Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Smeervlek uit kleding

Hoi,

Voor deze dringende vraag toch besloten om een account aan te maken

Wie, o wie heeft de gouden tip om een smeervlek uit m'n nieuwe jurk te krijgen?
Volgens het label is het 100 procent viscose

Alvast bedankt!

Sophia_!

Sophia_!

21-08-2021 om 17:12

Laten weken in groene zeep, zou ik eerst proberen. 

Sophia_!

Sophia_!

21-08-2021 om 17:14

en welkom op het forum natuurlijk  😃

Mij is het weleens gelukt met afwasmiddel en wat suiker. En dan met een borstel poetsen. Stond op Oma weet raad.  En daarna wassen in de machine.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

21-08-2021 om 17:20

Hmm, ik zou ook voor groene zeep gaan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-08-2021 om 17:31

Ik zou ook afwasmiddel proberen. Dat is een zeer sterke ontvetter. Met zo heet mogelijk water. Afhankelijk van de dikte van de stof voorzichtig inwrijven / stof stevig tegen elkaar wrijven / inborstelen. Eventueel een keer herhalen en/of daarna met een beetje afwasmiddel op de vlek gewreven in de wasmachine.

Ik gebruik bij vetvlekken altijd (een vast stuk) ossengalzeep: de vlek inwrijven en dan direct in de machine. 

Schommelstoel schreef op 21-08-2021 om 17:35:

Ik gebruik bij vetvlekken altijd (een vast stuk) ossengalzeep: de vlek inwrijven en dan direct in de machine.

Deze tip wilde ik ook geven. Ossengalzeep, Marseille zeep, lux zeep of afwasmiddel helpt allemaal. 

Moet wel echte zeep zijn.  Een blok dove zonder zeep dat werkt niet.  Insmeren en dan in de machine en wasmiddel doseren zoals je gewend bent. 

Heb vandaag geprobeerd overmatig frituurvet uit de spijkerbroek van jongste te krijgen die en baantje heeft in de horeca en op zijn knieën heeft gelegen voor de rij frituurpannen. Het is gelukt. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

21-08-2021 om 17:45

https://www.dr-beckmann.nl/onze-producten/detail/smeervet-olie/

Ik heb geen aandelen, maar het werkt geweldig! 

Schommelstoel schreef op 21-08-2021 om 17:35:

Ik gebruik bij vetvlekken altijd (een vast stuk) ossengalzeep: de vlek inwrijven en dan direct in de machine.

Dit doe ik ook. En ik heb een tube Wipp-kragen en vlekken die ik gebruik voor fijne weefsels met bijvoorbeeld vetspetters van het eten koken/bakken.

Dasty, dat knal gele goedje van de Wibra.

Wasbenzine wil ook nog wel eens wonderen verrichten.

Ik gebruik ook Dasty voor o.a vetvlekken. Eigenlijk voor heel veel vlekken. Goed inspuiten, even in laten werken en dan in de wasmachine.

Bellezonderbeest

Bellezonderbeest

21-08-2021 om 19:35 Topicstarter

Dankjewel allemaal!

vetvlekken  van mayonaise of zo maak ik nat en strooi er talkpoeder dik overheen. Nacht laten staan en dan wassen. 

Afwasmiddel. Zelfs een vlek mee uitgehaald die al een keer eerder was gewassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.