Huis, tuin en keuken
Nick90
23-09-2025 om 17:45
Wanneer de verwarming aan?
is er al iemand die de verwarming al aan heeft? Hier gezin van 4 in jaren 60 woonhuis, kinderen vinden het nog wel oké alhoewel het kleintje een kruikje heeft om haar bed te voorverwarmen, vrouw vind het wel koud, zoon en ik malen niet echt om kou.
zwaankip
23-10-2025 om 20:16
Hier gaat de verwarming 's ochtends een half uurtje aan op 19°tot man en ik gedoucht hebben. Overdag staat de verwarming uit en tot nu toe is het hier niet kouder dan 18° geworden.
KnorrendKitten
23-10-2025 om 20:26
Hier is het nog niet koud in huis maar dus nog wel vochtig. Als er veel gestookt wordt is het huis een stuk droger.
Ik heb een kleine ontvochtiger gekocht en in een paar uur is de luchtvochtigheid met 5 % afgenomen.
Helpdesk
23-10-2025 om 21:40
Vandaag ook sinds twee weken weer een paar uur de verwarming aan gehad tot 19 graden. De ene keer vind ik 18 graden goed te doen en de andere keer koud.
LazyCat
23-10-2025 om 21:48
KnorrendKitten schreef op 23-10-2025 om 20:26:
Hier is het nog niet koud in huis maar dus nog wel vochtig. Als er veel gestookt wordt is het huis een stuk droger.
Ik heb een kleine ontvochtiger gekocht en in een paar uur is de luchtvochtigheid met 5 % afgenomen.
Dat zou ik ook moeten doen. De vochtigheid is hier telkens 65%, dat is wel wat te hoog.
Herfstappeltaart
26-10-2025 om 07:14
Vanochtend was het hier 17 graden en dat is me te koud. Ik heb de verwarming op 18 gedraaid nu. Gisteravond ook een poosje aangehad op 19 graden. Daarna onder een dekentje op de bank. Hij gaat nu wel elke dag aan.
GroenTuintje
26-10-2025 om 13:52
ja merkte dat het gisteren echt koud was in de avond en afgelopen nacht. Gevoelstemperatuur rond 1 graden gaf mijn app aan. En dat merkte ik dus ook binnen.
lientje69
27-10-2025 om 07:04
Vorige week uit het ziekenhuis gekomen en ik heb het continu koud. Dus nu elke dag de verwarming aan. Wisselend tussen de 19,5 en 20,5 afhankelijk van hoe koud ik het bljf hebben. Maar dan nog krijg ik het niet lekker warm.
Eind van de middag gaat hij dan weer terug naar 17,5 ( vloerverwarming dus kan niet te laag ) en meestal blijft dan tot slapen gaan wel een graad of 19.
Jujubee
28-10-2025 om 07:34
lientje69 schreef op 27-10-2025 om 07:04:
Vorige week uit het ziekenhuis gekomen en ik heb het continu koud. Dus nu elke dag de verwarming aan. Wisselend tussen de 19,5 en 20,5 afhankelijk van hoe koud ik het bljf hebben. Maar dan nog krijg ik het niet lekker warm.
Eind van de middag gaat hij dan weer terug naar 17,5 ( vloerverwarming dus kan niet te laag ) en meestal blijft dan tot slapen gaan wel een graad of 19.
Heb je een kruik lientje? Dat helpt hier altijd heel erg als ik niet warm te krijgen ben. Ik ben gisteren zeiknat geregend en toen ik thuis kwam was het hier 18,5 en ik had het echt ijskoud. Dus dan pak ik mijn kruik erbij en de slaapzak die ik op de bank heb liggen en dan warm je wel snel op. Ik heb Raynaud syndroom in mijn handen en voeten dus die zijn altijd steenkoud. Ik heb de verwarming hier ook bijna elke dag een uurtje aangedaan zodat het van 18,5 naar 20 gaat. Ik vond het kil in huis en ga niet meer in de kou zitten. Ik zet de thermostaat nu standaard op 18. Ik heb vorig jaar echt zitten blauwbekken met 15,5. Dat doe ik niet meer.
Hoe voel je je nu verder? Doe je nog wel rustig aan?
lientje69
28-10-2025 om 08:01
Jujubee schreef op 28-10-2025 om 07:34:
[..]
Heb je een kruik lientje? Dat helpt hier altijd heel erg als ik niet warm te krijgen ben. Ik ben gisteren zeiknat geregend en toen ik thuis kwam was het hier 18,5 en ik had het echt ijskoud. Dus dan pak ik mijn kruik erbij en de slaapzak die ik op de bank heb liggen en dan warm je wel snel op. Ik heb Raynaud syndroom in mijn handen en voeten dus die zijn altijd steenkoud. Ik heb de verwarming hier ook bijna elke dag een uurtje aangedaan zodat het van 18,5 naar 20 gaat. Ik vond het kil in huis en ga niet meer in de kou zitten. Ik zet de thermostaat nu standaard op 18. Ik heb vorig jaar echt zitten blauwbekken met 15,5. Dat doe ik niet meer.
Hoe voel je je nu verder? Doe je nog wel rustig aan?
Zal eens moeten zoeken of ik nog ergens een kruik heb. Moet nog zo'n rubberen hebben maar weet niet of die nog goed is eigenlijk. Bij ons staat hij als ik thuis ben standaard op 19. En in de nacht op 17,5 Vroeger was dat 21, toen zijn we terug naar 20 gegaan en nu naar 19. Lager doe ik niet dan krijg ik te veel pijn.
