Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 19:20

Sinds wanneer zijn puppy's zo duur?

Ongeveer 4 weken geleden heb ik mijn lieve hond moeten laten gaan en sinds vorige week ben ik gaan zoeken naar een nieuwe pup, vanmorgen had ik een afspraak met een fokker maar ik viel bijna achterover toen hij met de prijs aankwam. Maar liefst 2500 hele euro’s. 
Zijn dit tegenwoordig normale prijzen? 
Want dan kan ik beter iets particuliers gaan zoeken.


Kwestie van vraag en aanbod. Waarom geen hond uit het asiel?
Want bij particulier weet je nooit wat je in huis haalt.

Zeker sinds Corona zijn er te weinig puppy's en teveel gegadigden.

Dus jep, ik heb ook al gehoord dat de prijzen gigantisch gestegen zijn.


Googel bij privé / particulier stevig dat je niet te maken hebt met broodfok-toestanden.

volgens mij zitten de asiels vol met puppy's die iedereen in de lockdown gekocht heeft en nu weer kwijt wil

Beste BlueFawn, waarom geef je een jonge hond uit een asiel geen kans? Zoals hierboven gezegd, mensen die in een opwelling tijdens de lockdown impulsief een dier hebben gekocht en die er nu alweer vanaf zijn. Ga een keer kijken in een asiel en dan kan je nog de beslissing nemen om toch voor een puppy te gaan.
Wij hebben 2 poezen uit een asiel en zijn nog steeds ontroerd als we in hun oogjes kijken. Zij blij met ons en wij met hen.

Veel plezier met je toekomstige huisdier!

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 19:39

Friezinnetje schreef op 14-11-2021 om 19:28:

volgens mij zitten de asiels vol met puppy's die iedereen in de lockdown gekocht heeft en nu weer kwijt wil

Dat viel hier echt tegen, er zaten maar 4 honden waarvan 2 oude honden, een die gereserveerd was en een die te groot was om binnen te leven.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 19:40

letterkoekje schreef op 14-11-2021 om 19:38:

Beste BlueFawn, waarom geef je een jonge hond uit een asiel geen kans? Zoals hierboven gezegd, mensen die in een opwelling tijdens de lockdown impulsief een dier hebben gekocht en die er nu alweer vanaf zijn. Ga een keer kijken in een asiel en dan kan je nog de beslissing nemen om toch voor een puppy te gaan.
Wij hebben 2 poezen uit een asiel en zijn nog steeds ontroerd als we in hun oogjes kijken. Zij blij met ons en wij met hen.

Veel plezier met je toekomstige huisdier!

Omdat ik graag een hond met stamboom wil en ouders die MAGtesten met succes hebben doorstaan. 

BlueFawn schreef op 14-11-2021 om 19:39:

[..]

Dat viel hier echt tegen, er zaten maar 4 honden waarvan 2 oude honden, een die gereserveerd was en een die te groot was om binnen te leven.

Ik heb begrepen dat veel mensen hun ongewenste pups nu als herplaatser op marktplaats verkopen. Gezien de enorme vraag naar pups zullen zelfs die nog wel voor een mooie prijs worden doorverkocht. Echt sneu.

Ik heb mijn pup ongeveer een half jaar nu. Ik heb een kruising, geen stamboom dus. Scheelt erg veel in de prijs ten opzichte van dat bedrag dat jij noemt. Daar kan je ook nog naar kijken. Ik vind haar de leukste, helemaal uniek en niet van die doorfokziektes. Maar goed, dat is een keuze 😊

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 19:59

Dutchgirly schreef op 14-11-2021 om 19:47:

[..]

Ik heb begrepen dat veel mensen hun ongewenste pups nu als herplaatser op marktplaats verkopen. Gezien de enorme vraag naar pups zullen zelfs die nog wel voor een mooie prijs worden doorverkocht. Echt sneu.

