Huis, tuin en keuken
gewooneendocent
20-12-2025 om 14:11
Verhuizen naar Spanje
Ik zit er steeds meer aan te denken om in een ander EU-land te wonen.
Nu gaan veel Nederlander naar Spanje.
Met mijn werk denk ik dat daar meer werk dan zat is. En ik heb begrepen dat woningen daar alleen gekocht mogen worden als de woning een bewoonbaarheidsverklaring heeft. Dus op de gok een goedkope woning kopen heeft al minder risico's dan hier.
Ik heb weleens mensen op Instagram gevraagd hierover, maar die beginnen alleen maar over hun doel 'beleggen' en 'verhuren' terwijl ik er wil wonen.
Zijn er mensen die naar Spanje zijn verhuisd en hoe is dat achteraf gezien gegaan? (ja, ik weet dat ik de taal moet leren, maar als talendocent zal me dat wel lukken
)
M2000
09-02-2026 om 19:47
Zou er maar niet vanuit gaan dat dit zo'n goed idee is. Veel huizen in Spanje staan wel leeg, maar dat komt ook door de overstromingen in de kustgebieden.
Daarnaast valt mij op dat veel van die mensen die op Tiktok plaatsen hoe geweldig alles in Spanje is, uitgesproken (extreem)rechts zijn. Terwijl Spanje links is en daarom veel dingen er beter zijn dan hier. Zoals geen last van personeelstekort. Die 'influencers' hebben een steekje loszitten.