Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

BeneficialJay65

BeneficialJay65

28-10-2021 om 21:32

Spullen van elkaar “gebruiken” in gezin, wat wel wat niet

Ik vraag me af of en wat je in het gezin van elkaar gebruikt.
Bij ons (5 personen ) heeft iedereen z’n eigen kammen, haarborstels en nagelknipper. Is gewoon zo gegroeid. Maar vooral die borstels etc is niet altijd even praktisch. Hoe gaat dat bij anderen met meerdere personen in het huishouden?


In ons gezin van nu 4 personen,gebruikt ieder zijn eigen kam/borstel, face wash, deo, shampoo, crèmespoeling/Haarmasker. Eigenlijk heeft ieder zijn eigen verzorgingsproducten. 

we hebben hier eigenlijk alleen onze eigen tandenborstel, tandpasta, deo en douche spullen.

Zilver_gray schreef op 28-10-2021 om 21:36:

In ons gezin van nu 4 personen,gebruikt ieder zijn eigen kam/borstel, face wash, deo, shampoo, crèmespoeling/Haarmasker. Eigenlijk heeft ieder zijn eigen verzorgingsproducten.

Ook dagcrème en bodylotion.. 

Twee ex-partners die elke keer mijn scheermesjes gebruikten (onder de douche). Heel dat ding bot en vol mannenharen en daar kom je dan in de douche pas achter. Zo vies ook…. Bleh.
Nu woon ik lekker alleen met mijn twee katten en dat blijft ook zo…. 

Eigen tandenborstel, eigen scheermesje, eigen shampoo, eigen deo. Dat was het wel volgens mij.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

28-10-2021 om 21:49

Eigen scheermesjes, tandenborstel en haarborstel. 

Ook eigen shampoo en gezichtscrème maar dat is omdat haartype en huidtypen verschillen, anders had dat net zo goed hetzelfde kunnen zijn.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

28-10-2021 om 21:56

We zijn gezin van 4. Onze dochter van 8 jaar oud heeft haar eigen borstel en haarspray.

Verder heeft ieder een eigen tandenborstel en ieder een eigen oplader voor telefoons/apparaten.

shampoo gebruiken we alle 4 dezelfde, dochter en ik zelfde cremespoeling. Man en zoon zelfde haargel. Met douchegel idem dito. 

Tandpasta is het enige wat we hetzelfde gebruiken.

tandenborstels delen we niet, dat was het wel zo'n beetje. Man wil wel altijd 'echte mannen' shampoo en douchegel. Marketinggevoelig 😉 maar die gebruik ik ook regelmatig als het het dichtst bij staat. Kinderen delen kleding en ik trek ook wel eens een boxer van man aan als ik zin heb in iets lossers. Schoenen is denk ik het enige dat we verder echt apart hebben

Hier gebruiken we dezelfde borstels, haarelastiekjes, shampoo, douchegel (heb gewoon verschillende soorten staan) 
Wat ieder zelf heeft is: telefoon, tablet, lader, tandenborstel, make-up. 
Wat ik wel belangrijk vind is dat de spullen die wel van iemand persoonlijk zijn niet zomaar door een ander gebruikt worden of dat iemand zomaar in andermans kamer komt zonder toestemming. 
Gezin van met 5 kids. Inmiddels twee de deur uit. 

Bij ons thuis vroeger, gebruikte we allemaal dezelfde handdoek  en het was een vol huis met 4 kinderen. Niet dat er een tekort was, hadden allemaal onze eigen set. Maar er hing er altijd maar 1 (te drogen) over de douche rand en die pakte iedereen. 

Ik en een broertje hebben in mijn tienerjaren ook nog een tijdje dezelfde tandenborstel gedeeld  merkten wel dat hij nat was af en toe maar dachten allebei dat onze moeder 'm weer eens had schoongemaakt, deed ze af en toe ... Heeft zeker 2 maanden geduurd voor we er achter kwamen.

Ben al jaren het huis uit, en hier delen we denk ik alles behalve tandenborstels en handdoeken. Man gebruikt mijn shampoo en deo, en ik gebruik zijn scheermes (met eigen mesje) en draag zijn boxers, sokken en t shirts 

Gebruiken allemaal dezelfde borstel (leuk bij 'n  luizen-allert op school) dochter heeft wel haar eigen deo. 

Dochters hebben ook allebei hun eigen tandpasta en sinds kort hun eigen Zwitsal Frozen shampoo (zou minder prikken in de ogen).

Wij zijn met zijn tweeën en gebruiken helemaal niks van elkaar. 

Ik ben met 2 puberkinderen. Iedereen eigen tandenborstel en deo (maar als iemand z'n eigen deo niet kan vinden dan volstaat die van een ander ook). Verder koop ik regelmatig spullen die ik echt voor mijzelf bedoel (peeling, foundation, mascara, parfum) maar die worden in de kortste keren door mijn dochter gegapt.
Voor de rest delen we alles.

Toen mijn man nog leefde: allebei eigen tandenborstel (maar leenden die ook wel eens van elkaar) en voor de rest deden we alles samen. Ook 'zijn' scheermesjes  

Wij zijn ook met z'n vijfen thuis. Tandenborstels hebben we uiteraard allemaal zelf. Overige verzorgingsproducten deels. Op de badkamer staan de meeste standaardproducten voor gezamenlijk en algemeen gebruik. Een aantal dingen in een mannen en een vrouwenvariant. Ook een borstel ed liggen in de badkamer. Alles heeft een vaste plek en is makkelijk te pakken en weer op te ruimen. Afspraak is dat wat in de badkamer staat en hoort daar ook blijft en ik zorg dat alles altijd op voorraad is. Ook beneden in de keuken hebben we een laatje met verzorgingsproducten voor algemeen gebruik zoals deo, een borstel etc. Dan hoef je niet altijd naar boven Daarnaast hebben de kinderen op hun kamer ook nog wel wat eigen verzorgingsproducten. De oudste een paar dingen zoals haar lenzenspullen, parfum etc. Maar bijvoorbeeld geen deo of een borstel dat gebruikt ze gewoon in de badkamer. De middelste heeft zo'n beetje alles zelf op haar kamer, de jongste alleen zijn eigen parfum. Ze mogen alles wat ze willen voor zichzelf op hun kamer of in de badkamer hebben maar die behoefte is er dus eigenlijk alleen bij middelste dochter. De rest vindt het prima om producten gezamenlijk te gebruiken. Zelf heb ik wel wat dingen die 'van mij' zijn zoals een crèmes en make up maar ook dat mogen mijn dochters op zich best gebruiken als het maar blijft liggen waar ik het wil hebben en niet mijn mascara bij hen op de kamer moet gaan zoeken.

Ik heb een badkamerkastje met 3 deurtjes en we hebben allemaal onze eigen spullen achter eigen deurtje liggen. Dus praktisch alle verzorgingsproducten zijn persoonlijk. Idem voor shampoo. Ik heb 3 plankjes en elk gezinslid heeft z'n eigen plankje. Ik merk wel eens dat een hand zich in een plankje vergist heeft, omdat mijn shampoo ineens sneller op is dan normaal. Meestal ben ik er snel achter welk kind dat heeft gedaan, want daarvan staat er een lege shampoofles die ze 'vergeten' zijn te kopen.

Brood, dochter nast mijn brood niet. Dus ik moet voor haar apart brood kopen. En koffiepoeder heeft ze zelf. Ze houdt niet van normale koffie en wil capuchinozakjes. Zoon interesseert het geen bal en eet alles.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.