Ik heb mijn pup ongeveer een half jaar nu. Ik heb een kruising, geen stamboom dus. Scheelt erg veel in de prijs ten opzichte van dat bedrag dat jij noemt. Daar kan je ook nog naar kijken. Ik vind haar de leukste, helemaal uniek en niet van die doorfokziektes. Maar goed, dat is een keuze 😊

Ja ik ga daar toch eens naar kijken, want 2500 euro vind ik echt wel veel geld voor een hond. Mijn vorige hond kwam ook van een fokker, bijna 12 jaar geleden en toen betaalde ik 900 euro, dat was prima te doen.

Zoals al gezegd een kwestie van vraag en aanbod.
Vergis je niet, ook voor kruisingen zijn de prijzen momenteel buiten proporties.
Ik kom genoeg broodfokkers tegen die meer vragen voor een zogenaamd raspupje als een erkend fokker die met stambomen fokt.
Ik heb het idee dat je een bepaald ras voor ogen hebt?
Er zijn van verschillende rassen Facebookgroepen waar herplaatsers worden aangeboden.
De groepen waar ik in zit vragen geen hoofdprijs, daar is het belangrijk dat de hond goed terecht komt.
Sommige rasverenigingen bemiddelen ook bij herplaatsers.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 20:23

Mijn vorige hond was een Amerikaanse staffordshire. Die wil ik nu dus weer een, liefst een pup. Maar ik zoek een hond met bepaalde uiterlijke kenmerken dus weten hoe de ouders eruit zien en de grootouders helpt wel om dat type te vinden.

Als ik zoek ol asiels hier in de buurt zijn het meestal alleen van die pitbull-schrijven honden die ze daar hebben. Die wil ik voor m’n verdriet niet. 

BlueFawn schreef op 14-11-2021 om 20:23:

Mijn vorige hond was een Amerikaanse staffordshire. Die wil ik nu dus weer een, liefst een pup. Maar ik zoek een hond met bepaalde uiterlijke kenmerken dus weten hoe de ouders eruit zien en de grootouders helpt wel om dat type te vinden.

Ik had al zo'n idee dat het in die rasgroep zat toen ik je profielfoto bekeek 
Aangezien je al eerder dit ras hebt gehad weet je vast wel waar je op moet letten.
Als je met uiterlijke kenmerken ook de kleur (even kijkend naar je profielnaam   ) bedoeld weet je vast ook dat de "blauwe" variant de laatste jaren erg populair is, ook kleur bepaald de hoogte va de prijs.
Helaas komen bij alle populaire rassen en kleuren steeds vaker gebreken voor.
Blauwe AST hebben nogal eens last van (voedsel) allergieën.

Ik verwacht in deze rasgroep de komende tijd een groter aanbod van herplaatsers.
De vraag is alleen of je dat wel wil.
De AST is een mensvriendelijk maar pittig ras.
Bij een herplaatser is het altijd afwachten wat er mee gebeurt is en hoe dit zich ontwikkeld in de toekomst.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 20:55

Mijn vorige hond was een blue fawn, de kleur maakt in principe niet uit maar ik wil graag een atletische hond met rechte lange poten, ik ben geen fan van bully’s en hij moet ouders uit een brave lijn hebben. Mn vorige hond had nog wel eens praatjes dus die moest ik strak in de hand houden. Herplaatser klinkt mooi maar dit is niet het type hond waarmee ik dat wil aangezien mn zoon van 6 hier straks komt wonen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-11-2021 om 21:33

Tickel schreef op 14-11-2021 om 21:33:

Hier staan er zat onder de 1000 euro
https://www.puppyplaats.nl/zoekpuppy.php?zoekveld=American%20Staffordshire%20Terri%C3%ABr

Als je via zo'n site een hond gaat kopen, kijk dan alsjeblieft eerst of het geen broodfokker is. Deze site heeft een lijst met adressen en telefoonnummers van bekende broodfokkers in Nederland en België. 

https://www.koophiernooiteenpuppy.com/lijst-met-bekende-broodfokkers-2/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.