Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

snijplank die niet wegschuift.

Ik heb een gladder aanrecht en mn snijplank schuift snel weg. Nu leg ik er steeds een doek onder als ik ga snijden maar bestaan er ook planken die : 
-geen opstaande rand hebben
-niet wegschuiven
-niet meteen vol met krassen zitten? 
Of vraag ik te veel...want dan leg ik mn doekje er weer onder

Ik heb een aantal goedkope gekleurde platte van de action en die krullen niet op (zoals kleintjes / goedkope vaak wel doen) en glijden niet weg op mijn metalen aanrechtblad. En ze kunnen gewoon in de vaatwasser, voor mij een must.

Ik heb glazen snijplanken met eronder kunststof antislip plakkers. Kunnen in de vaatwasser, geen krassen.

550x315.jpg


Zijn ook mooi om hapjes op te serveren.

glazen snijplanken zijn leuk voor het mooi, minder leuk voor de messen. die worden eerder bot

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-11-2021 om 13:09

Kun je er niet van die halfronde plastic anti-slip dopjes onder plakken?

(Die dopjes die je ook gebruikt om een lade minder hard dicht te laten knallen)

Ik had ooit een glazen snijplank, vond het enorm veel herrie tijdens het snijden. Of ik snij nogal onbehouwen, dat kan ook, maar met kunststof planken is het veel 'stiller'.

Ik heb er een van bamboe, met een antislip rand erom heen. Ooit een keer een set van twee gekocht bij de Lidl. Ideaal!

Knutselkei

Knutselkei

01-11-2021 om 15:43 Topicstarter

Glas vind ik niet zo fijn snijden, die heb ik wel. Van de dopjes die eronder zaten waren na een aantal x in de vaatwasser 2 kwijt?
Andere dopjes heb ik idd ook geprobeerd maar ook die verdwijnen in de vaatwasser. Nu vind ik een snijplank voor fruit etc niet zo erg om af te wassen maar 1 waar rauw vlees op zat wil ik graag in de vaatwasser.
Ik zal die bamboe eens gaan zoeken.

Bamboe of houten planken kunnen beter niet in de vaatwasser afgewassen worden. Ik heb al 30 jaar dezelfde houten plank (beukenhout) blijft goed liggen en is in een mum van tijd schoon. Als ik rauw vlees/kip/vis heb gesneden doe ik hem altijd schoonmaken onder de koude kraan met was afwasmiddel en een afwasborstel. Daarna nog een keer met heet water en sop.

Er zijn allerlei verhalen in de media dat houten planken onhygiënisch zijn maar dat is onderzocht en valt heel erg mee. Bacteriën op de plank kunnen als de plank eenmaal goed droog is niet overleven. Een houten plank moet je ook niet liggend bewaren, die was je af en zet je schuin tegen de muur om op te drogen.

ik heb niet echt alternatieven maar die zullen er vast zijn, tot die tijd even een theedoek onder de plank leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.