Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Tip voor beker bij rvs thermosfles

Ik zal wel weer veel te moeilijk denken maar ik loop even vast op iets heel simpels. Ik heb een RVS thermosfles voor thee, er kan 750ml. in en hij heeft een schroefdop, zodat hij niet lekt. Dat is top. Alleen thee eruit drinken is dus lastig, want smalle bovenkant en de thee is heel erg lang veel te heet. Wat voor soort beker zouden jullie hier nou bij meenemen die ook nog comfortabel drinkt voor volwassenen, niet al te groot en zwaar is en die je of kan afsluiten, of goed droog kan maken zodat je hem los in je tas kunt bewaren? Ik denk nu aan zo'n emaille mok met een oor, die vind ik heel charmant maar mijn tanden gaan al zeer doen als ik aan dat randje denk 😂. Even voor het idee, het is dus zo'n soort fles: https://www.bergfreunde.nl/hydro-flask-standard-mouth-with-standard-flex-cap-isoleerfles/

je hoeft niets met die thermosfles in dit verhaal, je wil gewoon een fijne beker om mee te nemen. Als ik ga het wandelen neem ik een plastic kinderbeker van ikea mee. Thee koelt snel genoeg af om niet uren op een bankje te hoeven zitten, het droogt snel op en weegt niet zo veel.
Op mijn werk heb ik een beker van DE staan van pluk van de pettenflat, drinkt heel fijn.
Kortom neem gewoon een mok die je fijn vind drinken. Bij je meeneem bestek in het zakje een paar extra servetjes et voila je kunt m ook droog maken.

Wij moeten op het werk eigen bekers meenemen. Ik heb de pest aan thee drinken uit plastic of metalen bekers dus ik neem gewoon een glazen theekroes van thuis mee. Die gaan niet snel stuk. 
En aan het eind van de dag doe ik er zo'n siliconen deksel van Ikea op, dan wordt de tas niet vies. https://www.ikea.com/nl/nl/p/overmatt-voedseldeksel-set-van-3-silicone-veelkleurig-80417311/ 

Collega's hebben een chique glazen beker met kurkrand en plastid deksel, maar die vind ik nogal duur. 

Dus ik zie de relatie met de thermosfles ook niet zo, je wil toch gewoon een fijne meeneembeker?

ik had on mee te nemen en thee uit te drinken een tijd een beker van bamboe in gebruik.
Die kan tegen een stootje, is lichtgewicht en vond ik lekkerder drinken dan plastic.
Maar kan voor mij niet op tegen een grote glazen theekop, maar die neem ik niet mee.

Fiorah

Fiorah

15-11-2025 om 15:43 Topicstarter

Jullie hebben gelijk, ik wil gewoon een fijne meeneem-beker, maar ik bedoelde ermee te zeggen dat ik er dus een warme drank uit wil kunnen drinken maar niet in wil bewaren onderweg. Ik vind thee uit plastic of bamboe drinken niet fijn en glas wel, maar dat neem ik inderdaad niet mee in mijn tas. Zo'n siliconen dop is wel een uitkomst, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ginevra schreef op 15-11-2025 om 15:16:

Wij moeten op het werk eigen bekers meenemen. Ik heb de pest aan thee drinken uit plastic of metalen bekers dus ik neem gewoon een glazen theekroes van thuis mee. Die gaan niet snel stuk.
En aan het eind van de dag doe ik er zo'n siliconen deksel van Ikea op, dan wordt de tas niet vies. https://www.ikea.com/nl/nl/p/overmatt-voedseldeksel-set-van-3-silicone-veelkleurig-80417311/

Collega's hebben een chique glazen beker met kurkrand en plastid deksel, maar die vind ik nogal duur.

Dus ik zie de relatie met de thermosfles ook niet zo, je wil toch gewoon een fijne meeneembeker?

Hebben jullie geen kluisje voor je persoonlijke spullen waar je 'm kunt laten?

Ysenda schreef op 15-11-2025 om 15:55:

[..]

Hebben jullie geen kluisje voor je persoonlijke spullen waar je 'm kunt laten?

Ja, maar geen plek om hem (grondig) af te wassen. Ik kan hem even afspoelen bij de kraan van de wc maar aan het eind van de dag zit hij vol bruine aanslag, dan wil ik de volgende dag echt wel een schone. Dus hij gaat thuis in de vaatwasser. 

