Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Vier jij je verjaardag?

Naar aanleiding van een ander topic vroeg ik me dit opeens af. Als je je antwoord toelicht, dan ben ik ook benieuwd naar je leeftijd. Ik denk namelijk dat jonge(re) mensen er meer aan doen dan oude(re) mensen. Maar misschien is dat verband er wel helemaal niet. 

Peiling

Vier jij je verjaardag?
82 stemmen
10%
10%
50%
23%
7%

mijn ouders komen langs en misschien mijn sibs. Verder niet. Het is vlak na de feestdagen en dan heb ik geen zin inn alweer iets feestelijks.

Topicstarter trapt af, toch ?

Ik heb nee gekozen, en dat het een dag als alle andere is, maar dat is ook weer niet helemaal waar. Ik probeer nl wel vaak een leuke dag te hebben, ondanks dat ik het niet vier.
Ik ben 50+.

PriceyRook54

PriceyRook54

05-02-2022 om 22:31

Dit jaar word ik 50 en ik wil dat weekend het liefst weg met man (ws wordt het Marrakech) maar normaal gesproken ga ik de kroeg in met mijn vriendinnen.
Thuis verjaardag vieren doe ik echt nooit maar da’s waar ik woon ook niet gebruikelijk. 

Ik ben 41 en vier ieder jaar heel uitgebreid mijn verjaardag. Het valt gelijk met de stadsfeesten waar ik woon dus altijd een huis vol hier. Zeer gezellig!
Hopelijk dit jaar weer een ouderwets feestje want met de Corona hielden we het zeer klein.

Ik word 44 dit jaar en vier het meestal in 2 keer, 1 keer familie en 1 keer vrienden. Heel Hollands hahaha

Wordt deze week 51. Zoon komt taart eten en nieuwe douche-set installeren.
Omdat hij toch al komt komt mijn moeder ook even taart eten. En dochter is die dag toevallig ook even thuis.
Moeder geeft meestal geld cadeau maar heeft nu deel van de douche-set betaald (andere deel heeft de gemeente betaald dmv een groenbon) 
Van mijn kinderen wil ik geen cadeau's en als ik zoon niet nodig had voor het installeren zou ik ook niet verwachten dat hij langs zou komen.

Ik ga uit eten met man en soms mijn ouders en zijn moeder erbij (die ik dan trakteer).
Standaard ook op een weekend-dag ergens rondom mijn verjaardag, niet persé op de dag zelf.

Ik heb geen zin in massa's werk thuis.

Sommige jaren ga ik nadien ook nog een keertje op café met beste vriendin, die een week voor mij jarig is  .

ik heb niks met mijn verjaardagen en die van anderen, behalve die van kinderen. 
Ik snap er dan ook niks van, dat mensen beledigd zijn als je niet op hun verjaardag komt. En volwassenen die zich verheugen op de cadeaus en visite. 

Die van mij vier ik dan ook vanaf mijn 13e niet meer. Prima om een jaar ouder te worden, een cadeau te krijgen  en taart te eten. Maar dat gedoe erom heen, met visite en in het middelpunt staan, daar pas ik voor

Ik ga uit eten met m'n moeder. Vieren met visite doe ik al jaren niet meer. 

Begin deze week jarig geweest. Lekker uit eten. Dat is voor mij vieren. Niet een kringverjaardag. Brr. Lekker uiteten met dierbaren, een mooie bos bloemen en ik voel me feestelijk.

Mijn vriend en ik zijn bijna tegelijk jarig en vieren het altijd samen de tuin met een een bbq voor familie en vrienden. Helaas via covid al 2 jaar niet zo kunnen vieren.

Ik heb altijd de ouderwetse kringverjaardag gevierd met kinderen, wat familie en een paar vrienden, maar vorig jaar heb ik dat afgeschaft omdat ik er geen zin meer in had. Toen alleen kinderen en kleinkinderen hier laten eten 's avonds.
Toch twijfel ik nu weer. Het wordt (mede door covid) wel erg saai allemaal zo en onze vrienden, en onze broers/zussen zien elkaar op deze manier ook nooit meer. Ik ben er nog niet uit dus. Ik word 65 dit jaar.

Ik ben dertiger en vier m'n verjaardag in de tuin aangezien ik in de zomer jarig ben. Ik vier het al jaren alleen met familie. Dan bak ik graag verschillende taarten en maak ik een grote pan met soep voor bij de lunch of het avondeten. Omdat we meestal buiten kunnen zitten, voelt het minder als een 'kringverjaardag'. We zien elkaar als familie niet super vaak dus vind het wel leuk om de verjaardagen dan wel te vieren. Maar het verschilt per verjaardag wie er zijn, het wordt niet als verplichting gezien.

voor corona vierde ik het soms wel en soms niet. Het hing er vanaf hoe het mentaal ging en hoeveel energie ik had.

Om die reden in 2020 helaas ook niet gevierd. De afgelopen twee verjaardagen dus ook niet. Maar omdat het in coronatijd opeens extra zielig is, als je als alleen wonende vrijgezel die weinig mensen ziet, het niet viert, ben ik veel meer verwend dan in 2020 en heb ik me zelden zo jarig gevoeld als de afgelopen 2 verjaardagen 😂

ik ben bijna jarig en wordt dan 50+ . Vorig jaar gevierd in kleine groepjes over 4 dagen (werd 50, dus toch wel bijzonder) en dit jaar ga ik op mijn verjaardag met broer, zussen en aanhang en mijn vader een kookworkshop doen. Vorig jaar van hen gekregen en nu pas verzilveren. En de dag erna voor vrienden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.