Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Tegen welke huishoudelijke klus zie jij het meest op?

Ik moet van mezelf vandaag de badkamer doen, maar ik vind dat echt de rottigste klus in huis. Daarom eerst nog maar een topic openen (lees: uitstelgedrag). Ook omdat ik benieuwd ben.
Waar zie jij het meest tegenop, qua huishoudelijke klussen? 


Ik vind bijna alles eigenlijk vervelend, maar de luxaflex afstoffen en/of schoonmaken vind ik wel het ergst. Doe het ook veel te weinig, ik ben de laatste weken moed aan het verzamelen. Misschien ga ik het vandaag wel doen!

De badkamer poetsen. Ik vind dat toch wel zo’n kutklus en ook totaal geen eer van, want een halve dag later staat er wel weer iemand z’n tanden te poetsen of te douchen en ziet het er alweer niet uit. Ik zweet me ook altijd de tandjes als ik ermee bezig ben en dan die douchecabine nog in mijn blootje zodat ik niet mijn kleren nat heb. Echt…ik haat het!

Ik weet niet of dat mee telt, de schuur opruimen.. op de een of andere manier wordt dat altijd zo'n bende dat ik niet weet waar ik moet beginnen als ik de schuur wil opruimen. Als ik klaar ben, lijkt het net een winkel zo netjes. Na een paar weken is het weer zoals het was. 

Verder vind ik het schoonmaken van de afzuigkap ook echt verschrikkelijk.. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-01-2022 om 10:46

Dweilen. Want dan moet ik eerst ook stofzuigen .

De afzuigkap. Krijg gelukkig over 3 maanden ongeveer een nieuwe keuken met een Bora.
Luxaflex ook verschrikkelijk.
En de ramen, het zijn er teveel dus ik doe dat echt maar amper.
De rest doet de poetsvrouw om de 2 weken.

De badkamer!

Ik werk in de thuiszorg en dan begin ik ook altijd met de badkamer, dan heb ik dat meteen gehad haha.

De badkamer: dus ik ga meestal met schuurspons en jif de badkuip in, maak deze rondom schoon en douche mezelf daarna . Toilet doe ik dagelijks en wasbak elke 2 dagen, dus die worden niet echt vies.
Verder idd dweilen, eerst stofzuigen ... en aangezien ik in een bungalow woon waar in het hele huis tegelvloer ligt, is 't een hele lap

Ramen lappen. Zo'n gedoe met zo'n trap en nooit tevreden over het eindresultaat. Ik heb dan zo mijn best gedaan dan ik geen enkele streep wil accepteren. Altijd chago na afloop en een dag later wel blij wanneer ik weer goed naar buiten kan kijken.

de afzuigkap vind ik dan weer geen enkel probleem. Dasty er op sprayen, doekje erover en klaar. De filters zet ik in een bak met heet water en baking soda, paar sprays dasty erbij en dat een uur laten staan. Afspoelen, laten drogen en ze kunnen weer terug dasty is your friend bij de afzuigkap hoor.

Elke dag weer de vaatwasser uitruimen. Stom hè, want het is zo klaar ☺️

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-01-2022 om 11:23

Met de stofdoek rondgaan. Ik haat dat echt. 

Wednesday schreef op 02-01-2022 om 11:23:

Met de stofdoek rondgaan. Ik haat dat echt.

Dat doe ik gewoon niet  vind dat zo’n onzinnige bezigheid.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-01-2022 om 11:28

Irregular_Choice schreef op 02-01-2022 om 11:25:

[..]

Dat doe ik gewoon niet vind dat zo’n onzinnige bezigheid.


Hier komt er dan op een gegeven moment een dikke stoflaag te liggen (oud huis), believe me I’ve tried 

Elmie schreef op 02-01-2022 om 11:20:

Elke dag weer de vaatwasser uitruimen. Stom hè, want het is zo klaar ☺️

En dan vooral het bestek

ben bijna klaar met badkamer en wc. Niet leuk om te doen. Wel fijn als het weer klaar is.
Verder heb ik echt een hekel aan stofzuigen en aan de oven schoonmaken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.