Rustig aan doen, het valt me zwaar. Ik doe ( wel laagdrempelig dus niet heel secuur ) het hele huishouden al weer zelf. Sinds zondag probeer ik ook elke dag een stukje te lopen, en dat uit te breiden. Ben gestart op 450 meter, zit nu op 550. Dat gaat langzamer dan ik dacht, het langere afstanden lopen kan ik nog niet zo goed. In en om huis gaat vrij redelijk, buiten huis voel ik me toch wat onzeker. En loop ik een stuk langzamer dus. Misschien ook te veel prikkels. Veder weinig kracht en conditie en snel hoofdpijn. Dat irriteert me. Maar het is nu net ruim 2 weken terug , ik heb ook weinig geduld.Wil gewoon dat alles weer " normaal " is....
Jujubee
28-10-2025 om 08:16
lientje69 schreef op 28-10-2025 om 08:01:
[..]
Zal eens moeten zoeken of ik nog ergens een kruik heb. Moet nog zo'n rubberen hebben maar weet niet of die nog goed is eigenlijk. Bij ons staat hij als ik thuis ben standaard op 19. En in de nacht op 17,5 Vroeger was dat 21, toen zijn we terug naar 20 gegaan en nu naar 19. Lager doe ik niet dan krijg ik te veel pijn.
Rustig aan doen, het valt me zwaar. Ik doe ( wel laagdrempelig dus niet heel secuur ) het hele huishouden al weer zelf. Sinds zondag probeer ik ook elke dag een stukje te lopen, en dat uit te breiden. Ben gestart op 450 meter, zit nu op 550. Dat gaat langzamer dan ik dacht, het langere afstanden lopen kan ik nog niet zo goed. In en om huis gaat vrij redelijk, buiten huis voel ik me toch wat onzeker. En loop ik een stuk langzamer dus. Misschien ook te veel prikkels. Veder weinig kracht en conditie en snel hoofdpijn. Dat irriteert me. Maar het is nu net ruim 2 weken terug , ik heb ook weinig geduld.Wil gewoon dat alles weer " normaal " is....
Ja hoor, rubber is prima. Ik heb er ook zo een. Of een van de Hema, met zo'n bontje erom, dat is ook lekker. Maar het scheelt echt, je wordt er lekker warm van. Zeker mijn handen.
Het klinkt alsof je al best wel veel weer doet, ik snap dat je ongeduldig bent en door wil met je leven maar ik zou het echt rustiger aan doen. Maar ja, sommige mensen kunnen dat echt niet. Mijn moeder is precies zo, ook op haar vrije dagen is ze de hele dag bezig met honderd dingen. Die kan echt niet niks doen en tot rust komen. Er moet altijd iets gedaan worden. Helpt je man je nog wel een beetje? Ik hoop dat je je rust nog goed pakt. Beterschap.
lientje69
28-10-2025 om 08:35
Jujubee, nee, man doet niets, maar ik vraag ook niet echtwat dus misschien wel logisch.
Die werkt elke dag en gaat in het weekend een beetje zijn eigen gangetje.
Jujubee
28-10-2025 om 08:40
lientje69 schreef op 28-10-2025 om 08:35:
Jujubee, nee, man doet niets, maar ik vraag ook niet echtwat dus misschien wel logisch.
Die werkt elke dag en gaat in het weekend een beetje zijn eigen gangetje.
Tja, dat zou ik dus niet pikken. Maar dat is aan jou natuurlijk. Ik vind dat ongelooflijk, dat hij niet uit zichzelf wat meer doet gezien wat jij meegemaakt hebt en het feit dat je er bijna niet meer was. Ik kan daar heel kwaad om worden eerlijk gezegd. Word je er zelf niet woest om? Of ben je het zo gewend?
lientje69
28-10-2025 om 09:58
Jujubee schreef op 28-10-2025 om 08:40:
[..]
Tja, dat zou ik dus niet pikken. Maar dat is aan jou natuurlijk. Ik vind dat ongelooflijk, dat hij niet uit zichzelf wat meer doet gezien wat jij meegemaakt hebt en het feit dat je er bijna niet meer was. Ik kan daar heel kwaad om worden eerlijk gezegd. Word je er zelf niet woest om? Of ben je het zo gewend?
Ik ben het idd zo gewend ja. Weet niet beter. En heb ook niet de energie me er druk om te maken. Steek ik liever in mezelf. Diep in zijn hart geeft hij best om mij maar het is een beetje een narcist- light. ( eigen diagnose , ik krijg hem echt niet naar een psycholoog)
Anna76
28-10-2025 om 10:08
lientje69 schreef op 28-10-2025 om 08:01:
[..]
Pas alsjeblieft op met zo'n rubberen kruik! Helemaal als deze al ouder is en een tijd niet gebruikt. Je zou niet de eerste zijn met een gescheurde kruik en brandwonden. Dat kan niemand gebruiken natuurlijk, maar jij al helemaal niet!
GroenTuintje
28-10-2025 om 12:28
Anna76 schreef op 28-10-2025 om 10:08:
[..]
Pas alsjeblieft op met zo'n rubberen kruik! Helemaal als deze al ouder is en een tijd niet gebruikt. Je zou niet de eerste zijn met een gescheurde kruik en brandwonden. Dat kan niemand gebruiken natuurlijk, maar jij al helemaal niet!
Zijn idd gevaarlijk! Ik doe er nu warm water ipv heet
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.