Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Statische geladenheid

Sinds een aantal weken krijgen we thuis regelmatig elektrische schokken. Zo erg en hard dat het echt vervelend wordt.
Het is van de een op de andere dag (veel) erger geworden. Van af en toe eens een schokje, naar meermaals heftige schokken wanneer we opstaan van onze stoelen.  

Luchtvochtigheid is gecontroleerd: dat was goed. Verder zijn er geen dingen anders ten opzichte van eerst..

Heeft iemand van jullie een idee hoe we dit kunnen oplossen? 

Ik heb dat zo af en toe ook ineens heel erg. Ik heb dan ook geen idee wat er anders is dan ineens! Veel op mijn bureaustoel heen en weer rijden op het tapijt maakt het iig erger. Hebben jullie wieltjes onder de eettafelstoelen?

Een snelle google gedaan, daar vind ik dat een droge huid ook veel invloed zou kunnen hebben. En de tip om een paperclip in je broekzak te dragen. Geen idee of dat werkt. Ik ga het zelf iig eens proberen!

Ik heb dat in een vorige woning ook gehad, daar hielpen bakjes water op de verwarming. Geen idee wat daar de luchtvochtigheid was, dus misschien was die dan wel niet goed.

wij hebben dat wel eens. Een pannetje water koken helpt vaak.

Regendrup.

Regendrup.

07-02-2022 om 20:16 Topicstarter

Jillz schreef op 07-02-2022 om 19:57:

Ik heb dat in een vorige woning ook gehad, daar hielpen bakjes water op de verwarming. Geen idee wat daar de luchtvochtigheid was, dus misschien was die dan wel niet goed.

We hebben vloerverwarming dus dat wordt lastig. Of zouden misschien wat bakjes water op de vloer helpen?

Regendrup.

Regendrup.

07-02-2022 om 20:16 Topicstarter

Bloempot schreef op 07-02-2022 om 20:10:

wij hebben dat wel eens. Een pannetje water koken helpt vaak.

Oh echt?

Regendrup.

Regendrup.

07-02-2022 om 21:35 Topicstarter

Regendrup. schreef op 07-02-2022 om 20:16:

[..]

Oh echt?

Oh ik zie nu dat de helft van mijn tekst is weggevallen. Ik kan niet meer wijzigen dus ik quote even: hoe lang werkt dat dan? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-02-2022 om 21:55

Ik heb dat ook heel erg als ik een kleding aan heb wat een mix van natuurlijk en synthetisch is. Zelfs zo erg dat ik de vonkjes kan zien (buiten het voelen!) als ik een deurklink vast pak.

Ik heb zo'n dingetje aan een sleutelhanger waarmee je even ergens tegen kunt tikken om te ontladen, dan brandt het lampje even als je statisch bent. Ik heb thuis geen last, maar durfde op werk geen deurklink meer vast te pakken. Zo'n ding is echt geweldig, wil niet meer zonder.

Ik heb niet specifiek deze, ik heb de mijne ooit van een collega gehad, maar hetzelfde idee:
https://www.bol.com/nl/nl/f/vocoil-antistatische-sleutelhanger-alternatief-antistatische-armband/9300000002026278/

Het scheelt bij mij ook echt wat ik aan heb. Had v d week een soort joggingbroek aan en die plakte gewoon aan mijn benen vast. Meteen weer uit hahah. Ik tik vaak even op de deur voor ik de klink pak anders komt er echt zon vuurflitsje.

Onze hond is trouwens ook statisch geladen. Die knettert soms ook . En is dan heel verbaasd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.