Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

BeneficialJay65

BeneficialJay65

01-02-2022 om 19:39

Vaak verhuizen of honkvast?

Ik ben heel erg honkvast. Dit is na mijn eerste eigen woning, het huis waar ik 10 jaar geleden samen met mijn man ben gaan wonen. Wil hier nooit meer weg. Ik voel me heel erg thuis in mijn huis en de omgeving. Toch vind ik het weleens jammer dat ik nooit zal meemaken hoe het is om in een ander land te wonen (met meer warmte en zonuren).
Ben jij honkvast of kun je niet vaak genoeg verhuizen? En hoevaak ben je al verhuisd?

Ik ga overigens wel graag op vakantie maar ben dan ook altijd wel weer blij om thuis te zijn, hoe fijn de vakantie ook was.


Ik heb de eerste 17 jaar van mijn leven in hetzelfde dorp gewoond, maar daar heb ik me nooit heel erg op mijn plek gevoeld. Toen ik ging studeren ben ik op m'n 17e naar de andere kant van het land getrokken en in die acht jaar daarna heb ik op 6 plekken gewoond. 'Thuis' was waar mijn kleding en boeken waren, meer niet. Heerlijk vond ik dat! 

Ik woon nu al ruim 10 jaar op dezelfde plek, maar het begint soms wel wat te kriebelen om weer iets anders op te zoeken. Hoewel ik me hier heel fijn voel hoor, maar ik zie mezelf hier niet tot m'n pensioen wonen. 

Wij zijn in de afgelopen 10 jaar al heel vaak verhuisd. Sommige woningen hebben we zelfs niet eens een jaar gewoond. 
Sinds ons samenwonen hebben we op 9 verschillende adressen gewoond, waarvan 3 koopwoningen. 
Nu inmiddels al meer dan een half jaar in ons nieuwe huis en we hebben nog geen seconde nagedacht over verhuizen. Wat me ontzettend blij maakt  de afgelopen huizen waren we bij wijze van spreken al binnen een maand alweer verder aan het zoeken. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-02-2022 om 19:54

Erg honkvast. Rond mijn twintigste naar de stad getrokken en daarbinnen nog eenmaal verhuist, maar tegen dan ik dertig was weer een woning gekocht in mijn geboortedorp. 
Denk nog eenmaal te verhuizen als ik oud en versleten ben, weer naar de stad met alles op wandelafstand, maar verhuizen om gewoon in een andere omgeving te zitten zegt mij niets.

Erg honkvast. Ik ben geboren in dit dorp, op mijn 23e uit huis gegaan en toen 10 jaar in zelfde woning gewoond en nu woon ik in dit huis al meer dan 17 jaar. En nog steeds in het zelfde dorp. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

01-02-2022 om 20:04

Regendrup. schreef op 01-02-2022 om 19:51:

Wij zijn in de afgelopen 10 jaar al heel vaak verhuisd. Sommige woningen hebben we zelfs niet eens een jaar gewoond.
Sinds ons samenwonen hebben we op 9 verschillende adressen gewoond, waarvan 3 koopwoningen.
Nu inmiddels al meer dan een half jaar in ons nieuwe huis en we hebben nog geen seconde nagedacht over verhuizen. Wat me ontzettend blij maakt de afgelopen huizen waren we bij wijze van spreken al binnen een maand alweer verder aan het zoeken.


Hoe kwam dat dan, zat dat ‘M in het huis (de huizen) zelf of de omgeving? Of vanwege woon/werk bijvoorbeeld?

ik denk honkvast maar de afgelopen jaren vanwege studie en stap van huren naar kopen vaak verhuist. 

@to, je kan als je naar het buitenland wilt ook kijken naar een sabbatical oid. 2 keer gedaan (wel tijdens studie dus toen was ik wat flexibeler). 3 maanden is ideaal om een land en cultuur te ervaren (en voor mij om te beseffen dat ik fan ben van Nederland ). Daarnaast is de termijn ook prima te overzien voor eventuele dubbele lasten dus kan je daarna lekker weer terug naar je honk. 

