Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Stank

er heeft een lekkende vuilniszak op een grove betonnen vloer gestaan en nu stinkt het daar enorm. Ik heb alles opgeruimd en schoongeveegd maar het blijft stinken.
Hoe krijg ik dat stankvrij?


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-08-2021 om 11:52

Azijn

ForsakenCod30

ForsakenCod30

07-08-2021 om 11:52

schoonmaak azijn erover gieten

Azijn kan die geur goed dempen maar vergis je niet het is beton.. ook die azijn geur zal in het beton trekken.. kheb er ervaring mee helaas 

Baking soda eroverheen strooien, dagje laten intrekken, rest opvegen of opzuigen.

ForsakenCod30

ForsakenCod30

07-08-2021 om 12:03

Rachel. schreef op 07-08-2021 om 11:56:

Azijn kan die geur goed dempen maar vergis je niet het is beton.. ook die azijn geur zal in het beton trekken.. kheb er ervaring mee helaas

Met een goede regenbui is de azijngeur weg

Ik ontgroen altijd de stoep ermee, geen last nadien van azijnstank

Dit las ik net.. je kan het proberen?
Dweil met groene zeep of een schoonmaakmiddel voor betonvloeren met een beschermende werking. Gebruik geen bijtende schoonmaakmiddelen zoals chloor of ontkalker, om verkleuring van de vloer te voorkomen.23 jan. 2021


Het volgende wat ik plaats is eigenlijk voor urinegeur van katten uit het beton te verwijderen, wie weet helpt het ook in dit geval. Mijn kat heeft ook eens op het beton geplast en de urine van katten is enorm sterk (de geur)  dus wie weet helpt het juist heel goed bij deze geur?

Urinegeur verwijderen vanuit steen of beton met UF2000. Maak allereerst de ondergrond veeg schoon en stofvrij. Spray de UF2000 rijkelijk (verzadigen) op de plaats van de urine met behulp van de triggerspray flacon of een lage druk vernevelaar (plantenspuit of bestijdingsmiddelen spuit)

Gizzmoreturns schreef op 07-08-2021 om 12:03:

[..]

Met een goede regenbui is de azijngeur weg

Ik ontgroen altijd de stoep ermee, geen last nadien van azijnstank

Oh zo ja, als het buiten is natuurlijk, dan begrijp ik het dan zal een flinke regenbui die geur wel dempen idd. 

Ik zag het al helemaal voor me dat het binnen was 😅 kheb voor bij mij in de hal een betonnen vloer, er ligt nu wel wat op maar toen niet dus ik dacht meteen aan binnen

Ik denk dat dat tegen die urinegeur wss wel gaat helpen. Urine trekt ook in het beton dus dat spul die je moet gebruiken zal ook in het beton trekken en reinigen.

Gizzmoreturns schreef op 07-08-2021 om 12:03:

[..]

Met een goede regenbui is de azijngeur weg

Ik ontgroen altijd de stoep ermee, geen last nadien van azijnstank

Azijn is giftig, dat mag buiten niet gebruikt worden tegen onkruid of voor wat jij ermee doet... 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-08-2021 om 12:25

Gizzmoreturns schreef op 07-08-2021 om 12:03:

[..]

Met een goede regenbui is de azijngeur weg

Ik ontgroen altijd de stoep ermee, geen last nadien van azijnstank

Alsjeblieft niet doen. Daarmee dood je de planten, en daarmee het bodemleven. Azijn klinkt lekker natuurlijk maar is in feite minstens zo slecht, zo niet slechter, dan bestrijdingsmiddelen in de tuin.

In huis is het een prima schoonmaakmiddel, in het riool wordt het wel afgebroken. Maar niet in de tuin, waar het zo de grond in gaat.

Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

07-08-2021 om 13:25 Topicstarter

Tickel schreef op 07-08-2021 om 11:52:

Azijn

Gizzmoreturns schreef op 07-08-2021 om 11:52:

schoonmaak azijn erover gieten

Rachel. schreef op 07-08-2021 om 11:56:

Azijn kan die geur goed dempen maar vergis je niet het is beton.. ook die azijn geur zal in het beton trekken.. kheb er ervaring mee helaas

Het is binnen, in de kelder dus die lucht gaat via het trappenhuis de hele woning door. Ik heb schoonmaakazijn in huis die dat ga ik proberen.
Nog advies over de hoeveelheid? Een plens of met de plantenspuit?

Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

07-08-2021 om 13:26 Topicstarter

SuperCow schreef op 07-08-2021 om 11:57:

Baking soda eroverheen strooien, dagje laten intrekken, rest opvegen of opzuigen.

Ik heb azijn in huis dus dat probeer ik eerst en als dat niet werkt ga ik die baking Soda proberen . Bedankt

Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

07-08-2021 om 13:29 Topicstarter

Rachel. schreef op 07-08-2021 om 12:04:

Dit las ik net.. je kan het proberen?
Dweil met groene zeep of een schoonmaakmiddel voor betonvloeren met een beschermende werking. Gebruik geen bijtende schoonmaakmiddelen zoals chloor of ontkalker, om verkleuring van de vloer te voorkomen.23 jan. 2021

Het volgende wat ik plaats is eigenlijk voor urinegeur van katten uit het beton te verwijderen, wie weet helpt het ook in dit geval. Mijn kat heeft ook eens op het beton geplast en de urine van katten is enorm sterk (de geur) dus wie weet helpt het juist heel goed bij deze geur?

Urinegeur verwijderen vanuit steen of beton met UF2000. Maak allereerst de ondergrond veeg schoon en stofvrij. Spray de UF2000 rijkelijk (verzadigen) op de plaats van de urine met behulp van de triggerspray flacon of een lage druk vernevelaar (plantenspuit of bestijdingsmiddelen spuit)

Bedankt. Ik ga eerst de azijn proberen, dan de baking soda en dan jouw opties. Kwestie van in huis hebben en kosten 😉

Azijn en baking soda niet bij elkaar gebruiken dus wel even goed laten drogen en evt afdoen met water

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-08-2021 om 17:28

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 13:25:

[..]

[..]

[..]

Het is binnen, in de kelder dus die lucht gaat via het trappenhuis de hele woning door. Ik heb schoonmaakazijn in huis die dat ga ik proberen.
Nog advies over de hoeveelheid? Een plens of met de plantenspuit?

Zou er geen fles op leeggooien. Misschien wat keukenrol erop leggen en dat dan nat maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.