Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Startershuur

ik zag op facebook reclame voor startershuur. Allemaal mooie ruime appartementen voor ongeveer 700 euro per maand. Ik weet alleen niet zo goed of ik dit moet vertrouwrn en zowel hoe groot de kans is dat ik een woning krijg. Kent iemand startershuur of kan die meer vertellen?

Sophia_!

Sophia_!

06-08-2021 om 22:26

Ik ken startershuur niet, maar geloof er maar niks van. Het aanbod wat ik zag is totaal niet realistisch. 

Dit soort sites willen ze gaan aanpakken, las ik laatst. Ze beloven gouden bergen en het is nooit waar.  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-08-2021 om 22:46

Het lijkt een bemiddelingssite te zijn. Zie mijn stad ook staan, zal eens kijken of ik die aangeboden woningen ook elders kan vinden.

Ken(de) het ook niet. https://webshopchecker.nl/shop/startershuur-nl/

De site zelf kan ik zo 123 niet vinden...

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 22:51

700 euro vind ik best veel geld voor een starter, dan zit je ook bijna aan de grens naar particuliere huur (mocht je afhankelijk van huurtoeslag zijn) is dat wel iets om over na te denken aangezien de huren blijven stijgen..

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-08-2021 om 22:51

Ik krijg 1 resultaat voor een gemeubileerd appartement en daar vragen ze 1500,- ex gwl voor. Bij jouw website staat voor 800 incl. Voor de rest zijn het kleinere woningen die via DUWO gaan.

Ingeschreven KVK
Keizersgracht 482 Amsterdam 1017EG
The Netherlands

KVK zoekresultaten Startershuur
Helaas, er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht startershuur.

KVK zoekresultaten Keizersgracht 482 Amsterdam
50 bedrijven 

Niet doen !

ik heb ze ook weleens voorbij zien komen, maar volgens mij is het te mooi om waard te zijn. Zulke mooie luxe appartementen worden doorgaans voor 1100-1200 per maand verhuurd, dus 700 lijkt dan zeer onlogisch! Daarnaast moet je, om te kunnen reageren via de site, een abbonement van € 25,- per maand nemen. Mij teveel risico.

Ik heb toevallig pas ergens gelezen dat dit oplichters zijn. Ze ontvangen van iedereen inschrijfgeld en doen verder niks. 

Klinkt precies als dit hieronder, ook ingeschreven op een adres waar flexwerkplekken worden aangeboden, geen kvknr op de site, huren net onder de huurgrens. Oplichters.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/oplichting-met-niet-bestaande-huurwoningen-via-facebook-door-mellonnu/

Yolo schreef op 06-08-2021 om 22:51:

700 euro vind ik best veel geld voor een starter, dan zit je ook bijna aan de grens naar particuliere huur (mocht je afhankelijk van huurtoeslag zijn) is dat wel iets om over na te denken aangezien de huren blijven stijgen..

Huurtoeslag krijg je met die huur ook pas als je 23 jaar bent. Voor die tijd mag de huur max 420 euro zijn

Minouk

Minouk

07-08-2021 om 12:28 Topicstarter

LEEUWENKONING schreef op 06-08-2021 om 22:53:

Ingeschreven KVK
Keizersgracht 482 Amsterdam 1017EG
The Netherlands

KVK zoekresultaten Startershuur
Helaas, er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht startershuur.

KVK zoekresultaten Keizersgracht 482 Amsterdam
50 bedrijven

Niet doen !

Zo lekker wat een beunhazen en dank voor je zoekwerk! 

Minouk

Minouk

07-08-2021 om 12:29 Topicstarter

kan bericht niet aanpassen maar het is startershuur nl (zag dat sommigen de site niet kunnen vinden) 

gelukkig heb ik me dus niet klakkeloos daar ingeschreven. 

Niet doen, is niet betrouwbaar! Ik zag ze laatst voorbij komen op Facebook en een kennis van mij reageerde er onder dat er een appartement opstond, die allang bewoond was (zij woonde ernaast). 
Ik las ook andere reacties dat het niet betrouwbaar is en dat je moet betalen maar dus niks krijgt..

Minouk

Minouk

08-08-2021 om 16:30 Topicstarter

Heda schreef op 07-08-2021 om 16:19:

Niet doen, is niet betrouwbaar! Ik zag ze laatst voorbij komen op Facebook en een kennis van mij reageerde er onder dat er een appartement opstond, die allang bewoond was (zij woonde ernaast).
Ik las ook andere reacties dat het niet betrouwbaar is en dat je moet betalen maar dus niks krijgt..

Die reacties halen ze dus weg want die stonden er niet (meer) 

Al dat soort 'aanbieders' op FB zijn niet echt. Helaas was een vriendin erin getrapt, die betaalde maandelijks een bedrag om aanbiedingen te krijgen. Maar steeds was ze toevallig nét te laat, ook wanneer ze reageerde nog geen minuut nadat iets geplaatst was.
Ook eigenlijk niet realistische huurprijzen (laag lokkertje).
Ze is er uiteindelijk vanaf gekomen, maar dat was niet 1-2-3 geregeld 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.