Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Vloerwisser met sprayfunctie

Ik overweeg een vloerwisser met sprayfunctie aan te schaffen. Geen idee welke. Heeft iemand tips? Of gaan jullie me behoeden voor een miskoop? 
(Ik wilde het gaan gebruiken tussen de dweilbeurten door.)

leifheit doet hier al jaren goed zijn werk tussen de dweilbeurten door. 
Dit is wel mijn tweede, de eerste ging lekken maar dat was na jaren gebruik 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

19-07-2021 om 22:42

Nee ik vind het niks. Spray dan dweilen en weer sprayen met als gevolg dat ik moeilijk heen en weer aan het dweilen en dansen was omdat het verder nat was dan mijn arm en stok lang was. 

Ik heb als schoonmaakster gewerkt en we moesten de boel met zo'n ding schoon maken 
Absoluut geen fan van, vullen was al een geknoei, regelmatig dat de hendel bleef hangen, dus heel veel water over de vloer, dweil kleddernat, dus dat kreeg je dan ook voor geen meter meer droog

Je smeert eigenlijk het vieze steeds mee, dus qua hygiëne vond ik het minder fijn werken. Verder vond ik het wel handig.

Wij hebben er 1 op het werk om de keuken elke avond mee te dweilen, werkt prima maar niet voor grote oppervlakten, wel met een pompfunctie in de stok dus niet knijpen. Weet het merk alleen niet.

Ik heb een Greenspeed. Kost wat maar dan heb je ook wat. 
Ik stofzuig altijd eerst dus er is geen sprake van vuil verspreiden. In de stang doe je water (althans voor mijn pvc vloer) en sprayen maar. Ik spray naar me toe, dat gaat beter dan van je af. 
De microvezel doek gaat in de wasmachine. Ik heb er een paar zodat ik er een week mee kan doen. 
Ik vind een emmer water pakken altijd zo'n gedoe. Dit is echt een snelle en fijne oplossing! 

Deze heb ik een maand geleden gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bissell-crosswave-3in1-vloerreiniger/9200000074505727/
heel blij mee, je hoeft niet eerst te stofzuigen en hij trekt het goed droog.

Wij hebben een Swiffer wetset jet ofzoiets. Ik vind m ideaal, nadeel waren niet hervulbaar en weggooi pads maar via youtube vind je hacks. 
Nu lopen wij binnen alleen op blote voeten dus het dweilen is meer voor de extra, de doekjes worden nauwelijks vuil. 

Ik heb er een gehad van de Action. Vond het in het begin best handig. Je veegt er snel iets mee weg. Maar het werd al snel een beetje viezig doordat het dweildoekje vies werd. Ik dweilde er nooit de hele kamer mee want dat is veel werk met een spraydweil. Heb dus liever gewoon een normale dweil en als er iets kleins ligt, veeg ik het weg met een schoonmaakdoekje. 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

20-07-2021 om 20:29 Topicstarter

Bedankt voor de reacties! 
Ik zie er toch maar vanaf. Zo'n stofzuig en dweil in 1 lijkt me ideaal. Als m'n stofzuiger het begeeft dan wil ik er zo een 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.