Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Vleesetende plant


Mijn man gaat regelmatig op jacht met de stofzuiger, maar dit werkt onvoldoende.
Heeft iemand een vleesetende plant en helpt die de fruitvliegjes te bestrijden?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-07-2021 om 15:41

Wij hebben verschillende vleesetende planten, maar dat is toch meer sier dan daadwerkelijk bestrijding van fruitvliegjes.
Beste middel tegen deze vliegjes is nog steeds zorgen dat ze geen voedsel vinden. 

noemmijmaarsuus

noemmijmaarsuus

25-07-2021 om 15:44 Topicstarter

Valdemar schreef op 25-07-2021 om 15:41:

Wij hebben verschillende vleesetende planten, maar dat is toch meer sier dan daadwerkelijk bestrijding van fruitvliegjes.
Beste middel tegen deze vliegjes is nog steeds zorgen dat ze geen voedsel vinden.

Jammer.

Ik had gedacht er een paar in de keuken te zetten, plantjes blij, wij blij.

Ik heb wel een vraag voor je: moet je die plantjes ook  te eten geven, dooie vliegen of zo?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

25-07-2021 om 15:49

Schoteltje honing of stroop neerzetten, zijn ze gek op en komen er nooit meer af. (niet in de zon zetten dan wordt het te vloeibaar en blijven ze niet plakken.)

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

25-07-2021 om 15:50

Valdemar schreef op 25-07-2021 om 15:41:

Wij hebben verschillende vleesetende planten, maar dat is toch meer sier dan daadwerkelijk bestrijding van fruitvliegjes.
Beste middel tegen deze vliegjes is nog steeds zorgen dat ze geen voedsel vinden.

En dit.. Als ze niks hebben dan blijven ze niet. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-07-2021 om 16:01

noemmijmaarsuus schreef op 25-07-2021 om 15:44:

[..]

Jammer.

Ik had gedacht er een paar in de keuken te zetten, plantjes blij, wij blij.

Ik heb wel een vraag voor je: moet je die plantjes ook te eten geven, dooie vliegen of zo?

Ik geef ze regelmatig een vlieg maar of dit echt nodig is, geen flauw idee. 

Denk er wel aan dat het moerasplanten zijn, dus genoeg water. 

noemmijmaarsuus

noemmijmaarsuus

25-07-2021 om 16:29 Topicstarter

Heel interessant die vleesetende planten.
Ik heb net een paar you tube videootjes bekeken en ga er binnenkort een halen.
Of meer dan 1, even kijken hoe duur ze zijn.

Valdemar schreef op 25-07-2021 om 15:41:

Wij hebben verschillende vleesetende planten, maar dat is toch meer sier dan daadwerkelijk bestrijding van fruitvliegjes.
Beste middel tegen deze vliegjes is nog steeds zorgen dat ze geen voedsel vinden.

Dit inderdaad.


Wij hebben soms in de zomer veel last van fruitvliegjes, vooral als we verse kruiden in de vensterbank hebben staan. Ik heb zo’n fruitvliegjesval, dat werkt altijd erg goed.

Wij hebben veel vleesetende planten overal, juist tegen de fruitvliegjes en andere beesten en het werkt geweldig. Je moet ze wel regenwater geven ipv kraanwater en altijd zorgen dat ze een voetbadje hebben ( op een schoteltje). 

Ik heb 2 soorten ( en in totaal 5) en het idee is leuk maar echt verschil merk ik niet.

Valdemar schreef op 25-07-2021 om 15:41:

Wij hebben verschillende vleesetende planten, maar dat is toch meer sier dan daadwerkelijk bestrijding van fruitvliegjes.
Beste middel tegen deze vliegjes is nog steeds zorgen dat ze geen voedsel vinden.

Er bestaan ook rouwvliegjes en daar hoef je geen fruit of etensresten voor uit hebben staan hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.