Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

vraag voor stratenmakers

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 12:33 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-10-2025 om 22:05:

[..]

https://imgbb.com/

Foto uploaden en dan de link die je bij de foto krijgt kopiëren. De link met .jpg of jpeg kiezen. Dan in het tekstvak hier op het icoontje rechts klikken en de link plakken.

krijg geen keuze voor jpeg..

Als ik op de link klik kan ik het wel zien hoor. Ja het is een fiks afschot, maar het lijkt me dat het hoogteverschil tussen huis en stoep blijkbaar zo groot is. (Zou beter te zien zijn met een foto waar de voordeur ook op staat) Dus blijft mijn vraag: hoe werd dat hoogteverschil in de oude situatie overbrugd? En dan had dat hoogteverschil wel een onderwerp van gesprek moeten zijn tussen jou en de hovenier, vantevoren. Een beetje pientere hovenier was dat alsnog zelf over begonnen als jij het niet deed, maar ik vind ook niet dat dat perse helemaal bij hem/haar ligt. 

als ik het probeer te vergelijken met de buren dan lijkt het hoogteverschil er ook echt te zijn naar de stoep waardoor het gewoon een gegeven is. 

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 13:04 Topicstarter

Moosey schreef op 27-10-2025 om 12:46:

Als ik op de link klik kan ik het wel zien hoor. Ja het is een fiks afschot, maar het lijkt me dat het hoogteverschil tussen huis en stoep blijkbaar zo groot is. (Zou beter te zien zijn met een foto waar de voordeur ook op staat) Dus blijft mijn vraag: hoe werd dat hoogteverschil in de oude situatie overbrugd? En dan had dat hoogteverschil wel een onderwerp van gesprek moeten zijn tussen jou en de hovenier, vantevoren. Een beetje pientere hovenier was dat alsnog zelf over begonnen als jij het niet deed, maar ik vind ook niet dat dat perse helemaal bij hem/haar ligt.

oude situatie was bij voordeur geen opstap en waar muurtje is bloembakken verder alles betegeld. Nooit last gehad van water en lag zeker niet zo extreem schuin als dit...

EnigeEchte schreef op 27-10-2025 om 13:04:

[..]

oude situatie was bij voordeur geen opstap en waar muurtje is bloembakken verder alles betegeld. Nooit last gehad van water en lag zeker niet zo extreem schuin als dit...

bloembakken zijn breder dan het muurtje, dus waarschijnlijk had je ook veel minder oppervlakte waar nu de tegels liggen? dan zie je dat afschot ook niet. 

de buren lijken gelijk af te lopen of niet? 

[..]

Maar liggen de tegels nu dan hoger dan de voordeur? Want het terras loopt omhoog naar de voordeur. En je zegt dat er voorheen geen opstap was. Of was er eerst een opstapje aan de straatkant?  Het terras op

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 13:28 Topicstarter

Broadway schreef op 27-10-2025 om 13:06:

[..]

bloembakken zijn breder dan het muurtje, dus waarschijnlijk had je ook veel minder oppervlakte waar nu de tegels liggen? dan zie je dat afschot ook niet.

de buren lijken gelijk af te lopen of niet?

bloembakken waren ongeveer even breed

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 13:29 Topicstarter

Meesje schreef op 27-10-2025 om 13:10:

[..]

Maar liggen de tegels nu dan hoger dan de voordeur? Want het terras loopt omhoog naar de voordeur. En je zegt dat er voorheen geen opstap was. Of was er eerst een opstapje aan de straatkant? Het terras op

tegels onder het raam liggen hoger dan voordeur ja, nergens geen opstap geweest voorheen

EnigeEchte schreef op 27-10-2025 om 13:29:

[..]

tegels onder het raam liggen hoger dan voordeur ja, nergens geen opstap geweest voorheen

oh, wat vreemd zeg. Dus er zit een soort hobbel onder/naar het raam? Het terras loopt schuin richting de straat, maar ook nog schuin richting de voordeur zeg maar? 

Denk dat hij bang was dat het water naar het muurtje zou stromen en dan daar achter zou blijven staan. Maar ik zou hier ook niet blij mee zijn nee. 

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 13:39 Topicstarter

excuus, was bij voordeur wel eerst een laag opstapje
bijgaand oude situtatie
https://ibb.co/S7tJ7SwG

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 13:40 Topicstarter

Meesje schreef op 27-10-2025 om 13:32:

[..]

oh, wat vreemd zeg. Dus er zit een soort hobbel onder/naar het raam? Het terras loopt schuin richting de straat, maar ook nog schuin richting de voordeur zeg maar?

Denk dat hij bang was dat het water naar het muurtje zou stromen en dan daar achter zou blijven staan. Maar ik zou hier ook niet blij mee zijn nee.

dat is zijn uitleg inderdaad, dat het schuin af moet lopen richting open stuk naar stoep.

ik vind dit dus niet mooi, als ik hier bv tafel zou zetten zou alles er afglijden...

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 14:00 Topicstarter

https://ibb.co/fVYWn6bX 
zo was oude situatie

Maar kun je nog een foto doen van de voortuin gemaakt vanaf de straatkant met je voordeur er ook op (maar ook het raam)? Het blijft me wat onduidelijk

EnigeEchte

EnigeEchte

27-10-2025 om 15:34 Topicstarter

Moosey schreef op 27-10-2025 om 14:55:

Maar kun je nog een foto doen van de voortuin gemaakt vanaf de straatkant met je voordeur er ook op (maar ook het raam)? Het blijft me wat onduidelijk

zal ik doen als ik thuis ben

[..]

Hoe hoog is het muurtje aan de gevel en hoe hoog is het muurt in de hoek bij de straatkant? (even meten) Aan de hand van de tegels schat ik dat de tuin zo een 3 meter diep is. Dan zou een afschot/verschil van 3 cm voldoende moeten zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.