Wij zijn honkvast. Dit huis blijven we voorlopig wel. Maar als man geen dochter had uit een eerdere relatie had een verblijf in het buitenland er ook wel ingezeten.

Ik ben honkvast. Ook al wordt ik wel wat minder honkvast dan dat ik vroeger was. Vroeger dacht ik dat ik altijd in dezelfde plaats zou blijven wonen. Nu sta ik ook open voor andere plaatsen en ik zie mijzelf zelfs nog wel naar een andere provincie verhuizen. Een ander land zou ik niet snel willen. Voorlopig echter geen verhuisplannen, ik woon hier fijn en met de huidige huizenprijzen zou ik niet iets beters kunnen kopen.

Wij zijn elders in Europa op huizenjacht en denken ons droomhuis gevonden te hebben. Op een schaal van 1-10 krijgt het een 10+. Nog een paar huizen bekijken en dan onderhandelen.
Op naar de rust en de prachtige uitzichten, weg uit het lawaai en het geweld, naar een gehucht met ongeveer 300 zielen. Ik kan niet wachten!!

Vaak verhuisd, kom op 16 keer als ik het natel. Ook in het buitenland gewoond, een paar keer zelfs  Maar sinds ik kinderen heb, is dat niet meer het geval. Nu woon ik al 13 jaar in hetzelfde dorp, wel 1x binnen het dorp verhuisd. Ik zou er geen probleem mee hebben om weer te verhuizen, maar de rest van mijn gezin wel denk ik. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 01-02-2022 om 20:04:

[..]


Hoe kwam dat dan, zat dat ‘M in het huis (de huizen) zelf of de omgeving? Of vanwege woon/werk bijvoorbeeld?

Er waren verschillende redenen. Meeste keren vanwege buren/niet thuis voelen. Paar keer echt een verkeerde keus gemaakt. Maar ook aantal keer een kans gekregen om groter te gaan wonen of van appartement naar rijtjeshuis bijvoorbeeld. Vooral de laatste 5 verhuizingen waren echt door slechte keus/overlast van buren. 

Dewi-Sri schreef op 01-02-2022 om 20:28:

Wij zijn elders in Europa op huizenjacht en denken ons droomhuis gevonden te hebben. Op een schaal van 1-10 krijgt het een 10+. Nog een paar huizen bekijken en dan onderhandelen.
Op naar de rust en de prachtige uitzichten, weg uit het lawaai en het geweld, naar een gehucht met ongeveer 300 zielen. Ik kan niet wachten!!

Oh wow wat een stap, gaaf dat je dat durft. Maar je gaat niet gelijk op je droomhuis bieden?

Erg honkvast, we hebben dit huis gekocht, naar onze zin verbouwd en gaan hier nooit meer (vrijwillig) weg.
We wonen in een mooie omgeving in een huis wat helemaal naar onze zin is. Alleen een sabbatical in het buitenland zie ik nog wel een keer zitten. 

In de laatste 4 jaar zijn we 3 maal verhuisd. Door omstandigheden. Nu hopelijk de eerste 15 jaar niet meer. Het ruimt wel lekker op maar geeft ook onrust. Alhoewel ik stiekem wel kijk waar ons volgende huis zou kunnen staan... maar ik denk dat ik mijn  man niet meekrijg voorlopig... 
 

Qua wonen ben ik redelijk honkvast. Ik heb ik totaal in 4 huizen gewoond, 3 in dezelfde woonplaats en nu 1 in een plaats 25km van mijn geboorteplaats. Ik vind reizen wel heel leuk maar ik ga dan niet als een malle rondreizen. Ook op een reis waar ik meerdere plaatsen aan doe, beperk ik me tot 1 land en blijf ik het liefst zeker 4 dagen op dezelfde plek voor ik doorreis. Soms denk ik wel aan wonen in een grote buitenlandse stad maar eigenlijk is dat niks voor mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.