden ze 5 keer voor- en achteruit tot ze naast de brievenbus staan en ze hun arm maar door het raam moeten steken om zo de brieven in de brievenbus te kunnen deponeren.
Tot daar het verhaal over de Belgische post.
Poezenmeisje
01-05-2025 om 00:23
Soms is mijn buitenlandse weekblad op tijd, soms twee weken te laat.
De rest?
Als de postbode er zin in heeft, denk ik. Op maandag sowieso nooit iets.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.