Huis, tuin en keuken
Nick90
23-09-2025 om 17:45
Wanneer de verwarming aan?
is er al iemand die de verwarming al aan heeft? Hier gezin van 4 in jaren 60 woonhuis, kinderen vinden het nog wel oké alhoewel het kleintje een kruikje heeft om haar bed te voorverwarmen, vrouw vind het wel koud, zoon en ik malen niet echt om kou.
GroenTuintje
26-09-2025 om 16:09
overdag vind ik de verwarming aanzetten nog niet nodig, temperatuur hangt hier binnen rond de 20/21 graden. De zon scheen ook, scheelt ook. ‘s avonds heel even de kou eruit door verwarming aan, vind ik wel fijn. Al zal het in de avond hier momenteel ook niet kouder worden dan 19 graden ( mega goed geïsoleerd rijtjeshuis
Milala
26-09-2025 om 17:50
Ik heb een heel koel huis. In de zomer zelden warmer dan 23 graden. Nu is de temperatuur gezakt tot 18. De ketel springt pas aan bij 15 graden, dat is vooral in de nachten want overdag heb ik een airco aan om te verwarmen. In de tussenfase een (electrische) deken op de bank.
Gevoelsmatig start het stoken pas ergens in oktober maar als het voor die tijd te koud is ga ik wel bijverwarmen.
Poezenmeisje
26-09-2025 om 21:23
Ik heb zojuist op de thermostaat gekeken.
Het is 19 graden, dus gewoon een trui en een fleecedekentje.
April2021
26-09-2025 om 22:51
Van huis uit ben ik 21 gewend, zelf heb ik 19 in mijn hoofd als minimum. Vanavond vond ik het fris, het was 18,5 dus even aangezet.
Wat een luxe is centrale verwarming toch. Heerlijk.
Poezenmeisje
27-09-2025 om 17:45
Het is nu 18 graden, man heeft de cv aangezet.
Ik heb gekozen voor trui, dekentje en pantoffels.
Helpdesk
04-10-2025 om 18:10
Het is nu 17,5 graden in de woonkamer. Dat vind ik aan de koude kant hoewel ik het nog niet echt koud heb. Vooralsnog kies ik voor dekentje en als ik het wel koud heb, gaat de verwarming even aan naar 19 graden.
Wel heb ik mijn maandpremie voor energie voor de zekerheid iets omhoog gedaan, van 77 euro naar 90 euro per maand. Vorig jaar was ik gemiddeld 65 euro per maand kwijt voor gas en elektriciteit.
Knutselkei
04-10-2025 om 19:51
Gisteren was ik niet helemaal lekker en heb ik de airco even een kwartiertje de ruimte laten verwarmen. Het was 18,5 graden binnen maar t voelde als 16 
Ik moet sowieso wennen aan dit weer, heb t de eerste tijd vaak kouder dus dan een extra vest aan. Na een week of 2 ben ik er aan gewend.
Evaluna
04-10-2025 om 19:54
Vanmorgen was het 17,5 graad. Dat is me te koud voor een vrije dag. De cv aan en gelijk lekker warm.
Luxe inderdaad!
Heb jaren gestookt met een houtkachel (begin zelfs open haard) en dit is zo lekker nu!
Dolfje
04-10-2025 om 20:08
Ik heb nu voor het eerst de airco aan om te verwarmen. Had het ontzettend koud.
Bakblik
04-10-2025 om 20:25
Ik had vanavond een ovengerecht als avondeten. Door de half open keuken wordt de kamer dan ook een beetje warmer. Het is nu 20.5 graden dus goed te doen.
Gisteren had ik brood en kruidkoek gebakken dus hier is de hele week de verwarming niet aan geweest, want door de zon begin van de week werd het ook warm.
De verwarming was hier al wel even aan geweest toen ik ziek was eind september. Wat ik altijd op hoop, dat de verwarming pas in oktober aan hoeft had ik niet gehaald.
kerst
04-10-2025 om 21:31
Hier ook aan gehad
18 graden net wat te koud.
Meestal ging ik dan veel naar de sauna, maar die is enorm druk geworden. Schijnt nu de goedkoopste van de regio te zijn . Hoe dan ook, ik ben van plan deze winter de thermostaat niet lager zetten dan 19.
GroenTuintje
05-10-2025 om 08:44
hier ook heel even aan gehad gisteravond. Even de warmte er doorheen. Is ook beter voor huis en spullen
lientje69
05-10-2025 om 09:14
Vanmorgen vroeg even aangezet. Tekort slaap en had het zo koud. Als ik thuis ben zet ik hem normaal niet hoger dan 19
Heb in coronatijd toen alles zo duur was afgebouwd van 22 naar 21 naar 20 en toen nasr 19 graden. Chronisch pijn patiënt en man met reuma, kou en vocht doen ons geen goed. Vanmorgen was hrt hier 17,5. Inmiddels 20,5 en nu ga ik hem weer terug zetten naar 19. Kouder dan 19 is niet haalbaar hier. Dan wordt het huis erg vochtig en krijg ik zoveel meer pijn dat ik niet meer kan werken.
Herfstappeltaart
05-10-2025 om 09:31
Nu 18 graden binnen. De verwarming is nog niet aan geweest. Maar dat gaat niet lang meer duren denk ik. Het waait en regent hier....brrrr.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.