Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Stofzuiger is stuk, welke koop ik ervoor in de plaats?

Onze stofzuiger is stuk. Eigenlijk ben ik daar wel blij om want ik vond het een onding, het is een Nisfisk en buiten dat ik de slang te kort vond maakt hij een hele hoop herrie. Ook vond ik het onhandig dat als er snoer lag hij er wel op kwam maar er niet meer af. We hebben ook ooit een Henri gehad maar dat vind ik ook geen fijne stofzuiger. Maar wat nemen we ervoor in de plaats?

Wat wil ik graag:
zelf van het snoer af kunnen komen
lang snoer 
verstelbare stang
niet te veel herrie
liefst niet te zwaar

We hebben een hond en 3 kinderen en die nemen het nodige zand mee het huis in. Misschien zoek ik wel een speld in de hooiberg met al mijn wensen maar wie weet heeft 1 van jullie wel de stofzuiger in huis en wil je mij het merk en eventueel het type vertellen.


Een AEG

miele, er is geen betere

Wij hebben overal laminaat/pvc en ik heb sinds kort een Miele C2 powerline jubilee. Die heeft een parket twister zuigmond waar ik erg enthousiast over ben, deze draait zich in alle hoeken en werkt daarom veel fijner dan de oude "recht toe recht aan" zuigmond van de oude stofzuiger. Het geluid valt me ook alles mee. 
Hier een filmpje van de zuigmond


https://m.youtube.com/watch?v=kR-8Ut2ybWw 

Vorige week een nieuwe stofzuiger gekocht. Ik had eentje van Bosch, maar die vond ik waardeloos. In mijn beleving is Philips het beste op dit gebied. Dus kocht ik een Philips Performer Silent FC8780/09.

Van de website:
De Philips Performer Silent FC8780/09 heeft met een inhoud van 4 liter
een grote opvangcapaciteit. Hierdoor is het minder vaak nodig de stofzak
te vervangen. Het anti-allergiefilter zorgt ervoor dat de uitblaaslucht
schoon is van stofdeeltjes en allergenen. Daarnaast neemt de TriActive
Pro combiborstel ook het fijnstof mee van de grond. Fijn, dat gaat
kriebelneuzen schelen. Heb je een houten vloer? Gebruik dan de
parketborstel. Hiermee voorkom je namelijk dat er krassen ontstaan. Je
ontvangt 2 losse accessoires en 1 accessoire zit geïntegreerd in het
handvat. Klik de stofzuigerbuis los van de slang en je hebt een zachte
afstofborstel. Zo stofzuig je de glazen salontafel zonder risico op
krassen blinkend schoon.

Ik heb er 159 euro voor betaald. En ben heel tevreden.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-07-2021 om 17:47

Ik vind Bosch juist helemaal goed. Ik heb sinds kort een Pro Silence: lichtgewicht, verstelbare stang en kan vanaf 1 stopcontact het hele huis doen. Maakt ook minder herrie, vandaar de naam.

Wat bedoel je met, zelf van het snoer af kunnen komen?

PriceyRook54

PriceyRook54

16-07-2021 om 18:06

Wat maakt 't uit, 't is een stofzuiger. Voor huishoudelijke zaken ga ik altijd in het midden, niet de goedkoopste, niet de duurste. 
wij hebben een Hetty, ik (stof)zuig niet, dat doet mijn man. En hij klaagt nooit over Hetty. 

Magnoliatakje

Magnoliatakje

16-07-2021 om 18:47 Topicstarter

Nera

Waarschijnlijk ben ik niet heel erg handig en ook niet heel erg huishoudelijk aangelegd maar altijd als ik stofzuig dan komt de stofzuiger op het snoer dat ook op de vloer ligt terecht. En dan rolt hij niet meer goed en moet ik hem er weer afhalen voor ik verder kan. En dat zeker een keer of 2 per verdieping. Dus wil ik graag een stofzuiger die er als hij op het snoer staat er ook vanzelf weer af rolt als ik verder loop.bHoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg.

Wij hebben een dyson. Vind het eigenlijk bizar duur voor een stofzuigert en ik was het er niet mee eens, maar man moest en zou een dyson. Nou ja, het is wel leuk dat je na elke stofzuigerbeurt de buit kan zien en die weggooit. En dat er veel verschillende opzetstukjes bij zaten. 

Edit: We hebben de animal pro vanwege kattenallergie. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 19:26

Ik heb al een paar jaar de Philips Performer Expert. Die heeft een 5 liter stofzak en actieradius van 11 meter. Loopt ook erg soepel, zelfs over z'n eigen snoer heen. Er zullen wel nieuwere modellen zijn van deze variant. Dit soort wielen blokkeren dus niet door over het snoer rijden.

1200x822.jpg

ik heb de philps performer silent cat and dog. Erg fijne stofzuiger, maakt niet veel herrie, zuigt heel goed, handig opzetstuk voor dierenharen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-07-2021 om 20:23

Magnoliatakje schreef op 16-07-2021 om 18:47:

Nera

Waarschijnlijk ben ik niet heel erg handig en ook niet heel erg huishoudelijk aangelegd maar altijd als ik stofzuig dan komt de stofzuiger op het snoer dat ook op de vloer ligt terecht. En dan rolt hij niet meer goed en moet ik hem er weer afhalen voor ik verder kan. En dat zeker een keer of 2 per verdieping. Dus wil ik graag een stofzuiger die er als hij op het snoer staat er ook vanzelf weer af rolt als ik verder loop.bHoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg.

Oh zo. Die van mij komt dan wel mee als ik trek. Je voelt het wel (logisch want de wieltjes worden geblokkeerd door het snoer), maar ik hoef de stofzuiger er niet voor op te tillen.

Het helpt ook om het snoer niet verder uit te trekken dan je nodig hebt. 

Magnoliatakje

Magnoliatakje

16-07-2021 om 21:12 Topicstarter

Wat fijn al deze suggesties. Bedankt. Ga ze zo even rijtje zetten en dan kijken wat het handigst is. En dan een keuze gaan maken en morgen gelijk maar kopen want met vegen wordt het toch minder schoon.

Ik zweer bij Miele. Kijk ook naar het vermogen, hoe hoger hoe beter. 

Tippex schreef op 16-07-2021 om 17:40:

Vorige week een nieuwe stofzuiger gekocht. Ik had eentje van Bosch, maar die vond ik waardeloos. In mijn beleving is Philips het beste op dit gebied. Dus kocht ik een Philips Performer Silent FC8780/09.

Ik heb er 159 euro voor betaald. En ben heel tevreden.

Ik heb deze ook. Ik had hem voor iets van 100-120 euro met een cashback actie. Ik kan met 1 stop contact het hele huis doen, ik vind hem relatief klein en licht, hij is veel stiller dan de vorige, zijn stang is verstelbaar (en voor langere mensen ook lang genoeg) en ik sleur hem zo over zijn eigen draad heen. Ik ben er blij mee in elk geval.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 22:17

Oeloeboeloe schreef op 16-07-2021 om 21:52:

Ik zweer bij Miele. Kijk ook naar het vermogen, hoe hoger hoe beter.

Dat klopt niet hoor.


https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/vermogen-en-energielabel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.