Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Robotgrasmaaiers verminken egels

ik lees net in Trouw dat er steeds meer egels verminkt worden door robotgrasmaaiers. Snuitjes afgehakt, gescalpeerde kopjes 
Ik weet niet of ik de link hier mag neerzetten, artikel zit trouwens achter een betaalmuur, maar het dringende advies is om niet in de schemer of in het donker te maaien. Sensoren zijn niet afdoende  dus alleen overdag maaien. 

(sorry als er al een topic over was)

Wat zielig! Nooit bij nagedacht. Niet dat ik zo’n ding heb. Maar je ziet ze wel eens en denkt daar niet echt bij na dat dat ook nog kan. 

Als zo'n robotmaaier zou worden uitgerust met een luidspreker....waar non stop Marco Borsato gebler uitkwam....dan zou er geen egel bij in de buurt komen lijkt mij   

#denkeninoplossingen

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:38

Ah wat zielig, die beestjes hebben het al zo moeilijk. Veel worden dood gereden, een virus wat heerste heeft veel egels gekost, alle tegeltuinen en schuttingen, en dan worden ze nu in de groene tuinen nog verminkt door een robotmaaier. 😪

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:39

MierZoet schreef op 01-08-2021 om 17:36:

Als zo'n robotmaaier zou worden uitgerust met een luidspreker....waar non stop Marco Borsato gebler uitkwam....dan zou er geen egel bij in de buurt komen lijkt mij

#denkeninoplossingen

Of een soort bumper eromheen zodat egel weggeschoven wordt ofzo, of een automatische stop bij weerstand (dus bijvoorbeeld een egel).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2021 om 17:43

MierZoet schreef op 01-08-2021 om 17:36:

Als zo'n robotmaaier zou worden uitgerust met een luidspreker....waar non stop Marco Borsato gebler uitkwam....dan zou er geen egel bij in de buurt komen lijkt mij

#denkeninoplossingen

Lijkt me een topoplossing. Want niemand laat m dan nog s nachts rijden. (Overdag hopelijk ook niet).

Wat is er eigenlijk mis met een ouderwetse handmaaier? Dan krijg je zelf ook nog wat lichaamsbeweging.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 18:13

Coreopsis schreef op 01-08-2021 om 17:43:

[..]

Lijkt me een topoplossing. Want niemand laat m dan nog s nachts rijden. (Overdag hopelijk ook niet).

Wat is er eigenlijk mis met een ouderwetse handmaaier? Dan krijg je zelf ook nog wat lichaamsbeweging.

Of gewoon alleen overdag laten maaien.. 

Coreopsis schreef op 01-08-2021 om 17:43:

[..]

Lijkt me een topoplossing. Want niemand laat m dan nog s nachts rijden. (Overdag hopelijk ook niet).

Wat is er eigenlijk mis met een ouderwetse handmaaier? Dan krijg je zelf ook nog wat lichaamsbeweging.

Gemak dient de mens. 

Ach wat sneu. Daar zou ik ook niet aan gedacht hebben

Inderdaad alleen overdag laten maaien dan.  (Wij hebben zo'n ding ook niet.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.