71HHeGj80FL._AC_SL1500_.jpg

Contigo West Loop Mini Autoseal

Dit is een kleintje van 400 ml
De grotere is 470 ml

Op etsy keramiek bekers met siliconen deksel 

https://www.etsy.com/nl/market/ceramic_travel_mug_with_silicone_lid

https://berghoff-nederland.nl/products/porseleinen-reisbeker-0-33-l

Ik heb deze, is porselein maar door het siliconen omhulsel breekt hij niet snel.

Screenshot-20251116-081412-Gallery.jpg

Ik heb deze versie.

Eén keer van mijn bedrijf met een gruwelijk groot logo. Eén keer splinternieuw voor 1 euro van een ander bedrijf met vrijwel onzichtbaar logo bij de kringloop.

Nu bij Kruidvat zonder bedrijfsreclames voor 5 euro.

Volgens mij moet zo'n mok wel bij de kringloop verkrijgbaar zijn. Man en ik hebben al 3 congres-mokken bij elkaar gespaard, met logo van het congres erop. De nieuwe mok van het volgende congres gaat, als ik de congres koffie achter de kiezen heb, naar de kringloop.

Ik heb van de bever een mok die ik ook gebruik in combinatie met een thermosfles voor thee, voor onderweg. Deze is lichtgewicht, snel droog en kan ik gewoon in mn tas gooien zonder dat ie beschadigd ofzo. Ik vind zelf een afsluitbare mok niet nodig en ook niet zo handig.

https://www.bever.nl/p/mepal-silueta-300ml-beker-G4DF390076.html?colour=3232

Eerder had ik deze, maar die ben ik kwijt, die was ook prima
https://www.bever.nl/p/gsi-outdoors-cascadian-beker-MEDCA82001.html?colour=3232

Met een andere mok moet je ook wachten tot de thee afgekoeld is.
Afkoeling gaat vooral door verdamping, de isolatie van de mok maakt minder uit.

Probeer het thuis maar eens: zet maar een geïsoleerde mok naast een gewone mok, en wacht wanneer de thee drinkbaar is.

Fiorah schreef op 15-11-2025 om 15:43:

Ik vind thee uit plastic of bamboe drinken niet fijn en glas wel, maar dat neem ik inderdaad niet mee in mijn tas. Zo'n siliconen dop is wel een uitkomst, daar had ik nog niet aan gedacht.

Zo'n theeglas als dit neem ik rustig mee in mijn tas, die gaan niet kapot. Die moet je met kracht op een tegelvloer smijten om die stuk te krijgen. Ik doe ze al jaren in werktassen en rugzakken zonder dat ze stuk gaan. Maar dan heb ik dus idd wel die siliconendop zodat er niks in- of uitgaat. 

1440168127-Theeglas-Versailles-Duralex.png

Ik laat van mijn thermosfles de buitenste schroefdop weg en vervang die voor een keramieken mokje zonder oor. Volgens mij waren ze van IKEA destijds maar er zijn er tig te vinden. Die past precies bovenop, stukje keukenrol ertussen tegen het lekken. Ik heb een netje eromheen gehaakt zodat hij niet stukgaat. Ik clip ‘m door de werkdag heen dan aan mijn tas omdat hij nat is van binnen. De deksel van IKEA vind ik een briljant idee, bedankt 🙏🏻 nog niet aan gedacht en die dingen heb ik hier gewoon liggen!

Het voorbeeld is van een wijnglas daar loop ik uiteraard niet mee door kantoor 

il_794xN.4141140213_2b10.jpg

Enig nadeel is dat je je een breuk sjouwt dus mijn thermos is maximaal een halve liter en zo’n mokje is zwaarder dan de originele deksel. 

Ik zou wat koud water bij de thee doen om hem wat af te koelen voordat hij in de fles gaat.

Wat betreft de beker, die kan je bewaren in een plastic zakje, maar je kan ook een beker van waterafstotend materiaal gebruiken. PP heeft prima eigenschappen. Voordeel is ook dat PP licht is en niet kapot kan vallen en heel snel met een papiertje of met je vingers onder de kraan schoon kan worden gemaakt. Er zit geen smaak of geur aan. 

Je hoeft je beker nieteens te kopen: de meeste yoghurt- en kwarkbekers zijn ervan gemaakt. Dus hergebruiken voor thee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.