Huis, tuin en keuken
Nick90
23-09-2025 om 17:45
Wanneer de verwarming aan?
is er al iemand die de verwarming al aan heeft? Hier gezin van 4 in jaren 60 woonhuis, kinderen vinden het nog wel oké alhoewel het kleintje een kruikje heeft om haar bed te voorverwarmen, vrouw vind het wel koud, zoon en ik malen niet echt om kou.
Jujubee
24-09-2025 om 09:31
Als ik het koud krijg. Voorlopig is het hier nog 21 graden in huis dankzij het zonnetje en het koelt hier niet snel af dus hier blijft hij nog lekker uit. Hier een appartement waar de hele dag de zon op staat dus het is hier zelden nodig om te stoken met zonnige dagen.
Tuinfluiter
24-09-2025 om 09:34
Herfstappeltaart schreef op 24-09-2025 om 08:28:
[..]
Een datum is ook niet relevant natuurlijk, maar ik denk dat voor veel mensen de gasrekening bijna niet op te brengen is dus die zullen zo'n datum misschien nodig hebben als een soort houvast om naartoe te leven.
Klopt natuurlijk wel voor veel mensen maar ik heb niet het idee dat de topic opener echt armlastig is en in de kou hoeft te zitten. Misschien moet hij wel zijn budgetten iets veranderen.
Bailey26
24-09-2025 om 09:55
Hier gaat de verwarming aan als iemand in huis dat nodig vindt. Voor nu is het voldoende om af en toe de airco op 21 te laten draaien in de woonkamer.
Maar ik sluit niet uit dat binnenkort de verwarming op de kamer van kind af en toe aangaat. Niet voor de nacht maar wel zodat hij er overdag aangenaam kan spelen.
Ik heb elke dag de ramen een paar uur open dus boven koelt het wel snel af. De zon staat nu te laag om het huis te verwarmen. Afhankelijk van hoe snel de bomen aan de voorkant van het huis kaal zijn pikken we nog wat gratis warmte mee.
In de achtertuin heb ik vanaf midden augustus al grotendeels geen zon meer. Dit komt door de stand van de zon in combinatie met de bomen die de buurvrouw in de tuin heeft.
Baal ik extra van omdat ik nu mijn was buiten ook moeilijk droog krijg. Maar t is wat het is.
Herfstappeltaart
24-09-2025 om 10:19
Tuinfluiter schreef op 24-09-2025 om 09:34:
[..]
Klopt natuurlijk wel voor veel mensen maar ik heb niet het idee dat de topic opener echt armlastig is en in de kou hoeft te zitten. Misschien moet hij wel zijn budgetten iets veranderen.
Jujubee
24-09-2025 om 10:26
Nou ja, stoken kost mij een flinke duit met mijn lage inkomen dus ik stook ook zo min mogelijk. Ik pak liever een dekentje erbij en mijn dikke wollen vest dan dat ik me blauw betaal aan de verwarming. Alleen als het echt vriest en het in huis niet meer te doen is zet ik hem aan. Maar nogmaals, dat is hier zelden nodig dankzij de ligging van mijn huis. Ik verbruik zo'n 400 kuub gas per jaar in mijn eentje en stook zelden tot 20 graden.
Wieder
24-09-2025 om 10:48
Nu. Ik heb het koud. Dus de airco staat op verwarmen. Maar alleen in de keuken, de rest van het huis mag nog wel even koud blijven want daar ben ik niet.
Broadway
24-09-2025 om 10:50
gisteren toevallig de airco even aangezet op verwarmen toen we in de avond stil op de bank zaten
Mama-Inge
24-09-2025 om 10:57
Hier gaat hij aan als het nodig is, maar dat is nu nog niet.
De zon schijnt volop op ons huis en het is nog boven de 20 graden
In de ochtend vind ik het inmiddels wel wat frisjes, maar met een badjas aan, hoeft de verwarming ook nog niet aan.
lientje69
24-09-2025 om 12:44
Gisteren even kort aangehad. Was 19 graden en visite had het koud. Kort opgestookt naar 22 en daarna weer omlaag gezet. Ik had er nog geen last van maar wil visite geen kou laten leiden. Nu staat hij weer gewoon uit.
Biebeltje
24-09-2025 om 13:37
Net bericht dat eind van de week de centrale ketel weer aangezet gaat worden (blokverwarming).
Wij wonen hoog en op het zuiden, dus meer dan voldoende zonnewarmte, ook in de winter. Momenteel staat de balkondeur nog wagenwijd open en is het echt warm in huis.
Ik denk dat we dit jaar weer geen verwarming aan gaan zetten. Lekker met een dekentje op de bank is het prima te doen (of met zo'n vreselijke snuggie trui).
Broadway
24-09-2025 om 13:40
Caroline80 schreef op 24-09-2025 om 11:40:
CV nog niet aangehad. De houtkachel al wel een paar avonden.
wij hadden het er toevallig gisteren over, maar alleen de airco even op verwarmen gehad. wij hebben geen cv, dus alleen airco en kachel
Vrijevlinder
24-09-2025 om 14:14
Ik pak eerst een vest en een dekentje. Maar nu nog niet gestookt, al is de niet zonnige kant van het huis 17 graden, dus vrij fris.
Alice12
24-09-2025 om 16:28
wij hebben vloerverwarming, maar nooit aan. Wel vanmiddag voor het eerst weer even de pelletkachel aan. Het was 19 graden, net iets te koud.
Auwereel
24-09-2025 om 16:36
Je hebt 19 graden en negentien graden. Soms voelt 19 graden als behaaglijk, soms krijg ik volkomen de rillingen. Misschien ligt het ook aan mijn eigen gesteldheid.
Een dekentje op de bank vind ik heerlijk, of de verwarming nou aan moet of niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.