Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wanneer de verwarming aan?

is er al iemand die de verwarming al aan heeft? Hier gezin van 4 in jaren 60 woonhuis, kinderen vinden het nog wel oké alhoewel het kleintje een kruikje heeft om haar bed te voorverwarmen, vrouw vind het wel koud, zoon en ik malen niet echt om kou.

Auwereel schreef op 24-09-2025 om 16:36:

Je hebt 19 graden en negentien graden. Soms voelt 19 graden als behaaglijk, soms krijg ik volkomen de rillingen. Misschien ligt het ook aan mijn eigen gesteldheid.
Een dekentje op de bank vind ik heerlijk, of de verwarming nou aan moet of niet.

Dat heb ik ook. Wil de verwarming ook echt niet te hoog hebben. Ik zal wel raar zijn maar ik verlang elk jaar weer rond deze tijd naar de kou. De periode om weer lekker op de bank weg te zakken met warme thee, een dekentje en kaarsen. Heerlijk. Tegen de tijd dat met maart is kijk ik weer reikhalsend uit naar de zon. Geloof dat ik wel gemaakt ben voor het hollandse klimaat.

Ja, precies dat. De blaadjes vallen weer, de inkeer van de herfst

Ik zet hem aan als het nodig is. Eerst doe ik een trui  en sloffen aan.

Tot nu toe heb ik de verwarming nog niet aan gehad maar ik denk dat wel nel zal gebeuren. 

Nog niet aangehad, het is nu nog 22 graden. Vanmiddag scheen volop de zon, de plissé dicht gedaan raam open. Hoop dat het zo blijft tot het voorjaar

Auwereel schreef op 24-09-2025 om 16:36:

Je hebt 19 graden en negentien graden. Soms voelt 19 graden als behaaglijk, soms krijg ik volkomen de rillingen. Misschien ligt het ook aan mijn eigen gesteldheid.
Een dekentje op de bank vind ik heerlijk, of de verwarming nou aan moet of niet.

Klopt, als ik lichamelijk bezig ben vind ik 19 graden prima. Maar nu zat ik op de bank een serietje te kijken en dan vind ik 19 graden niet behaaglijk.

Ik heb wel even de verwarming aangehad en dan voornamelijk in de keuken. Ik heb een lekkage gehad, dankzij de boven buurman, maar die plafond word maar niet droog. Heb ook al een klap raampje in de keuken open. Pas als plafond droog is word ie pas gemaakt door de woningbouwvereniging 

Officieel op de derde dinsdag van oktober, na de Zuidlaardermarkt.

Het is ons nog nooit gelukt. 😄

Misschien moeten we de Rodermarkt gaan aanhouden.

goh ik heb die neiging helemaal nog niet gehad. Ik vind het heerlijk om onder een dekentje op de van te zitten met een kopje thee dus heel snel is het ook niet nodig. Ook niet voor de rest van het gezin. 

Zelfs nu ik midden in de nacht wakker en op ben ivm menstruatiepijn vind ik het niet koud. Op de slaapkamer wel trouwens, daar zal binnenkort het raam niet meer 24/7 open staan denk ik

Nick90

Nick90

25-09-2025 om 05:04 Topicstarter

We hebben m nog steeds niet aan gehad, de zon scheen dus was het niet zo heel koud in huis.

duizel schreef op 25-09-2025 om 03:45:

goh ik heb die neiging helemaal nog niet gehad. Ik vind het heerlijk om onder een dekentje op de van te zitten met een kopje thee dus heel snel is het ook niet nodig. Ook niet voor de rest van het gezin.

Zelfs nu ik midden in de nacht wakker en op ben ivm menstruatiepijn vind ik het niet koud. Op de slaapkamer wel trouwens, daar zal binnenkort het raam niet meer 24/7 open staan denk ik

doe je het raam dan dicht in de nacht? ik heb juist op de slaapkamer altijd het raam open. alleen als het keihard inregent of sneeuwt gaat hij op een kier of dicht.

Of je huis nog voldoende warmte pakt, hangt ook af van de ligging. Ons huis zit nu in de schaduw, en het was onder de 18 graden gekomen, dus aangezet tot 18 graden.

Bij ons was gisteren het keukenraam open gebleven toen iedereen naar boven of naar sport was.  Toen is de verwarming onverwacht toch even aan gegaan, omdat de temperatuur onder de 20 was gekomen. 

Hier is de verwarming vanochtend vroeg aangegaan. Ik voelde het aan de handdoeken radiator. Heerlijk zo'n voor verwarmde handdoek. Het huis is nu op temperatuur en de verwarming is weer uit.

het was hier alweer 15.5 graden in huis. Slecht geïsoleerd huis, aantal ontbrekende deuren/muren. In verband met die ontbrekende onderdelen de verwarming nog niet aan gehad, dat is namelijk echt stoken voor de buitenlucht

Poezenmeisje schreef op 25-09-2025 om 01:42:

Officieel op de derde dinsdag van oktober, na de Zuidlaardermarkt.

Het is ons nog nooit gelukt. 😄

Misschien moeten we de Rodermarkt gaan aanhouden.

Doe maar, die is sinds gisteravond afgelopen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.