Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wanneer de verwarming aan?

is er al iemand die de verwarming al aan heeft? Hier gezin van 4 in jaren 60 woonhuis, kinderen vinden het nog wel oké alhoewel het kleintje een kruikje heeft om haar bed te voorverwarmen, vrouw vind het wel koud, zoon en ik malen niet echt om kou.

Vandaag voor het eerst. Ik werk thuis en het was best fris. Dus de airco maar op verwarmen gezet. 

Ik ga 'm toch ook maar even aanzetten,  het is nu wel een beetje te koud. 

Nog niet. Gisteren wel voor het eerst mijn electrische deken gepakt om onder thuis te werken en voor op de bank, want ik vond het maar kil ookal was het nog 20-21 graden. Zodra hij onder de 20 zakt gaat ie aan.

Eerlijk is eerlijk, ik doe de verwarming niet aan, maar stop als het nodig is, wel mijn voeten in de electrische voetenwarmer. Heel plaatselijke verwarming dus!

Nick90

Nick90

25-09-2025 om 19:08 Topicstarter

Nou hij staat aan hoor, vrouw heeft geveto'd dat het nu echt te fris word en m aangezet, tevens had ze een klacht over een pissebed die in de badkamer zat en dat kwam volgens haar omdat ik de verwarming nog niet aanhoefde😂😂😂

Nick90

Nick90

25-09-2025 om 19:16 Topicstarter

Rockstar schreef op 25-09-2025 om 17:33:

Nog niet. Gisteren wel voor het eerst mijn electrische deken gepakt om onder thuis te werken en voor op de bank, want ik vond het maar kil ookal was het nog 20-21 graden. Zodra hij onder de 20 zakt gaat ie aan.

Ze had een foto gemaakt van de thermostaat toen ze om 17.00 thuiskwam, was hier 18 graden. Als het aan mij lag ging die pas aan als het onder de 17 graden is

Nick90 schreef op 25-09-2025 om 19:08:

Nou hij staat aan hoor, vrouw heeft geveto'd dat het nu echt te fris word en m aangezet, tevens had ze een klacht over een pissebed die in de badkamer zat en dat kwam volgens haar omdat ik de verwarming nog niet aanhoefde😂😂😂

Als de luchtvochtigheid zonder verwarming te hoog is, dan heeft je vrouw gelijk. 

Ik hoop dat we het kunnen redden tot dat we een nieuwe cv-ketel hebben. De huidige is waarschijnlijk al 15 jaar oud en erg onzuinig. Tot die tijd kunnen we de kachel aandoen.

Caroline80 schreef op 25-09-2025 om 19:18:

Ik hoop dat we het kunnen redden tot dat we een nieuwe cv-ketel hebben. De huidige is waarschijnlijk al 15 jaar oud en erg onzuinig. Tot die tijd kunnen we de kachel aandoen.

Maar brand wel schoner.

Nick90

Nick90

25-09-2025 om 19:24 Topicstarter

Yumi schreef op 25-09-2025 om 19:17:

[..]

Als de luchtvochtigheid zonder verwarming te hoog is, dan heeft je vrouw gelijk.

Ze heeft 1 pissebed gezien in een toch vrij vochtige omgeving, de airco's staan wel aan maar dan om vocht af te voeren. Dus vocht in huis is het volgens mij niet en volgens haar wel. Toegegeven het is nu wel behaaglijker dan gisteravond 

17 graden vind ik wel heel koud hoor, maar ik ben ook een koukleum. Als ik m'n best doe kan ik mezelf laten wennen aan lagere temperaturen, maar na de zomer heb ik daar wel even tijd voor nodig. Comfortabel is 21 graden, 19,5 graden is acceptabel (maar dan vaak in de avond toch wat hoger. En ja, ik heb dikke truien, sloffen en dekentjes)

Hier zaten we eerder deze week al op 19 graden, nu is het dus weer wat warmer. 

Vandaagvoelde t wel frisser, toch gaf thermostaat 19,5 graad aan. Fleecevestje opgesnord uit de kast,was lekker behaaglijk.
Man kwam vanuit Utrecht naar huis, had eerst nog receptie hier vlakbij. en zei dat hij in de auto de temperatuur al had zien zakken. In Utrecht was t veel warmer dan hier in Brabant zei hij. Het waaide aan het eind van de middagook hard hier.
Nu onder deken op de bank, maar ik zit altijd graag onder deken.

Thermostaat geeft hier nu 18 aan. Het is dat ik zo weg moet, anders zette ik hem nu aan. Als hij vanmiddag nog op 18 staat als ik thuis kom, gmag hij van mij echt even stoken.

Ik hoop het nog een tijdje uit te zingen.
Vanmorgen begonnen met een hemd aan te trekken, dat voelt nu al beter
Daarna volgt een tui of vest en als t dan nog te koud is gaat de verwarming aan.
Ik hoop dat die op 15 graden kan blijven ,ik wil gaan overwinteren.( 15 graden moet voor t huis als we niet thuis zijn zegt mijn man)
Vroeger stond de verwarming standaard op 21 graden, dat hebben we langzaam afgebouwd, ik vind nu 18- 19 graden heel comfortabel en 21 graden veel te warm.

Gisteravond in de badkamer toen we gingen douchen voor het eerst aangezet. Toen ik net ff in bad ging was het niet nodig.
Zit nu wel met een dik fleecevest aan op de bank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.