Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Schoonmaak huis bij verhuizing.

Wat doen jullie aan schoonmaak huis als jullie gaan verhuizen?
Vraagje uit nieuwsgierigheid en omdat mensen mij voor gek verklaren😊

ik werd ook voor gek verklaard….ik verfde zelfs nog vlekken (van vingers en monden) weg op de muren. šŸ™ƒ

Ik laat het huis echt schoon achter: keukenkastjes gesopt, badkamer blinkend, ramen gelapt, vloer natuurlijk gedweild.

Is dat niet normaal dan?Ā 

Ik heb me suf gepoetst toen ik m’n huis verkocht had 😁.
Ramen lappen ging me te ver, maar de keuken en badkamer helemaal gepoetst, gestoft, gedweild, etc. Zelfs een plantje met kaartje en een flesje wijn neergezet.

Bij mijn huurwoning heb ik alleen een lapje over alles gehaald voor de eindinspectie. Daar werd alles toch nog aangepakt door de woningbouw voor de nieuwe bewoners.

Fleurette

Fleurette

24-05-2026 om 10:20 Topicstarter

TO trapt af.Ā 
Toen ik ging verhuizen heb ik alle ramen, kozijnen en lamellen gewassen. Kastjes ed uitgesopt. Alles ontkalkt wat ontkalkt kon worden, denk aan gootstenen, afwasmachine, tegels badkamers etc. Ijskasten en diepvries schoon gemaakt. Vloeren gezogen en gedweild.Ā 
Verder uiteraard op het laatst de WC’s, looppaden swifferen en entree nogmaals dweilen.Ā 

Ik zou wel gewoon schoonmaken maar ramen wassen niet. Dat doen ze maar lekker zelf.

ik zou in ieder geval even overleggen met de nieuwe bewoners. Als ze direct met de sloophamer rond gaan zou ik bijvoorbeeld zƩker geen ramen gaan lappen.

Ik ben geneigd het achter te laten zoals het nu is, maar denk dat het bij oplevering toch schoner is dan in mijn dagelijkse leven. Even overal stofzuigen, dweilen en een lapje door de keukenkastjes. De eerste actie van de nieuwe bewoners is toch schoonmaken, dus 100% steriel is echt niet nodig. Ons nieuwe huis is nu niet bewoond maar daar beginnen we ook met schoonmaken en een week later komen er klussers
Dus ik zou zeggen optisch schoon. En als je de nieuwe bewoners kent, een plantje en kaartje.

Ik zou zorgen dat badkamer, keuken en vloeren/trap goed schoon zijn. Inclusief binnenkant kastjes. Ramen zou ik niet doen. Vlekken op muren zou ik ook proberen weg te krijgen, voor zover mogelijk.

Stofzuigen, dweilen, doekje over de keuken (inclusief kastjes), deuren en badkamer. Spinrag weg. Geen vlekken weg schilderen, ook geen ramen zemen.

Verkoper bij de overdracht van ons nieuwe huis: "de schoonmaakster had gezegd dat ze het huis nog wel een keer schoon kon maken, maar dat heb ik lekker zelf gedaan, whahaha." Dat was jammer, veel stof en spinrag her en der, sanitair niet echt schoon, ovens waren heel vies (niet alleen aanslag, maar ook de kruimels die je er met een doekje zo uit veegt). Daar heb ik bij de oplevering van ons oude huis, 2 maanden later, dus wel specifiek op gelet.Ā 

Tijgeroog schreef op 24-05-2026 om 10:49:

Stofzuigen, dweilen, doekje over de keuken (inclusief kastjes), deuren en badkamer. Spinrag weg. Geen vlekken weg schilderen, ook geen ramen zemen.

Verkoper bij de overdracht van ons nieuwe huis: "de schoonmaakster had gezegd dat ze het huis nog wel een keer schoon kon maken, maar dat heb ik lekker zelf gedaan, whahaha." Dat was jammer, veel stof en spinrag her en der, sanitair niet echt schoon, ovens waren heel vies (niet alleen aanslag, maar ook de kruimels die je er met een doekje zo uit veegt). Daar heb ik bij de oplevering van ons oude huis, 2 maanden later, dus wel specifiek op gelet.

Dat vind ik echt heel smerig om het zo achter te laten.

Sanitair en keuken schoonmaken en de rest bezemschoon is m.i. voldoende. Nieuwe bewoners maken het toch vanaf het eerste moment weer stoffig en vies omdat ze zeer waarschijnlijk gaan verven/behangen/klussen/vervangen. Ramen lappen is echt zonde van je energie, vind ik.

Huidige huis dat we kochten was qua wc erg vies, we hebben zodra het kon de pot vervangen…was echt goor.Ā 

Fleurette

Fleurette

24-05-2026 om 11:18 Topicstarter

Ook hier zijn de meningen verdeeld😊
Oven schoonmaken was ik vergeten te vermelden maar uiteraard moet ook deze schoon zijn.Ā 

Bezemschoon. Lapje over de vlekken en wel gewoon prima maar ga echt niet boenen oid.Ā 

Mijn huidige huis heb ik vet goor gekocht, maar dat was ook prima en afgesproken want ging verbouwen, echt afgetrapte teringbende.Ā 

Veel optisch schoon. Nieuwe bewoner gaat toch neem ik aan alles weer schoonmaken. En zo niet dan vinden ze een schoon huis niet belangrijk.

hoe schoon het ook oogt ik zou mijn nieuwe huis echt zelf willen poetsen. Je weet nooit hoe een ander het doet. Met dat in gedachten zou ik mijn huis netjes achter laten maar niet blinkend poetsen onze badkamer en de zijn nu ook schoon dus als ik daar ff een lapje door heen haal ziet het er gewoon netjes uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.